Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som känner till Strongbox

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-16, 14:52 #11
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Citat:
Originally posted by Westman@Feb 12 2007, 09:45
Rent tekniskt så är ju obegränsat med utrymme etc. en omöjlighet. Den annonsen följer i mina ögon inte god marknadsföringssed.

EDIT: Vilseledande marknadsföring är väl rätt benämning enligt SFS 1995:450.
Lokala godisbutiken stoltserade häromdan med att de sålde obegränsat med geléhallon för 20:-. Så jag köpte några lådor och gick. Nu känner jag mig grundlurad. Inte nog med att de var mögel på dem, dessutom fick jag ju inte obegränsat med gelehallon.

Får ursäkta inflikandet, men det vara bara ett argument som dök upp när jag diskuterade det där med löften om "Obegränsat" häromdagen.

Och som ett tillägg: Ett webbhotell eller företag som begär ett års förskottsbetalning är för mig i regel alltid oseriöst. Hade man fått betala 124:- (plus moms) och testa tjänsten i en månad så hade jag ju gärna slängt 124:- i sjön (plus moms). Men nu vill de ha 1409.00 (plus moms) för ett år.

Som en liten not kan de vara så att de räknar på att ingen använder obegränsat, eftersom de "bara" erbjuder 200GB trafik per månad så kan man ju, rent reelt, inte använda mer än 200GB heller. Fortfarande ruskigt generöst, dock.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 16:44 #12
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oftast är det inga problem att man får testa upp till 1 månad kostnadsfritt. Tror nog de flesta webbhotell går med på det. Då får du tillfälle att testa fri trafik :-)

Du kan kanske köra backup av Internet på kontot :-)
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 17:46 #13
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Citat:
Originally posted by oderland@Feb 16 2007, 16:44
oftast är det inga problem att man får testa upp till 1 månad kostnadsfritt. Tror nog de flesta webbhotell går med på det. Då får du tillfälle att testa fri trafik :-)

Du kan kanske köra backup av Internet på kontot :-)
Fast de erbjöd inte fri trafik. De erbjöd obegränsat med utrymme, men bara 200GB bandbredd/mån.

Så inte bara var deras annons vilseledande, det var också lögn. Har dock mailat och frågat hur dem hanterar konton som överskrider bandbredden. Mest för att jag är nyfiken.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 18:24 #14
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by M.R@Feb 11 2007, 18:16
Så du menar att ipeer/active24 är oseriösa?
Ipeer/Strongbox och Active 24 är inte samma företag. Active 24 sålde ut delar av sin verksamhet i Karlstad strax innan årsskiftet, vilket resulterade i Ipeer/Strongbox. Det är personer från Carambole-tiden som står bakom Ipeer/Strongbox.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-17, 00:14 #15
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Hmm Jag gick in på avsnittet domännamn och det känns väl inte riktigt genomarbetat med texten som presenteras där:

Citat:
Domännamn
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Morbi lacus felis, euismod at, pulvinar sit amet, dapibus eu,eros. Etiam tellus. Nam vestibulum porttitor urna. Phasellus aliquet pretium quam. Proin pharetra, wisi nec tristique accumsan, magna sapien pulvinar purus, vel hendrerit ipsum tellus at ante.
http://www.strongbox.se/doman-priser.php

Sen blir jag inte klok på prismodellen om priserna som avses i presentationen är årspris - Lite kul att de listar .fi per ett och två år - när domänen endast registreras i intervaller om 3 år..
Ficora
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-19, 09:05 #16
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Talade kort med supportpersonal via Livechaten igår. Uppenbarligen gör de skillnad på bandbredd och hemsideutrymme. De menar visst att det är helt oberoende av vartannat. Så att man skulle råka ha 400GB uppladdat, men "bara" kan skicka ut 200BG/mån kvittar alltså.

Enligt supporten så räknas uppenbarligen FTP-trafik från administratörskontot, så man får visst alltså ladda upp 1TB med lite pick och plock, inget svar på dolda klausuler (frågade inte heller) så för att vara på den säkra sidan bör man väl hålla sig till .html och .gif
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-19, 18:48 #17
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
jag har en virtuell server hos ipeer och än så länge är jag inte imponerad.
server setup gick i realtid.. fick den direkt.
men problemet var att email servern och dess mailkonton (som man sköter via en kontrolpanel som dom har) fungerade inte.
så jag mailade in om detta igår tidig eftermiddag (söndag den 18e)
och har idag klockan 18:30 inte fått något svar än.
telefon supporten stänger klockan 16:30.. vilket var när jag slutade jobbet idag.
dom påstår att SAS använder dom. och ekobanken.
hade jag varit SAS eller ekobanken hade jag krävt lite snabbare support än 2 dagars svar om något går fel.

jag updaterar när jag får veta mer ifrån ipeer.
mvh dennis
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-19, 19:48 #18
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Citat:
Originally posted by mervinst@Feb 19 2007, 18:48
telefon supporten stänger klockan 16:30.. vilket var när jag slutade jobbet idag.
Står ju att deras livesupport är online. Provat den?
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-10, 23:15 #19
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Livar upp en gammal tråd här:
okej nu blir jag lite brydd här, jag var själv i kontakt med Johan på deras livesupport, han menar att det verkligen är obegränsat med utrymme (jag frågade då alltså angående hdd utrymme)
Jag frågade också ifall dom har några mystiska fel som tex gör att indexfiler försvinner eller döps om (som tex B-one har eller One som dom heter nu om jag inte minns fel) eller att dom på andra sätt stänger ner konton som brukar för mycket hdd. Så här är det jag driver en sida som snart kommer att ha en hel del videoclip från diverse tävlingar, kommer med tiden att handla om 100tals gig, självklart vore det en möjlighet att hålla efter och ta bort gamla clips, men eftersom att dom faktiskt skriver klart och tydligt att det ska vara fritt utrymme så tycker man att det inte ska behövas, ska detta då kunna bli ett problem? livar upp tråden för att fler kanske har fått erfarenhet av strongbox vid det här laget?

MVh Fredrik
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-13, 20:25 #20
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Ok, nu är det en del som "klankat ner" på att de kallar det begränsat med filutrymme och blah blah, men är det någon som testat dem ordentligt och har en åsikt om servrarna är stabila och att installerade komponenter fungerar som de skall samt om kontrollpanelen är något att ha?!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017