Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker webbhotell efter mina kriterier

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-11, 00:34 #21
subudesigns avatar
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
subudesigns avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
Men du bara klagar ju. Än har du inte sagt något som skulle vara någon verklig kritik.

Det e det första webhotellet jag haft där det inte tagit 5 minuter att ladda in en sida de sista 10 dagarna i månaden för att man gått över trafikgränsen och rekommenderar helt klart tjänsten. Klart att det inte skulle funka om www.yahoo.com tyckte de skulle köra över deras lina men enligt avtalet så e det fri trafik så länge man inte lägger filer för att dela ut dem utan relevans till sidan man har.
subudesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 00:37 #22
subudesigns avatar
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
subudesigns avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
Enklast e väl att fråga dem.
subudesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 00:39 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by subudesign@Apr 11 2006, 00:34
Men du bara klagar ju. Än har du inte sagt något som skulle vara någon verklig kritik.
Det e det första webhotellet jag haft där det inte tagit 5 minuter att ladda in en sida de sista 10 dagarna i månaden för att man gått över trafikgränsen och rekommenderar helt klart tjänsten. Klart att det inte skulle funka om www.yahoo.com tyckte de skulle köra över deras lina men enligt avtalet så e det fri trafik så länge man inte lägger filer för att dela ut dem utan relevans till sidan man har.
Om du läser noga kan du nog hitta någon del av avtalet där de kan klara sig undan sitt löfte om "fri trafik" =) Och, snälla, ta bort åtminstone en av särskrivningarna i din signatur =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 00:40 #24
subudesigns avatar
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
subudesigns avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
och jag skulle gärna veta vad du har emot dem för det skulle va bra info. Inte bara att säga att det e skit men inte ge någon anledning. HJälper ju inget.
subudesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 00:40 #25
subudesigns avatar
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
subudesign subudesign är inte uppkopplad
Medlem
subudesigns avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 77
e ingen särskrivning... antingen web design eller webbdesign...
subudesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 01:53 #26
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 94
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 94
Citat:
Originally posted by subudesign@Apr 11 2006, 00:34
Men du bara klagar ju. Än har du inte sagt något som skulle vara någon verklig kritik.

Det e det första webhotellet jag haft där det inte tagit 5 minuter att ladda in en sida de sista 10 dagarna i månaden för att man gått över trafikgränsen och rekommenderar helt klart tjänsten. Klart att det inte skulle funka om www.yahoo.com tyckte de skulle köra över deras lina men enligt avtalet så e det fri trafik så länge man inte lägger filer för att dela ut dem utan relevans till sidan man har.
Att jag bara klagar?

Varför är det inte rätt att hoppa på eller kritisera en "bedragare" som Web10?

Jag menar, säga vad du vill - men fri trafik finns inte. Om jag skulle driva den tjänst jag vill driva på din host så skulle min webbplats nästan garanterat bli nedstängd ganska snabbt.

Varför tror du själv att ditt webbhotell bara använder 50% av sin kapacitet, är svinbilliga, dugligt snabba och erbjuder "obegränsat med trafik" ( )? Jo, det ska jag tala om för dig. De kastar ut alla kunder som använder "för mycket" trafik.

Just Web10 skriver ju ganska tydligt att du inte har obegränsat med trafik, de hänvisar ju överallt till deras danska avtalsvillkor där det upprepade gånger påpekas att du inte får använda hur mycket trafik du vill.
Pucken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 01:55 #27
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 94
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 94
Citat:
Originally posted by subudesign@Apr 11 2006, 00:40
och jag skulle gärna veta vad du har emot dem för det skulle va bra info.
Vad jag har emot dem? Det ska jag tala om för dig. Vilken adress sitter du på? subu.se?

Det jag har emot dem är att de har "fri trafik", d.v.s. "obestämd trafik" eller "hemlig trafikgräns" för att översätta det till ren svenska. Vilket innebär att de antingen kastar ut kunder på måfå lite slumpmässigt eller har en hemlig trafikgräns som de sitter och trycker på och kastar ut kunder som överstiger den.
Pucken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 13:55 #28
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
kanske skall kolla på en egen server, crystone.se har co-location för 195kr i månaden, men då har du kostnaden för hårdvaran, de har 160GB/månaden och du kan uppgradera trafikmängden efter behov, de erbjuder även egen server (där de står för hårdvaran) för 395kr månaden.

har dock ingen egen erfarenhet av dem, vet bara att de gör reklam på tvivelaktiga sajter och att nic-se var sura på dem.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 17:08 #29
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 94
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 94
Citat:
Originally posted by magic@Apr 11 2006, 13:55
kanske skall kolla på en egen server, crystone.se har co-location för 195kr i månaden, men då har du kostnaden för hårdvaran, de har 160GB/månaden och du kan uppgradera trafikmängden efter behov, de erbjuder även egen server (där de står för hårdvaran) för 395kr månaden.

har dock ingen egen erfarenhet av dem, vet bara att de gör reklam på tvivelaktiga sajter och att nic-se var sura på dem.
De verkar skrämmande billiga, dock är det ju som du säger co-location.

Och att hitta en 1U-server för under 10 000 kr inkl. moms är väl ganska så svårt?

Men kanske ett alternativ i framtiden om jag lyckas skrapa ihop litet pengar, men deras låga priser oroar mig en aning. Så de kanske inte är så seriösa som de verkar, alternativt att de överbokar sin trafikkapacitet ganska rejält?

EDIT: Aha, UPS kostar några hundralappar extra per månad Kanske därför de är billiga.
Pucken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-11, 17:16 #30
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Börjar bli rätt många OT trådar/inlägg, om du vill diskutera kom ut till #webmasternetwork @ Quakenet för känns som allt OT som diskuteras här ändå kommer bli raderad.

Du kan få en 1U server för runt 5.000-6.000 exkl så lite under 10.000 blir det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017