FAQ |
Kalender |
2005-03-18, 02:56 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
La precis märke till att NameISP uttrycker sig som följande i sin marknadsföring för försäljning av .nu-domäner:
"Världens billigaste .NU-domän". Det kostar 125kr hos dem. http://www.nameisp.se/newsitem.asp?newsid=1067 Loopia skriver också på sin förstasida: "Passa på: .NU 1 års registrering, billigast i världen. nu-domän - 130kr/år" Även om det är att hårddra det lite så borde det väl klassificeras som falsk marknadsföring eftersom de uppenbarligen inte alls är billigast i världen.
Svara med citat |
2005-03-18, 04:19 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Herregud, att du ens orkar!
Hur många ombud finns det? Om ett ombud är billigaste dag 1, så kommer de knappast scanna de andra ombudens hemsidor dag 2 för att kolla om någon har prisjusterat. Gäsp, ska sova. |
||
Svara med citat |
2005-03-18, 10:25 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Crystone försöker göra en "Loopia". Crystone har tydligen också Sveriges billigaste domäner.
EDIT: Med ovanstående koppling till Loopia menar jag alltså val av marknadsföringstaktik. |
||
Svara med citat |
2005-03-18, 11:18 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle vilja säga så här att Loopia ändå är biligare än nameISP då det blir mycket billigare hos Loopia hur man än vrider och vänder på det.
* Hos Loopia kan man registrera EN .nu-domän för 130 kr/år * Hos nameISP kan man registrera EN .nu-domän för 125 kr/år OM man redan har en domän med samma namn.se |
|||
Svara med citat |
2005-03-18, 11:28 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hos Loopia är priset exkl moms
Hos NameISP är priset inkl moms Så jämförelsen är 125 kr vs 162.50 kr Men men..allt beror på hur man ser saken. |
||
Svara med citat |
2005-03-18, 12:55 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-03-18, 14:28 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Eftersom felaktiga marknadsföringsmetoder med stor sannolikhet bryter mot MFL så finns det ju anledning till att vara försiktig med vad man skriver på sina sidor i samband med försäljning. Mitt påpekande gällde inte att jag tyckte prisskillnaden var så stor utan just saken att de använder extrema uttryck i sin marknadsföring utan försiktighet. Herregud, att du ens orkar skriva så meningslösa svar |
|||
Svara med citat |
2005-03-18, 18:23 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att Loopia är segrare i striden om billigaste .nu-domän. Loopia har inget krav på t ex likadan .se-domän och dom tar samma pris varje år. NameISP tar 233 från år 2.
|
||
Svara med citat |
2005-03-19, 18:55 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om Loopia bara skrivit dit en asterisk vid sitt påstående och sedan längst ner på sidan skrivit "Jämförelsen gjord den X/X-20005" så är det ju helt okej att använda sådan marknadsföring.
|
|||
Svara med citat |
2005-03-21, 15:35 | #10 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |