Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mysko snapback?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-11, 01:21 #1
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 60
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 60
Jag fick tag på en utgående domän 2008-01-10 via snapback, men det blev lite vingligt (ska tilläggas att detta var min första snapback-order, men det var inte riktigt såhär jag såg scenariot framför mig).
Hade beställt snapback via både neware och binero på förhand. Försök gjordes dessutom att regga manuellt via loopia från kl 05 och framåt.
Ganska snart började det tvivlas på om loopias upptagen-info var korrekt, varför sökning skedde parallellt på IIS också.
Runt 05:30-05:40 (reservation för exakt tid) släpptes domänen på IIS (domänen visades då fortfarande som upptagen på loopia och visades som upptagen minst fram till efter 06 nånting, både i loopia domänsöken och loopia whois).
Bineros snapback misslyckades enligt binero kundzon. I neware panelen hittade jag ingen info alls om domänen. Eftersom domänen i detta skede visades som ledig hos både hos iis och binero, så lades en order/kortbetalning på domänen ca 05:45 och betalningen blev kvitterad av binero via mail 05:52.
Domänen visades sedan på binero-kundzon, men med info i stil med "felaktig data".
I efterhand kan jag konstatera att ca kl 07:10 kommer mail från neware och .SE att domänen registrerats (via neware snapback).
Detta kändes lite oväntat.

Detta ställer ju ett antal frågor:
* Hur "live" är den domänstatus som iis.se presenterar?
* Hur "live" är den domänstatus som loopia.se presenterar? (inte alls skulle jag säga, inatt i alla fall)
* Omöjlig fråga att svara på, men man kan ju spekulera... Hade neware redan snappat domänen 05:45 när beställning skedde på binero? Eller var det så at binero dröjde att regga domänen och neware sedan hann före och reggade 07:10 åt mig?

Jag är ju nöjd med slutresultatet, men man vill ju nu försöka förstå varför det blev som det blev. :-)
Får binero behålla de 59:- nu tro? :unsure:
ziah75 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 01:54 #2
Kays avatar
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
Kays avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
Samma sak hände mig idag. Domänen stod som misslyckad snapback hos Binero, men fanns ändå ledig för manuell registrering. "Jahopp" tänkte jag, som kände att jag ändå kunde vara utan den. Framåt 17-snåret på dagen damp det ändock ner en faktura från Binero och domänen var nu registrerad. Knasigt...
Kay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 02:38 #3
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 141
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 141
Citat:
Originally posted by Grillcliff@Jan 11 2008, 02:54
Samma sak hände mig idag. Domänen stod som misslyckad snapback hos Binero, men fanns ändå ledig för manuell registrering. Jahopp tänkte jag, som kände att jag ändå kunde vara utan den. Framåt 17-snåret på dagen damp det ändock ner en faktura från Binero och domänen var nu registrerad. Knasigt...
Här har ni en till.. Gick in runt 6:30/7:00 igår morse och kolla om man lyckats få något genom binero. Då stod det misslyckats (men utan någon info/oreggad i whois) på de jag hade satt upp.. Brydde mig inte, då det inte var några jätteviktigt, men framåt eftermiddagen trilla det in e-post från binero.. så det blev lite -Jaha, där ser man.
Känslan av lotteri och tomten på en gång.. Finns det några snä..., jasså han är och köper tidningen?, jag men då kan väl du..
MrMike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 04:18 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by ziah75@Jan 11 2008, 01:21
.........

Jag är ju nöjd med slutresultatet, men man vill ju nu försöka förstå varför det blev som det blev. :-)
Får binero behålla de 59:- nu tro? :unsure:
Sama sak hände mig. En snapback faktura och en manuell beställning. Något blev knasigt med snapbacken just den 10:e, från IIS sida antar jag. Allt som brukar gå som vanligt blev fel hos många.

Men, Binero hanterade detta galant. Bara ett litet mail och den ena fakturan var krediterad. Bra service som vanligt, så innan du jagar upp dig, , så maila deras support, ange båda fakturorna så ordnar det sig.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 08:54 #5
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 60
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 60
Kanske borde varit tydligare med att det var Neware som lyckades registrera domänen åt mig via snapback. (trots manuella ordern på binero i skedet där domänen verkade ledig)
ziah75 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 08:54 #6
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Har Binero en snapback tjänst? Hittar inget info om detta på deras hemsida..
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 08:56 #7
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 60
ziah75 ziah75 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 60
Citat:
Originally posted by NuCo@Jan 11 2008, 09:54
Har Binero en snapback tjänst? Hittar inget info om detta på deras hemsida..
Syns som inloggad i deras kundzon.
ziah75 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 15:19 #8
fotoass fotoass är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 61
fotoass fotoass är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 61
Samma här, fick besked om 9/18 domäner hade reggats. Sedan ökade det till 16/18 domäner under dagen och kvällen.
fotoass är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017