Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nystartad firma, telefon-&brevreklam till företag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-13, 21:09 #1
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
Tjena, jag håller på att dra igång ett företag(till börja enskild firma). En webbyrå som fixa kompletta hemsidor och logo/banner designer. För att ragga lite kunder tänkte jag att leta upp företag som inte har hemsida och skicka brev eller ringa till dem och presentera mig och mitt nystartade företag, förklara vad jag har att erbjuda och vad dom tjänar på det.

Jag har fått för mig att det är tillåtet att jag skriver ut ett reklamblad stoppar i kuvertet smackar på adress&frimärke och skickar iväg till småföretagen, eller att jag ringer upp dem. Tvungen att fråga innan jag gör det bara

Sen har jag inte skaffat mig f-skattesedel än, hur blir skatt om dom nappar på mina erbjudanden och kommer de flesta kunder tacka nej pga detta? Angående betalning, ska jag satsa på lokala företag och ta cash i handen, skicka faktura(vad krävs då?) eller ge dem ett bankkonto att sätta in pengarna på?

Tack :lol:
Pike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-13, 22:59 #2
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Hej
Många kommuner har näringslivsbolag som anordnar kurser och bistår med rådgivning till nystartade företagare. Det finns även många guider på nätet där man kan hitta information te.x http://www.nutek.se/sb/d/989 .
Det finns inga lagar som förbjuder dig att skicka reklam och kontakta företag möjligen kan du framstå som jobbig.

F-skattsedel är ett MÅSTE om du vill att någon ska anlita dig. Sen betalning skaffa ett bankgirokonto på företaget som du anger på fakturorna då jag skulle vilja säga att cash är uteslutet.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-13, 23:16 #3
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
tack mickeH, jag ska om ungefär en vecka gå kurs hos kommunen som kallas sommarentreprenör, räknas som ett kommunalt sommarjobb där man går kurs 1 vecka och ska jobba med sitt företag två veckor. Man får även ett litet startbidrag för att locka.

Tänkte de att jag kanske ska ansöka om f-skattesedel nu så går det fortare att komma igång.
Pike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 18:01 #4
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
Ledsen för dubbelpost. Men vilket alternativ skulle vara smartast att använda av brev eller telefon? Via telefon får man ju kontakt med själva kunden och får prata och förklara de får ställa frågor osv. På brev skriver man ihop ett papper med information och nått exempel på de, stoppa i kuvert och kladda på en adresslapp. Med brev kan man nå ut till fler företag och det är lite smidigare, dock måste kunderna kontakta mig om de är intresserade. Tror ni dom gör de? Vilket alternativ rekomenderar ni och varför?

Pike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 20:26 #5
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Hur bra är du på att prata? Är du duktig på att prata för dig är det nog bäst att ringa, annars kan det vara bättre att skicka brev.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 22:33 #6
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Bara du inte skickar till mitt nystartade företag bara.

Then I will hunt you DOWN!!!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-17, 14:53 #7
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
Pike Pike är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 10
Nog kan jag prata på, men att övertyga kunder på telefon kanske inte är min starkaste sida. Sen är det nog många (inkl. mig) som inte tycker om telefonsäljare och säger nej just för att dom ringer och är jobbiga.

allstars, man vet aldrig. En vacker dag kanske det damper ner nått i din brevlåda ifrån mig
Pike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 09:39 #8
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Allstars føretagsnamn?


Pike, nær jag startade føretag hær i norge så small det till i brevlådan, jag blir postbombad av varenda føretagare i norge kænns det som, dock ingen som har førsøkt sig på telefon æn (jag tror du har større chans via telefon) jag vet inte hur andra gør, men jag sprættar kuvert, och slænger innehållet på under 10sekunder/brev.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017