Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN söker hjälp!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-29, 19:02 #21
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag skulle vilja att alla medlemmar fick ange sitt fullständiga namn och personnummer vid registrering. Helst skulle jag se en åldergräns, eller i alla fall en uppdelning av WN. Jag föredrar om de jag diskuterar med, eller gör affärer med, är myndiga och har genomgått puberteten. Skapa t ex en ny kategori som heter ”Sandlådan” eller något i den stilen. Där kan minderåriga sen ställa ”dumma” frågor, utan att någon av de äldre rävarna blir griniga och elaka. Jag anser inte att det skulle vara att utestänga någon från WN. Även 16 och 17 åringar blir 18 år inom sinom tid.

Jag tycker även att profilen ska utvecklas med fler obligatoriska uppgifter. Ålder, vart man bor, lite kort om ens företag och projekt, organisationsnummer eller firmanamn, alla (eller i alla fall de största) webbsidorna som man är involverad i. Alla profiler skulle sedan förses med noindex, så att de inte blir sökbara i sökmotorerna. Samt att bara medlemmar och inte gäster ska kunna komma åt profilen.

Själv har jag precis tagit bort all känslig information ur min profil. Det beror inte på att jag vill dölja saker för medlemmar på WN, utan därför att jag inte vill att företagets kunder ska kunna hitta mig på WN och läsa allt jag skriver. Kort sagt så vill jag se en utveckling av alla medlemmars profiler, men att dessa sidor inte ska vara tillgängliga för allmänheten. Egentligen skulle jag föredra om ingenting på WN var sökbart via sökmotorer. Men det känns som om det är ett orimligt önskemål, eftersom WN´s ägare har ett stort värde i att forumet rankar så bra.

Överlag så är jag ändå ganska nöjd med WN. Det är ett kul och bra forum. Men jag tror att det skulle bli ännu bättre om forumet fick en lite mer mogen och professionell framtoning.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-29, 20:38 #22
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by Gustav@Sep 29 2007, 19:02
Jag skulle vilja att alla medlemmar fick ange sitt fullständiga namn och personnummer vid registrering. Helst skulle jag se en åldergräns, eller i alla fall en uppdelning av WN. Jag föredrar om de jag diskuterar med, eller gör affärer med, är myndiga och har genomgått puberteten. Skapa t ex en ny kategori som heter ”Sandlådan” eller något i den stilen. Där kan minderåriga sen ställa ”dumma” frågor, utan att någon av de äldre rävarna blir griniga och elaka. Jag anser inte att det skulle vara att utestänga någon från WN. Även 16 och 17 åringar blir 18 år inom sinom tid.
Å andra sidan dyker det ibland upp dumma/irriterande (hur man nu vill beskriva dem) trådar från användare som passerat 30/40-årsgränsen också.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-29, 23:02 #23
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Nåt vBulletin liknande!
Jag saknar funktionen här inne att bara kunna trycka på knapparna.

Search>Threads
Search>Subscribed threads

För att hålla reda på mina trådar och posts. Nu har jag ett flertal gamla poster som jag inte kan hitta enkelt dem är för evigt bortglömda. Med vBulletin kan man spara sina poster och trådar som frimärken.
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-30, 00:03 #24
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Tycker inte att det skall finnas vare sig åldersgräns eller krav på att man jobbar i branschen. Jag jobbar med det här men det finns säkert en massa finniga tonåringar som har detta som hobby som kan mycket mer än mig om en massa saker som jag är dålig på och de vill jag inte vara utan! Om man sedan jämför med andra forum så är det ju inte särskilt många frågor av typen "jag tänkte göra ett eget Google, hur gör jag?" på wn, eller folk som vill att man skall göra hela deras inlämningsuppgift till JAVA-kursen, så den biten tycker iallafall jag fungerar bra. Och vad är det för skillnad på om jag driver en sida på heltid för att tjäna pengar eller om jag har en sida bara för skojs skull? Även amatörer är ju med i annonssvängen och försöker tjäna några kronor med adwords etc och det är ju ganska få delforum som är irrelevanta för amatörer.


Jag tror nog inte att jag vill lägga upp hela mitt namn tillsammans med en bild om sidan är så pass öppen som den är idag, men det kanske går att ordna en mer sluten variant för bara medlemmar?


Vidare så är jag av princip emot nålade trådar (om de inte innehåller viktig info och är låsta för nya inlägg) eftersom de bli extremt långa och innehåller flera diskussioner. Nålade trådar blir i princip ett eget forum där man lagt ihop alla trådar till en enda jättestor och det är väl lite så det blivit med de nålade affiliate-trådarna?


Sedan skulle jag vilja se någon slags wiki eller nåt där man kan lägga in tips och tricks och liknande. Om man tex ställt en fråga om hur man sorterar databasen i fallande ordning och fått svar så tycker jag att man skall kunna (eller vara tvungen tom?) att formulera frågan med det korrekta svaret i den här Tips-listan/wikin så att andra som söker på samma sak kan hitta svaret direkt.
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-30, 16:59 #25
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
Som flera tidigare varit inne på, ökad möjlighet till kontaktskapande.

Har träffat en drös sjukt intressanta människor via WN och fortsätter gärna att göra detta. Fem till sex officiella WN event (kanske ihop med olika samarbetspartners) varje år runt om i landet hade iaf från min sida varit väldigt uppskattat.

Bind ihop detta med nån eventfunktion på forumet så eventet kan "leva vidare" även efter det är slut, lite i stil med reboot.dk.
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-30, 23:11 #26
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Länksamling har jag föreslagit förut. Till nyttiga sidor alltså. Brett och högt och lågt. Lite inträdeskrav vore inte fel.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-30, 23:53 #27
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Bort med alla som bara suger energi ur oss andra och aldrig ger något tillbaka.

Bort med alla som inte vågar stå för sina projekt.

Bort med alla som inte är på en proffesionell nivå.

WN är lite som en bulle med russin. En stor klump med fjortisar som bara ska ha gratishjälp och en hel del jättegoda russin med grymma människor.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-01, 02:30 #28
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Originally posted by andi@Sep 30 2007, 00:03

Sedan skulle jag vilja se någon slags wiki
Låter som en bra idé.
Jag själv hade mer än gärna skrivit fakta ur min egna synvinkel där.
Kanske slipper vi då även fråga allt för mycket efter ett halvår.

Wiki, artiklar, mer privat profil, points giving från äldre medlemmar.
Events & Meet up tråd med små trevliga möjligheter (karta, kalender?).

En mer strikt koll på nya medlemmar. Dock något äldre medlemmar bör kunna
hjälpa till med via "point giving".


Min WN tshirt börjar bli sliten. Nya upplagor tack!
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-01, 08:13 #29
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
En liten publik del för alla där veteraner kan svara OM de har tid & lust.
En årsavgift typ 100-500 kr/år för att komma in till "stora" forumet.
Tror att det tar bort mycket användare som inte tillför något.

En spamdel där man får posta egen-reklam t ex kampanjer på sin egen sajt m.m.
WN skall ju vara ett näverk men så fort någon frågar efter något och någon svarar att den har just det som eftersöks, så blir det ett jäkla liv om egenreklam.

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-01, 09:51 #30
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
- Möjlighet att placera trådar efter "kunskap" (lätt, medel, svår) och sedan kunna välja ut vilka som ska visas i ett specifikt forum.
- Utförligare profiler med mer info och profilbild/företagslogga.
- Framhäv profilerna mer tillsammans med ett nytt upplägg av WN.
- Gör en större avdelning för veteraner/vip med en rimlig årsavgift och använd pengarna för att utveckla WN ännu mer.

Att få WN att bli ett forum som sticker ut mer och tilltalar en större grupp, och inte bara blir ett forum i mängden hade varit trevligt.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017