Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bäst hosting i sverige för Wordpress-site

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-07, 20:08 #11
Bästajagvets avatar
Bästajagvet Bästajagvet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 30
Bästajagvet Bästajagvet är inte uppkopplad
Nykomling
Bästajagvets avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 30
Okej, många bra tankar.

Vad säger ni om Wpengine för en svensk målgrupp, de skall ju vara bra men de har inga lokala servrar..
Bästajagvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-07, 20:20 #12
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
ZynX - så med andra ord är Microsoft, Google och alla andra som inser att lagring är mycket billigt och kan användas med fördel - oseriösa enligt dig? Vem är det inte som erbjuder massor av storage idag? Det är väl mer så att svenska webbhotell är mer undantaget än regeln? Jag svarar dig en gång till så du får en bättre förståelse...

Låt mig vända på frågan ZynX. Hur mycket tycker du ett mailkonto behöver idag i utrymme? Jag har själv 10 GB för jag använder IMAP och sparar väldigt mycket på servern. Jag har idag behov att öka detta till 20 GB. 10 GB är vad varje konto får hos oss. Tror många av oss här har det behovet och vi anser det skulle vara tråkigt att inte kunna använda IMAP på bra sätt för våra kunder (dvs lagra dina mail och data på servern). Så om du har 10 anställda och alla behöver 10 GB så så gick 100 GB direkt där. Har du fler - ja du ser hur snabbt hela det utrymmet vi ger idag kan gå åt. Detta är ju inte ens i överkant - kanske tvärtom.

Tror de flesta här har ett behov av mail och webbutrymme som med lite mailkonton lätt kan komma upp ett par hundra GB med sina anställda. Vi har ett paket och det skall passa en rejäl blandning av företag och personer. Tvärtemot dig anser jag att vi ger ett mycket bra värde och inser behovet av att email + webb kräver lite utrymme år 2014. Det fanns en tid när någon GB fungerade för mail - men den tiden är ju länge sedan förbi - eller hur?

Vi har för avsikt att se till kundens behov och vi vill inte styra deras betende genom att inte ge vad som anses vara normalt "arbetsutrymme" idag.

Lycka till med de utrymmen du ger dina kunder ZynX och ditt företag. Oavsett vad du ger kommer du aldrig se någon från City kalla dig oseriös.

Ha en bra söndag.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-07, 23:56 #13
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
ZynX - så med andra ord är Microsoft, Google och alla andra som inser att lagring är mycket billigt och kan användas med fördel - oseriösa enligt dig? Vem är det inte som erbjuder massor av storage idag? Det är väl mer så att svenska webbhotell är mer undantaget än regeln? Jag svarar dig en gång till så du får en bättre förståelse...

Låt mig vända på frågan ZynX. Hur mycket tycker du ett mailkonto behöver idag i utrymme? Jag har själv 10 GB för jag använder IMAP och sparar väldigt mycket på servern. Jag har idag behov att öka detta till 20 GB. 10 GB är vad varje konto får hos oss. Tror många av oss här har det behovet och vi anser det skulle vara tråkigt att inte kunna använda IMAP på bra sätt för våra kunder (dvs lagra dina mail och data på servern). Så om du har 10 anställda och alla behöver 10 GB så så gick 100 GB direkt där. Har du fler - ja du ser hur snabbt hela det utrymmet vi ger idag kan gå åt. Detta är ju inte ens i överkant - kanske tvärtom.

Tror de flesta här har ett behov av mail och webbutrymme som med lite mailkonton lätt kan komma upp ett par hundra GB med sina anställda. Vi har ett paket och det skall passa en rejäl blandning av företag och personer. Tvärtemot dig anser jag att vi ger ett mycket bra värde och inser behovet av att email + webb kräver lite utrymme år 2014. Det fanns en tid när någon GB fungerade för mail - men den tiden är ju länge sedan förbi - eller hur?

Vi har för avsikt att se till kundens behov och vi vill inte styra deras betende genom att inte ge vad som anses vara normalt "arbetsutrymme" idag.

Lycka till med de utrymmen du ger dina kunder ZynX och ditt företag. Oavsett vad du ger kommer du aldrig se någon från City kalla dig oseriös.

Ha en bra söndag.
Vet inte vad du sparar för filer men jag har över 2500 mail i min inkorg och det är inga 10 GB data vi pratar om där trotts att jag kör IMAP. Sen tycker jag att du gör en väldigt dålig jämförelse, jag har inte frågat om just ditt område i användning utan jag påpekar att man säljer konton som "man hoppas" på att kunden inte fyller ut. Det är de jag kallar oseriöst det är den otroliga mängden data som inte håller ihop med priset kunden betalar.

Jag är tjurig och håller fast i de jag säger och kommer inte ändra mig för jag tycker att de är citynetwork och binero som är de aktörer i Sverige idag som sätter en ribba på orimliga nivåer som inga av de andra aktörerna kan mäta sig med eftersom dessa förstår att de är orimligt förutom de som har ett fårtal kunder som kan mäta sig med den maximala datan på själva kontot.

Jag säger inte att du personligen Johan är oseriös och de antar jag att du förstår utan jag lägger bara in de jag tycker om just citynetwork inte om hur du är här på forumet. Förstår mycket väl varför du försvarar ett företag du jobbar för men jag kan fortfarande inte tycka att företaget i sig är något jag anser är seriöst oavsett.

Det jag främst är de jag påpekar är utrymmet om 200 GB en hemsida idag kräver aldrig och då noterar jag aldrig den mängden utrymme. Sen att de handlar om att man använder de till E-post, sure säkert jätte bra men skulle alla era kunder använda slut på 200 GB av era konton så kan jag lova er att ni kommer få problem. Vi säger ett senare i morgon att alla era tusentals kunder skulle fylla upp 200 GB vardera, ja då kommer du säga att ni klarar av de men jag kommer inte att tro på det för det är helt orimligt.

Jag vill även poängtera att jag inte driver något webbhotell, men skulle jag göra det skulle de vara inom rimliga ransoner.

Jag önskar dig med en fortsatt trevlig Söndag.

Senast redigerad av ZynX den 2014-12-07 klockan 23:59
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017