Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-28, 11:32 #81
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Originally posted by Amos@Nov 23 2006, 13:22
Det här support.se som TD använder, är det deras egna support eller något de köper in?

Den tjejen på support.se jag har haft kontakt med visste inte vad TD sysslade med utan jag fick förklara vad TD sysslar med.
haha, nej, vår mailadress är [email protected] och har inget med support.se att göra. Tidigare var vårt avsändarnamn kryptiska "support.se", men sen en tid tillbaka får ni mail från "TradeDoubler Support" istället. Lite enklare att se om man fått svar på sina frågor alltså!
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-28, 12:02 #82
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Originally posted by Frazze@Dec 12 2006, 14:09
Sen funderar jag lite på det här med EPI. Verkar ju vara ett smart litet sätt att länka direkt till vissa produkter, vilket kan bli bra på en av mina sidor.
EPI är en teknik för att spara extra detaljer i sin statistik. Med denna teknik kan man exempelvis utvärdera vilka annonsplaceringar som fungerar bäst. Eller vilken medlem som klickar på vilka annonser.

Om du exempelvis vill pröva om en banner passar bäst överst på sidan, under texten, eller längst ner kan du lägga till värdet "topp", "undertext" eller "botten" som EPI-kod till din trackerlänk, trots att det är exakt samma grafik! På liknande sätt kan du lägga till värdet "user:x" för att spara vilken inloggad medlem som klickat på dina annonser.

Om du vill börja använda EPI och inte har detta aktiverat kontaktar du vår support. Sedan lägger man till "epi(x)" till de nya trackerlänkarna eller "&epi=x" till den gamla varianten.


Det handlar alltså inte om att länka till produkter. Där har vi istället en funktion som heter produktsök. Du kan även använda djuplänkning, som är lite enklare att komma igång med. Då behöver du bara gå in på webbutiken, leta dig fram till produkten du vill länka till och länka direkt till denna sida genom att använda url(x) (eller &url=x i gamla länk-varianten).
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-28, 14:59 #83
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Dec 28 2006, 11:32
haha, nej, vår mailadress är [email protected] och har inget med support.se att göra. Tidigare var vårt avsändarnamn kryptiska "support.se", men sen en tid tillbaka får ni mail från "TradeDoubler Support" istället. Lite enklare att se om man fått svar på sina frågor alltså!
Oki, bra det!

Skall se om jag kan omformulera min fråga för tredje gången. Känns tokfånigt att behöva förklara TD's egna tjänster för supporten.

Jag använder mig av länken som finns till supporten när man loggat in så jag antar att jag kommer rätt då.
Amos är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-02, 19:43 #84
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Nu får jag verka tjatig men är det bara jag som har ett par liggande fakturor från "Lovefilm.com" som inte är betalda?

Även någon kommentar fårn TD gällande detta, som sagt när ett sådant stort bolag som lovefilm missar tre fakturor tycker man ju det bör hända något stort eller?.

Tack för svar.
kulmungi är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-04, 14:03 #85
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
LOVEFiLM har efter diverse omstruktureringar internt under hösten inte haft möjligheten att genomföra de olika faktureringsrutiner som krävts för att säkerställa att utbetalningar ska kunna gå iväg i rätt tid. Detta har dock åtgärdats under denna vecka då krav och behövlig assistans från TradeDoubler möjliggjort att dessa rutiner följts och genomförts. Betalning av fakturor bör vara TD tillgodo under kommande dagar för att därefter betalas ut till affiliates.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-09, 09:35 #86
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
SKÄRPNING TRADEDOUBLER!

Nu är jag så DJ*VLA trött på företagen som inte betalar sina fakturor! Ni måste börja kräva in pengar NU!

Det har inte varit en dag sedan november där någon resebyrå inte haft slut på sina pengar. När förskots pengarna tar slut syns ingen statistik för oss affiliates vilket gör att det går inte bedriva nån slags verksamhet som affiliate.

Om företagen behöver månader på sig att betala, skicka fakturorna 6 eller 12 mån i förväg.
Om pengarna tar slut jämt, skicka på dubbelt så höga belopp.
Om företagen inte betalar, skicka fakturorna till inkasso.

Vid årsskiftet hade 3 resebyråer slut på pengar, just nu är det 2. Med tanke på försäljningen blir jag inte förvånad om ännu fler företag står utan pengar och statistik till helgen!
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-09, 10:01 #87
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
En godtagbar lösning för mig skulle vara om man iallafall kunde följa sin försäljning även om pengarna är tillfälligt slut.
lindberg är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-09, 12:47 #88
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Citat:
Originally posted by lindberg@Jan 9 2007, 11:01
En godtagbar lösning för mig skulle vara om man iallafall kunde följa sin försäljning även om pengarna är tillfälligt slut.
Amen!
Max är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-13, 12:58 #89
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Hur är det med Premium Account? Är det något man måste söka till själv, eller blir man det "per automagi"?

Förutsättningarna finns, dvs >1 milj imps

cya,
/PatrikB
MrWize är inte uppkopplad  
Oläst 2007-01-14, 13:36 #90
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Nya svenska program
Henrik Test


ser seriöst ut :P
Daniel29 är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017