Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


företagssöket.se / finnmobil.se / nummerupplysning.se / 118218.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-30, 11:11 #1
Mathias Mathias är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 63
Mathias Mathias är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 63
Standard företagssöket.se / finnmobil.se / nummerupplysning.se / 118218.se

Tänkte jag skulle dela med mig av detta.

Igår ringde en kvinna mig från foretagssoket.se och ville stämma av våra företagsuppgifter. Presentationen gick mycket snabbt och det var svårt att höra exakt varifrån hon ringde. Då våra uppgifter inte stämde så ville hon ändra och eftersom man nu har råkat ut för sånt här tidigare så frågade jag lite försynt om det kostade något för att vara listat.
"Ja, en liten summa är det men den är så liten. Vad är dina korrekta uppgifter". Jag undrade då vad summan var och fick till svar att det kostade 2990 kr/år.
Jag informerade då om att jag inte ville vara med och undrade hur vi blivit listade. Detta kunde hon inte svara på utan ville kolla om vi hade några andra fakturor liggande. Jag betackade mig och avslutade samtalet.

Idag ringde en kille från nummerupplysning.se / 118218.se. Samma sak upprepas men jag är snabbare med kostnadsfrågan. Detta ville han då inte berätta utan börjar på med kommentarer "Det beror på. Det är som att fråga vad en bil kostar". Han ville gå igenom alla uppgifter först. Detta gör mig lite skeptisk eftersom ett ja till om uppgifterna stämmer senare kan användas som kontrakt (i alla fall efter lite pillande).
Då jag inte ville vara med i deras katalog heller sa jag detta och då blev han riktigt otrevlig med spydiga kommentarer.

Det verkar som om dessa bolag (om det är olika) kör med exakt samma upplägg samt mycket liknande webssidor. De har också felaktiga uppgifter om oss båda två.

Så jag ville dela med mig av denna varning och höra om det är fler som råkat ut för dem och om det finns fler sajter i deras sfär.
Mathias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-30, 14:03 #2
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Kan i vart fall bekräfta att det sitter delvis samma folk i styrelsen i båda bolagen.

De sitter väldigt nära varandra (solna strandväg 14 respektive 18) och har dessutom postboxar bredvid varandra hos posten.

Sen är väl katalogförsäljning-branschen väldigt drabbad av skumma försäljningsmetoder helt allmänt =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017