Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ta betalt för tävlingar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-19, 13:02 #1
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Tjena.

Håller på och läser igenom inläggen här, måste säga att dom verkligen håller hög nivå!

Jag arbetar på fritiden som tävlingsarrangör, där vi arrangerar mountainbiketävlingar och relaterade event.

Traditionellt "mtb tävlingsarrangörsbranchen" så har man aldrig behandlat återkommande deltagare som just återkommande kunder, utan inför varje ny tävling så blir man just en ny kund. Och betalar in med samma uppgifter (namn, klubb, tävlingsklass, personnummer) om och om igen.

I mina ögon är det fel, och jag vill behandla deltagarna (dvs kunderna) på våra arrangemang som just kunder. Dessutom vill jag att det skall finnas andra betalningsalternativ än att betala på "Kass Svenskaservice", dvs med kort. Ju enklare desto bättre.

Det är förskottsbetalning det handlar om, och priset är stegat så att det blir dyrare desto senare (dvs närmare tävlingen) man betalar.

Dessutom arrangerar vi flera tävlingar som har olika anmälningsavgift. Tävlingarna (produkterna) kankosta allt från 10 kronor (troligare att vi tar betalt på plats) till 300 kr för vår 24 timmarstävling och kanske ännu mer i framtiden för tävlingsformat vi håller på och utvecklar.

Se det som olika produkter där priset ibland varierar beroende på när man beställer.

Volymerna (dvs antalet deltagare) är inte särskilt höga. Kommer det 150 deltagare på en tävling är det bra.

Vad finns det för lösningar man kan använda sig av?

Framöver så kommer vi ha en kunddatabas som gör det ännu enklare att anmäla sig till en tävling (köpa varan en gång till). Bara klicka på "anmäl mig" (typ) på sin personliga sida så får man alla uppgifter färdigifyllda och man kan betala med kort/faktura på en gång.

/Mattias
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-19, 13:28 #2
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Eftersom det bara är 150 betalande kunder per tävling är det nog lika bra ni fortsätter ta emot betalningar i förskott via postgiro. Ponera att ni skulle använda en av alla virtuella plånböcker: en liten procent av de 150 skulle känna sig motiverade att registrera sig och ladda plånboken bara för att kunna betala avgiften till er.

Att ta emot kortbetalningar direkt är inte heller speciellt ekonomiskt för så få kunder.

Enklast möjliga i det här fallet är nog postgirot ändå.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-19, 13:36 #3
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Du kan ju komplettera med en betalning via telefon (viatel.se) som går snabbt och smidigt för kunderna. De ringer ett nummer och knappar in en kod så kommer det att synas på teleräkningen sedan.

Nackdelen är att det tar tid för er att få pengarna från Viatel.

En onlinebetalning med Paypal kan ju också fungera.
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017