Kom ihåg mig?

Schemalagt jobb på Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-19, 18:16 #1
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 45
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 45
Standard Schemalagt jobb på Binero

Undrar om någon vet om det går (och isåfall hur) att skapa ett schemalagt jobb på ASP.NET konto hos Binero?
Veritas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-19, 18:27 #2
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Nej. Binero har gått tillbaka till medeltiden så du måste maila dom och be snällt om lov. Om du ber om för många kan dom strunta i att sätta cron-jobben.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-19, 19:45 #3
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Binero tillåter som sagt cronjobs. Vet inte hur många de tillåter, men de använder sig av wget för att köra skript som du har på webbhotellet. Så det är bara ett emaila dem med önskat intervall, och vilken sida som ska köras.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-19, 21:20 #4
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 45
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 45
Ok gäller det även ASP.NET miljöerna eller är det bara PHP miljön som går att köra cron jobben på?
Veritas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-19, 22:05 #5
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Det var ingen som tvingade dig att flytta själv till 2.0 innan funktionen för att hantera cronjobs via kontrollpanelen är färdig implementerat, det är något vi däremot har avrått våra kunder göra.
Skrattretade arrogant hållning ni har emot nya kunder som testar på Binero.
Vadå att jag skulle ha ett val om kontrollpanel!? Jag tyckte väldigt mycket om Binero tidigare när jag hostade ett projekt där för något år sedan. Efter ett uppehåll skaffade jag åter Binero fast nu tyvärr med den "nya" kontrollpanelen men jag förstår att ni avråder kunder från att skaffa just Binero, helt klart förståeligt. Jag vet att jag kan säga upp kontot men jag hade redan då lanserat ett projekt hos er innan jag behövde cronjobben.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Sedan vad gäller ditt ärende om att lägga in 266 st cronjobs så handlade det absolut inte om att vi inte skulle lägga in dom åt dig, det är väl det minsta problemet om vi gör det direkt på servern. Handlar väl mer om att samtliga skulle köras varannan minut och PHP processerna som har tilldelats dig skulle gå i taket utan problem, detta upplyste vi dig om.

Du kanske vill ha ett konto som går i taket på processer hela tiden och på så vis kommer leda till att din sida sluta svarar på nya förfrågningar = påverkar dina besökare?
Haha, återigen så kanske du skulle kolla upp lite mer fakta. Dom där "PHP-processerna som har tilldelats dig" är inga php-processer som ni har tilldelat mig. Dom ligger på en helt annan server som inte ni har ett skvatt med att göra. Ni får gärna "upplysa" mig om att det kan vara processorkrävande men det påminner ju om några sosse-förmyndar-fasoner att inte låta mig använda funktionen och hävda att det är för påfrestande.

Fast det sistnämnda är jag inte så upprörd över egentligen. Det är ju vettigt av supporten att tipsa om att det kan uppstå problem om Binero belastas för mycket. I detta fall så skulle det inte belastat Binero något alls.

Dock bra att ni ska införa cronjob snart. Dock har vi hört det i evigheter att funktionalitet ska komma när som helst och så går det år i stället.

Slutligen undrar jag varför du drar upp ett specifikt support ärende mellan mig och Binero här på WN? Är det förenligt med er policy?
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 12:54 #6
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 45
Veritas Veritas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 45
Tack för svar, då vet jag att det går att lösa iallafall.

Sen kan jag tillägga att jag provat ett antal webbhotell och ännu inte stött på något bättre än Binero som brukar vara trevliga och hjälpsamma
Veritas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 13:11 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Du har fått bra hjälp av oss, sedan att säga att vi har gått tillbaka till medeltid (när vissa webbhotell inte ens erbjuder det) samtidigt som jag skrev ovan att vi ska ha struntat i att lägga upp cronjob tycker jag är dålig stil när vi arbetar hårt för att du skall kunna få ha möjlighet att lägga in dessa själv.
Att ha wn-suger.se som hemsideadress i profilen är också väldigt dålig stil.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-20, 15:14 #8
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
En fråga angående 2.0. Om man har många webbsiter som kan dra lite cpu, är det en idé att skaffa fler webkonton hos er, eller spelar det ingen roll?
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 11:01 #9
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
När jag frågade fick jag ett nej. Fick lösa det själv genom att regga ett konto hos pingdom som pingade en sida på min sajt...
jeppjepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 11:17 #10
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av jeppjepp Visa inlägg
När jag frågade fick jag ett nej. Fick lösa det själv genom att regga ett konto hos pingdom som pingade en sida på min sajt...
Jag kör cronjobs hos binero och det funkar kanon. det enda var väll att dem inte kunde köra med en "/" i slutet utan var tvungen att ha en fil. men det löser man ju enkelt med mod-rewrite.


Måste även säga att prestandan på binero har blivit betydligt mycket bättre senaste månaderna.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
binero, cron, schema, schemalagt


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017