Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad som gör ett inkassobolag till inkassobolag?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-21, 21:59 #21
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Äh, Tor, om jag begär att det skall gå vidare så gör det det, om jag inte svarar alls, vilket inte betyder att jag gett mig, eller om jag vill driva det själv vidare, så går det inte vidare.

Det kan även gå vidare även om motparten "ger sig", då det kan finnas saker som måste utredas i ett ärende...

Vad jag vill säga att det inte är så enkelt som att det sker en massa saker med automatik i dessa fall... Man måste hela tiden vara aktiv för att driva det vidare.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-22, 14:50 #22
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 145
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 145
Citat:
Originally posted by jonny@Jun 19 2006, 17:15
Inkassoverksamhet är ganska lukrativt. Dessvärre är nog hotbilden mot denna typ av företag lite väl stor.
Jag satt med en bekant och påbörjade en affärsplan för factoring och inkasso. Det stupade på att vi inte ville ha beväpnade vakter vid kontoret.
Om det är en tvist kan den person som vill ha betalt dra ärendet vidare till tingsrätten.
Det ska inte vara några större problem, arbetade själv tidigare som IT-chef på ett kreditföretag mitt i Stockholm för ett antal år sedan och vi hade ingen direkt säkerhet förutom säkerhetsdörr och vissa rutiner vid hotsamtal, så detta borde inte vålla några större problem.
Företaget köpte upp förfallna konsumentkrediter som banker och andra kreditföretag hade skrivit av, detta gick väldigt bra och det var väldigt sällan som det förekom några hot mot dem som arbetade med dessa frågor.
Majoriteten av de som hade skulder var villiga att betala efter egen förmåga eftersom de ville rätt för sig.
Så jag kan hålla med om tidigare inlägg att det är en lukrativ bransch.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017