Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Censur på wn

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-13, 22:42 #31
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik K Visa inlägg
Vad är man rädd för på wn?
De stora annonsörerna?
Jag är inte rädda för nåt på internet. Dock anser jag att man inte kan klaga på nåt man köpt för underpris. Typ ett webbhotell för säg 1000 kr året. Givet att det sedan är viktigt för verksamheten gör det ännu värre.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-13, 23:11 #32
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Jag är inte rädda för nåt på internet. Dock anser jag att man inte kan klaga på nåt man köpt för underpris. Typ ett webbhotell för säg 1000 kr året. Givet att det sedan är viktigt för verksamheten gör det ännu värre.
Jag håller med dig om att webbhotell under 1000kr är ett underpris, men ändå så är wn tokfullt av klagomål mot flera webbhotell i denna prisklass, där tråd efter tråd urartar till redan supporttrådar. Man kanske ska göra som regel att enbart klagomål mot dyrare webbhotell, låt säg från 1000kr ska tillåtas
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 05:37 #33
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Jag är inte rädda för nåt på internet. Dock anser jag att man inte kan klaga på nåt man köpt för underpris. Typ ett webbhotell för säg 1000 kr året. Givet att det sedan är viktigt för verksamheten gör det ännu värre.
Detta är ju ett diskussionsforum och då är det väl ganska vettigt att användarna kan klaga på precis vad de vill så länge som det inte bryter mot forumreglerna. Även de tom riskerar att framställa sig själva som "snåla", "onödigt gnälliga" eller "okunniga" på kuppen. Är det bara jag som tycker att det är bättre att bemöta dylika argument än att låsa trådar?

Annonsörerna här får dessutom feedback gratis. Jag har varit företagare ganska länge och är personligen övertygad om att konstruktiv kritik är oerhört viktig för ett företag. Betydligt viktigare än klappar på axeln.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 08:11 #34
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik K Visa inlägg
Dom är klart underbemannade sedan lång tid. Troligt vis hårt styrda för avkastning på kundernas bekostnad. Fast nu var det inte det vi diskuterade.
För det fungerade faktiskt super under många år som Aleborg, så visst går det.....
Nu tror jag inte det finns några direkta avkastningskrav som ställer till det; däremot ser de senaste årsredovisningarna inte ut som att det finns så mycket pengar över i verksamheten. Mycket förenklat ser man på alla bolag att omsättningen ökat kraftigt, men vinsten har varit obetydlig de senaste tre åren.

Om en vinst på 28 000 kr på årsbasis motsvarar marginalerna så finns det inte direkt utrymme för att anställa mer personal.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 08:50 #35
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Detta är ju ett diskussionsforum och då är det väl ganska vettigt att användarna kan klaga på precis vad de vill så länge som det inte bryter mot forumreglerna. Även de tom riskerar att framställa sig själva som "snåla", "onödigt gnälliga" eller "okunniga" på kuppen. Är det bara jag som tycker att det är bättre att bemöta dylika argument än att låsa trådar?

Annonsörerna här får dessutom feedback gratis. Jag har varit företagare ganska länge och är personligen övertygad om att konstruktiv kritik är oerhört viktig för ett företag. Betydligt viktigare än klappar på axeln.
Nu menade nog inte Thomas att man inte har rätt att klaga på sitt webbhotell här på WN. Vi tillåter såväl "gnäll" som konstruktiv kritik. Huruvida webbhotellen sedan vill svara på kritiken eller inte på forumet är helt upp till dem själva. Fortsätter det bara i samma stil utan att något nytt framkommer eller om det blir rena supporttrådar så stänger vi dem emellertid då det inte är detta forumet är till för.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 09:31 #36
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Ni moderatorer skall ha heder. Trots allt kräver ju det ett viss engagemang och risk att stöta sig med andra. Det går förstås inte att stryka varenda medlem medhårs som moderator.

Jag har sett skräckexempel där moderatorer slängt ut medlemmar som bara nämnt namnet på ett annat forum och de som inte ens agerat vid uppenbara (grova) hot. Sådan slipper man ju här på WN.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 20:03 #37
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik K Visa inlägg
3:dje gången jag frågar vem är ansvarig för wn?
Om man vill framföra problematik.
Eftersom jag mejlat 2-3ggr utan ens en replay.....
Thomas är ansvarig för WN. Men vad är det för ansvar du försöker utkräva? Ingen på WN har några skyldigheter gentemot dig. Vi är alla medlemmar på ett öppet forum och inte Thomas kunder.

Jag tror att du har missuppfattat din egen och andras roll i det här grälet. Du har bara skyldigheter och inga rättigheter som medlem på ett kostnadsfritt forum.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-14, 21:29 #38
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Ni moderatorer skall ha heder. Trots allt kräver ju det ett viss engagemang och risk att stöta sig med andra. Det går förstås inte att stryka varenda medlem medhårs som moderator.

Jag har sett skräckexempel där moderatorer slängt ut medlemmar som bara nämnt namnet på ett annat forum och de som inte ens agerat vid uppenbara (grova) hot. Sådan slipper man ju här på WN.
Tack, uppskattande ord ibland är alltid trevligt Nej, det är nog en omöjlighet att göra precis alla medlemmar nöjda hela tiden. Vi gör så gott vi kan men det är trots allt alla medlemmar som gör forumet. Lyckligtvis har vi varit förskonade från de värsta påhoppen här men det beror nog mest på att WN har en tämligen professionell inriktning.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 11:59 #39
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Jag är inte rädda för nåt på internet. Dock anser jag att man inte kan klaga på nåt man köpt för underpris. Typ ett webbhotell för säg 1000 kr året. Givet att det sedan är viktigt för verksamheten gör det ännu värre.
Är lite trött på att alla klagar på priserna.
Det är faktiskt webbhotellen som själva sätter priserna.
Dom får väl i så fall förtydliga att det troligen kommer att bli mycket klagomål om dom nu tycker att kunderna ska förvänta sig det.

Tydligt är att trådar stängs på ett oseröst sätt, ville bara veta att dom som ligger bakom sidan känner till det.
Inte ofta trådar om stora annonsörer på sidan.
Det kan var och en dra slutsats av.
Känner man till att dett görs är det ett stort förtroende fall för en sida jag iaf. tills nu hade tillit till. :-(

För 3dje gången (Eftersom det återigen tas upp) ligger mina viktiga domäner på säkra servrar och endast pekning på Binero.
Och jag klarar dagar nere om det skulle vara så.
Hela problemet som alla missat är att dom inte kunde återkoppla och efter 1 timme i kö inga svar för ingen som kunde något fanns på plats.

Problem 2 är att moderatorerna avslutar trådar med eget tycke och sedan stängs tråden.
Ofta som i exemlet det är länkat till i denna tråd direkta felakigheter.
Inte för att nämna namn så läser dom ofta inte vad det handlar om utan svara på fel saker.

Extra tråkigt är att i pricip samma "gäng" (med egen intesse?) gaddar ihop sig.
Men de allra flesta som läser ser såklart igenom detta ändå så det spelar ingen större roll.

Slutligen har Binero fungerat bra sista tiden för oss iaf.
Men det har varit enorma problem.
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 12:06 #40
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Den tråden är inte jag som stängt så kan inte svara på varför den stängts. Det är dock inget ovanligt att någon moderator eller admin stänger support- och klagomålstrådar i webbhotellsforumet för att de inte ska skena iväg. Att jag skrivit sist innebär inte att jag stängt tråden, om jag stänger en tråd brukar jag som sagt var skriva detta i ett sista inlägg.

Gällande "problematik" så är det vi moderatorer och admins som hanterar allt som rör vanliga forumfrågor. Ägarna kan kontaktas om det gäller exempelvis annonsering eller andra former av samarbeten.
Det var ju inte svar på frågeställningarna.
Så hur löser ni problematik, har vid 3 tillfällen mejlat ,utan ens en replay.
Det är extremt oseröst.
Då är ägarna nästa steg eller hur?
Vet fler som mejlat konkreta frågor utan att få svar ALLS.

"vet inte vem som stängde tråden"........ phu dubbel suck
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017