Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


VPS aktörer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-09, 21:17 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Du lär inte hitta något för det priset, bara en CPANEL VPS licens kostar $15 per månad.

Sedan vill man ju få in MINST 40k/mån per anställd i företag som absolut lägsta inkomst, vilket är 250:- per timme om personen har 100% något göra varje timme. Vilket man i regel inte kan räkna så normalt bör en konsulttjänst eller en managed tjänst bli ett slutpris på ca 500 per timme ut till kund som lägst.

Sedan beror det ju lite på hur mycket tid som ska ingå varje månad i tjänsten.

Senast redigerad av patrikweb den 2011-01-09 klockan 21:25
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-09, 21:37 #12
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Går definitivt att få ned en VPS _MED_ managering till 500kr/mån om man väljer en annan kontrollpanel, sett en hel del operatörer som har en grundläggande managering för runt 400-500kr. Mer säger jag inte utan att göra en danielos.

Konfar man upp operativet rätt så blir det inte mycket kringarbete och då lönar det sig att erbjuda sådant pris.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-10, 03:21 #13
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
Går definitivt att få ned en VPS _MED_ managering till 500kr/mån om man väljer en annan kontrollpanel, sett en hel del operatörer som har en grundläggande managering för runt 400-500kr. Mer säger jag inte utan att göra en danielos.

Konfar man upp operativet rätt så blir det inte mycket kringarbete och då lönar det sig att erbjuda sådant pris.
Nu blev jag nyfiken
Citat:
Teckna till managerad VPS för 650:-/mån så tar vi hand om rutinunderhåll och ger månadsrapport på ***s observeringar och rekommendationer!
Vad innebär det där?
Hur definierar ni rutinunderhåll?
Ni kan ju knappast lägga mer än 30 minuter i snitt per månad och kund för det priset? Vad får man av värde på den tiden? Vad innehåller månadsrapporten(ge exempel)?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-10, 11:36 #14
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Nu blev jag nyfiken


Vad innebär det där?
Hur definierar ni rutinunderhåll?
Ni kan ju knappast lägga mer än 30 minuter i snitt per månad och kund för det priset? Vad får man av värde på den tiden? Vad innehåller månadsrapporten(ge exempel)?
All hantering fungerar genom att all data som behövs inhämtas centralt till operatör för åtgärd. Det sparar rätt mycket tid att slippa gå in på varje system separat samt kunna jobba parallelt. Vissa gånger händer väldigt lite under en månad vilket gör att det inte behöver ta fullt 1h, andra gånger så kan en kund ta väldigt mycket resurser i anspråk - men det jämnar oftast ut sig.

Rapport innehåller bland annat månadens incidenter (om någon loggats), enkel backupinfo, våra observationer och rekommendationer samt övrig info som kund kan begära (t.ex. output och resultat från kunders egna verktyg) om de tycker det är intressant att det kommer i rapporter, annars kommer det som standard med grafinformation från helt vanliga verktyg.

Men du får gärna kontakta mig för mer information.

Senast redigerad av Norman den 2011-01-10 klockan 11:39
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-10, 14:04 #15
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
All hantering fungerar genom att all data som behövs inhämtas centralt till operatör för åtgärd. Det sparar rätt mycket tid att slippa gå in på varje system separat samt kunna jobba parallelt. Vissa gånger händer väldigt lite under en månad vilket gör att det inte behöver ta fullt 1h, andra gånger så kan en kund ta väldigt mycket resurser i anspråk - men det jämnar oftast ut sig.

Rapport innehåller bland annat månadens incidenter (om någon loggats), enkel backupinfo, våra observationer och rekommendationer samt övrig info som kund kan begära (t.ex. output och resultat från kunders egna verktyg) om de tycker det är intressant att det kommer i rapporter, annars kommer det som standard med grafinformation från helt vanliga verktyg.

Men du får gärna kontakta mig för mer information.
Det du säger är egentligen ganska glasklart och sjukt praktiskt, med en vettig övervakningsmjukvara så löser man det där väldigt enkelt.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 19:19 #16
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg
All hantering fungerar genom att all data som behövs inhämtas centralt till operatör för åtgärd. Det sparar rätt mycket tid att slippa gå in på varje system separat samt kunna jobba parallelt. Vissa gånger händer väldigt lite under en månad vilket gör att det inte behöver ta fullt 1h, andra gånger så kan en kund ta väldigt mycket resurser i anspråk - men det jämnar oftast ut sig.

Rapport innehåller bland annat månadens incidenter (om någon loggats), enkel backupinfo, våra observationer och rekommendationer samt övrig info som kund kan begära (t.ex. output och resultat från kunders egna verktyg) om de tycker det är intressant att det kommer i rapporter, annars kommer det som standard med grafinformation från helt vanliga verktyg.

Men du får gärna kontakta mig för mer information.
Okej, smart!

Jag har redan hosting ordnad för alla min projekt just nu, men detta kan absolut vara intressant i framtiden!
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017