Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedouble blåste oss.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-18, 15:08 #31
mephites mephites är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 23
mephites mephites är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 23
Att bli av med pengar från TD är tyvärr väldigt vanligt.
Nu har jag inte blivit av med mer än ungefär samma summa som du men det värsta av allt hände faktiskt relativt nyss.

Jag beställde och betalade för en produkt som jag marknadsför på en av mina sidor genom TD. Köpet "spårades" inte så jag kunde inte få någon provision.

Efter många mejl till TD support så är det enda svar jag får att jag inte kan få provision eftersom de då skulle gå back (eftersom inte de fått betalt av annonsören pga att TDs spårning inte fungerar). Så TradeDoubler hur ställer ni er till att ni står på våran sida seriöst? Jag hade alla bevis som behövdes men ni tog inte ens tummen ur röven och kontrollerade hos eran annonsör om de sålt något till mig. Det är vad jag kallar seriöst not.

Jag kanske är orättvis, det kanske bara är så att ni bör se över personalen. Jag kanske egentligen skulle fått provision om jag bara pratat med rätt person
mephites är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-18, 15:35 #32
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Här är lite märkligheter som jag har varit med om när det gäller TradeDoubler.

Jag har vid flera tillfällen i TradeDoublers avslutsrapporter hittat köp där det enligt TD skett ett köp _innan_ tidpunkten för klicket. Detta är ett rent fel och tyder på att de har buggar i systemet.

När man försöker plocka ut data med deras rapportgenereringsverktyg så händer oftast ett av följande 1) sidan returnerar inte någonting alls, den står bara och tickar ELLER 2) jag får en rapport, men den är kapad vid 20000 poster. Det går heller inte att hämta data för tidsperioder som är längre än ett år(!)

I rapporten för felaktigheter hittar jag ofta "referrer saknas". Ibland hittar jag också att det är felaktig referrer då referren är från googles cache. Det innebär alltså att man inte får någonting betalt i dessa fall - trots att jag har länkat helt rätt enligt alla konstens regler.

Ibland kan man bli flyttad mellan olika segment. då får man bara ett mejl där det står att man har blivit flyttad. det saknas information om vad de gamla villkoren var och vad de nya villkoren är. Men framförallt så saknas det information om _varför_ man har blivit flyttad. Ofta när jag blir nedflyttad på detta sätt så slutar jag samarbeta med partnern i fråga. Det är oseriöst att ändra villkoren utan att föra en diskussion om detta först.

några gånger har jag upptäckt att köp som jag vet har inträffat inte är registrerade av tradedoublers system. då jag påtalat detta har tradedoubler bett om ursäkt och lagt till köpen i efterhand. Uppenbarligen finns det ett fel i tradedoubler som gör att inte alla köp registreras. Men dessvärre är det svårt att göra någonting åt detta då det är tradedoubler som sitter med källkoden...

dessa är bara några av mina bekymmer...
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-18, 16:08 #33
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by swan@Jan 18 2007, 15:35

Ibland hittar jag också att det är felaktig referrer då referren är från googles cache. Det innebär alltså att man inte får någonting betalt i dessa fall - trots att jag har länkat helt rätt enligt alla konstens regler.
Det är enbart program som betalar/klick som du inte får ersättning av om referrer saknas. Sale/Lead får du ersättning för i vilket fall.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-18, 16:22 #34
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Citat:
Originally posted by b_andersson@Jan 18 2007, 17:08
Det är enbart program som betalar/klick som du inte får ersättning av om referrer saknas. Sale/Lead får du ersättning för i vilket fall.
Jag är inte ansluten till något program som betalar per klick - så varför får jag då fel? Om din teori är rätt, och jag verkligen får ersättning, då borde det inte stå att det är fel. Eller?
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-18, 16:52 #35
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Det är väl bara fel för att klick alltid räknas för statistikens skull, även om du inte får betalt för dem.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-24, 09:19 #36
peter ståhl peter ståhl är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 4
peter ståhl peter ståhl är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 4
tack för tipsen bra att man får höra om sånt här
peter ståhl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017