Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Genomsnittslängd på domännamn

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-16, 19:03 #21
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Är nog bara att titta på Tyskland för att sedan dra slutsatser kring vad som kommer hända med den svenska IDN marknaden. Och nu tänker jag främst på andrahandsmarknaden Kommer nog ta ett par år dock.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 11:32 #22
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
Är nog bara att titta på Tyskland för att sedan dra slutsatser kring vad som kommer hända med den svenska IDN marknaden. Och nu tänker jag främst på andrahandsmarknaden Kommer nog ta ett par år dock.
Håller med dig till viss del, rätt säker på att vi kommer få tillväxt på IDN-ratio och även antal domäner i sin helhet, vilket givetvis resulterar i ett större tryck på premiumdomäner o således högre priser på andrahandsmarknaden. Till det kan det ju förvisso bli en ökad acceptans på IDN hos kunder(privatpersoner), men tror fortfarande man måste ha icke-IDN domänen för att kunna lansera en seriös verksamhet under domännamnet.

Tycker nog det är fel att jämföra med Tyskland som andrahandsmarknad dock. De har 80+ miljoner invånare som slåss under en gemensam TLD samt att SEDO är tyskt och hettar upp andrahandsmarknaden på ett helt annat vis än t.ex. Missdomain, 1,4m .de domäner har de listade as we speak.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017