Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När man är moderator på wn gör man vad man vill

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-27, 07:25 #31
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
WoxAnYv WoxAnYv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Om du vägrar efter tillsägelse så brukar vi ta steget att sätta användaren i Read Only. Det är inget konstigt med det. Vill man vara med och skriva på WN får man allt följa reglerna som gäller.
Nå, så länge det handlar om Read Only så är det sak samma. Även om det på ett sätt är lite dumt med tanke på att det här är ett forum. Nåväl.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jaså, spännande. Du vet vem jag är och jag har inte en susning om vem du är. - Jo, men jag är "webmasterfredrik"
Jag förstår din poäng här, inget snack om saken. Dock undrar jag ifall du förstår min sida av myntet med att jag inte vill gå ut med mitt namn och arbetsplats här?

För att säg vad man vill men i månget fall så tolkas saker och ting som "officiella uttalanden" oavsett om man hänger här i egenskap av privatperson. Inte för att jag i praktiken tror att det skulle vara några större problem med det hela men jag föredrar att vara på den säkra sidan. Kalla mig gärna paranoid och gud vet vad men det är mitt val att vara anonym.

Sedan om man inte får diskutera med andra utan att tvunget ge ut sina personuppgifter, nåja, kan någon admin radera mitt konto?
WoxAnYv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-27, 09:01 #32
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jo, jag förstår dig WoxAnYv, men om du är här i egenskap som privat person borde du väl åtminstone ha en privat hemsida, eller webbprojekt eller liknande?
En hängiven webmaster utan egen hemsida eller som inte har ett litet eget projekt tycker jag personligen inte är en riktig webmaster, slå gärna på mig, men detta står jag för.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-27 klockan 23:28
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 09:19 #33
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jo, jag förstår dig WoxAnYv, men om du är här i egenskap som privat person borde du väl åtminstone ha en privat hemsida, eller webbprojekt eller liknande?
En hängiven webmaster utan egen hemsida eller som inte har ett litet eget projekt tycker jag personligen inte är en riktig webmaster, slå gärna på mig, men detta står jag för.
Om man bara ar har for att lasa och ta in synpunkter, men aldrig har programmerat eller nagot sant? Jag har sidor som jag driver inom porrbranschen och eftersom detta amne ar tabu i Sverige sa sager min magekansla att jag skulle bli utfryst ganska snabbt, att jag inte skulle bli tagen pa ett seriost satt eller bli accepterad for att jag (just det) driver en porrsida dar man kan se pa porrfilmer likt redtube punkt com.

Jag har aldrig programmerat eller designat hemsidor och vill precis som WoxAnYv och sakert manga andra vara anonym. Finns en personlig integritet som manga haller pa. Kanske darfor manga lagger bud helt anonymt igenom att skicka PM eller email? Tankt pa det?
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 09:58 #34
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Om man bara ar har for att lasa och ta in synpunkter, men aldrig har programmerat eller nagot sant?
Ja då räcker det ju med endast läs rättigheter

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Finns en personlig integritet som manga haller pa. Kanske darfor manga lagger bud helt anonymt igenom att skicka PM eller email? Tankt pa det?
Som jag sa innan, WN är inte rätt ställe för någon som vill gå runt och smyga anonymt. Finns många andra forum för detta. För mig är det väldigt viktigt att veta vem jag pratar med, det är alltför många ggr någon har svarat med dumma/konstiga svar på viktiga inlägg utan att man vet vem det är, detta är för mig helt oacceptabelt.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-28 klockan 11:14 Anledning: stavfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 11:33 #35
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
För mig är det väldigt viktigt att veta vem jag pratar med, det är alltför många ggr någon har svarat med dumma/konstiga svar på viktiga inlägg utan att man vet vem det är, detta är för mig helt oacceptabelt.
Ja, men varfor ar det sa viktigt och veta vem som sitter bakom skarmen?

For mig spelar det ingen roll da jag forutsatter att alla som ar har inne och deltar inte trollar, utan att man ar serios och lojal mot varandra.

Sen kanske det ar nagon stackare som har drivit en sida med en mycket mork bakgrund och da kanske det inte ar sa roligt att uppge en webbplats nar man registrerar sig har, for da kan andra anvandare enkelt kolla upp vem som star pa domanen och sedan anvanda google. Nar man sedan ser att den har manniskan har en mork bakgrund for sina tidigare sidor sa blir man inte tagen pa allvar.

Du forstar sakert hur jag menar och jag forstar dig fullt ut! Jag driver sjalv ett par sidor som jag sa men jag valjer att inte skriva dem just for att jag kan bli tagen som en oserios och porrskadad aktor pa marknanden.
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 15:05 #36
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Det är inte många killar över 15 som inte är porrskadade på ett eller annat sätt så det är inget att skämmas över.

Jag förstår dock dilemmat.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 17:01 #37
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Ja, men varfor ar det sa viktigt och veta vem som sitter bakom skarmen?
För det första är det satt som en regel som ska hållas, frågan bör nog ställas till den som satt upp reglerna. För det andra så skulle jag inte vilja börja prata med någon som ringer och inte säger vem han är, men som vill prata med mig, jag skulle lägga på, skulle inte du?

Det har hänt flera gånger att folk öppet kritiserar eller klagar på mig eller på mina inlägg och det framgår inte vem det är och då brukar jag svara: Och vem är du då? Detta är något jag inte alls tycker om att behöva svara. Att kritisera/klaga går bra, men inte om man är anonym.

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
utan att man ar serios och lojal mot varandra.
Sant, problemet är dock att många varken är seriösa och lojala.
Här är ett jättebra exempel på en som kommer med anklagelser rätt ur luften utan signutur och som har gjort väldigt få inlägg: http://www.wn.se/showthread.php?p=20357301

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-30 klockan 12:25
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 18:55 #38
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
För det andra så skulle jag inte vilja börja prata med någon som ringer och inte säger vem han är, men som vill prata med mig, jag skulle lägga på, skulle inte du?
Jo, det skulle jag gora. For jag vill garna veta vem jag pratar med.

Men ska man skriva da i sin presentation, "Hej, mitt namn ar Zac Smith och jag bor i Lawrenceville som ligger x antal mil soder om New York"?

Manga lagger ju bud helt anonymt och da kan man fraga sig varfor lagger en del bud helt anonymt igenom att skicka PM eller e-post? Vad ar det som ar sa hemskt med att skymta med sitt nickname i en trad och skriva 11.000 SEK exempelvis? Visst, det ar en annan femma om man inte ar medlem har, men om man ar medlem, varfor inte lagga bud oppet i traden?

Tva exempel:
http://www.wn.se/showpost.php?p=20357145&postcount=14
http://www.wn.se/showpost.php?p=20357006&postcount=12 (anvandaren ar registrerad pa WN)

Intressant amne som vacker en del tankar och ideér faktiskt!

Senast redigerad av Doctor.Data den 2010-05-28 klockan 19:04 Anledning: Kastade in tva exempel..
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-29, 11:30 #39
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jo, visst finns det både fördelar och nackdelar med att ha sin hemsida i sin profil, men nu är det bestämt så i reglerna och själv kommer jag inte att ändra min egen inställning.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 19:16 #40
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Om man vill vara anonym kan man antingen registrera en .com-domän anonymt och lägga upp vilken konstig sida som helst och sen skriva att det är sin sida.

En följdfråga:
Får man inte vara medlem här om man inte har en egen sida. Tex om man sköter ppc-kampanjer eller jobbar med ppc-arbitrage eller liknande?
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017