Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbprogrammerare - Thailand

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-07, 13:24 #1
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Standard Webbprogrammerare - Thailand

Hej,

Vi är ett litet företag (bara tre anställda) som presenterar Thailand och Asien på nätet och dessutom utför en del externa jobb. Företrädelsevis mot kunder i Thailand, även om det inte finns några egentliga geografiska begränsingar.

Vi är (eller kommer att vara) i behov av en webbprogrammerare som är duktig på:

- CMS (allra helst Drupal, eller motsvarande som är lika flexibelt) och även ha erfarenhet att optimera sidor fõr mobilt bruk, dvs smartphones.
- HTML 5
- JavaScript
- Att bygga sajter enligt senaste webbstandard
- Grundläggande kunskaper i layout, grafisk design och program som Photoshop och illustrator etc är meriterande.

Denne bör också vara:

- Någorlunda glad och positiv.
- Driven på jobbet (nåja, vi är inga slavdrivare, men lagom)
- Gilla tanken att utveckla företaget framåt och om så sker få sin del av kakan för mödan
- Gilla tanken att bo på en tropisk ö med allt vad det innebär

Och BÖR ABSOLUT ha ett sug efter samt ha möjlighet att:

- Bosätta sig i Thailand under minst ett år och ha en förmåga att acceptera och samarbeta med människor från andra kulturer.

Vi sitter i riktigt fräscha kontor på ön Koh Samui i sydöstra Thailand. Firman går bra och den har existerat här i Thailand i sju år nu.

Löner:

Lönen kan inte konkurrera med de svenska, utan det rör sig om ca 10,000 SEK EFTER skatt per månad för heltid, dvs 40 timmar i veckan. Dock är arbetstiderna relativt fria (kontoret öppet: 10-24). Prisläget är ju dessutom ett helt än i Sverige. Kyckling med ris kostar 10-15 spänn, bio kostar 25.

Summa summarum får man givetvis mycket mer för slantarna här än i Sverige.

När vi utför arbeten gentemot kund kan vi istället dela lika på inkomsten från uppdraget (den anställda får 50% och firman 50%), såvida den anställde TJÄNAR PÅ DETTA. Detta gör att lönen varierar beroende på antalet uppdrag. Dock hamnar den aldrig under beskriven grundlön.

OBS! JAG KOMMER INTE KOMMENTERA LÖNEN HÄR i tråden, utan har redan gjort det i en gammal tråd: http://www.wn.se/showthread.php?t=1043278 . Däremot kan jag svara på funderingar och frågor om dessa via PM eller mail.

Bara ett tips, skriv lite om vad ni kan om ni ansöker och inte bara om vad vi kan erbjuda. Vi (som litet familjeföretag) är allt annat än intresserade av någon som ENBART vill flytta hit för stränderna och fullmoonpartyt (ja, ni fattar). Sådant hör fritiden till och det kommer det finnas gott om (om man nu inte är arbetsnarkoman som jag).

Ps. Det finns ett par som redan visat intresse och givetvis innebär detta inte att ni inte är intressanta. Dock känner jag att jag måste ta tag i detta nu.

Hör av er via mail: info at yenit punkt com

Tack på förhand!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-05-10 klockan 00:38 Anledning: Gjorde ett tillãgg
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-04, 15:19 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Ett antal har varit intresserade, men tjänsten är EJ tillsatt.

Jag provar att (för första och sista gången) bumpa tråden. Om vi inte hittar någon här, får vi leta på plats i Thailand eller använda andra "verktyg".

Tack ni som visat intresse förresten! Att flytta utomlands är inget som "var man" kan göra.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017