Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Strul med domäntransfer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-15, 00:22 #1
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
Jag försöker överföra en comdomän från en registrar till Joker.com. Idag fick jag ett mail om att denna transfer misslyckats då Auth-id inte matchade. Auth-id stämmmer visst och dessutom behåller Joker pengarna jag betalade för transfern.

Jag är en nöjd jokerkund sedan tidigare men börjar nu undra när de tar betalt för automatiska processer som inte ens fungerar.

Vad ska jag göra? Får bara massa standard bullshit svar när jag mailar.
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 00:43 #2
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Jag har haft samma problem, med domäner placerade hos Key Systems - vet inte om det är samma men när jag påtalat detta för Key Systems har jag fått till svar att auth-codes inte varit i "synk", så att auth-codes behöver uppdateras manuellt.
Vet inte om det hjälper, men de skrev att det hänt flera registrarer - så kan du själv uppdatera koden - gör det, för annars får du sannolikt samma problem oavsett vem du flyttar den till.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 20:04 #3
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 537
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 537
off topic. Om ni begär ut auth kod från speednames och efter det ändrar whois datan så kommer de att byta auth koden.. Väldigt irriterande. Hos Networksolutions så blir det ett domänlås på domänen om man ändrar vissa uppgifter i ägarfälten, låst i 60 dagar....

Detta med transfers är en enda röra..
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 21:30 #4
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 229
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Nov 15 2007, 01:43
Jag har haft samma problem, med domäner placerade hos Key Systems - vet inte om det är samma men när jag påtalat detta för Key Systems har jag fått till svar att auth-codes inte varit i "synk", så att auth-codes behöver uppdateras manuellt.
Vet inte om det hjälper, men de skrev att det hänt flera registrarer - så kan du själv uppdatera koden - gör det, för annars får du sannolikt samma problem oavsett vem du flyttar den till.
Det var nog det här med auth-id och synkroniseringen. När transfern först misslyckades så hade jag hos den nya registraren angivit ett auth-id som jag själv inte skapat. Jag hittade det i kontrollpanelen hos den gamla operatören.

När jag ändrade mitt auth-id hos den gamla registraren och angav det till min nya registrar (joker) så gick transfern igenom.

Tack för tipset!
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017