Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay Stängd (Del 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-01, 10:47 #11
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
wizkid: man får faxa o ha sig.. :=) så checkar dom din server sen lämnar ut den
Spirre är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 11:56 #12
rille77s avatar
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 213
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
rille77s avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 213
Kan bara säga att jag lider mad alla som blivit drabbade, kan tänka mig att det är många fler än dom som har vädrat sina åsikter här.

Det handlar ju inte enbart om ekonomiska förluster, vill knappt tänka på hur mycket förtoende och goodwill som kan gå förlorad för dom som har fått sina servrar plockade.

Ska bli väldigt intressant att följa utvecklingen under dagen, nån som vet om det har sagts nåt på nyheterna? Var lite trött imorse så jag orkade inte gå upp och kolla på dom.
rille77 är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 12:03 #13
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Aftonbladets nya artiklar:

Rekordrazzia mot fildelare

En djup kränkning
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 12:11 #14
Patrick Patrick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Patrick Patrick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Citat:
Originally posted by WizKid@Jun 1 2006, 10:41
Såg detta på fragbite.se som antagligen är av intresse för er som fått era servrar beslagtagna:
"2006-06-01 09:10: Fragbite har efter möte med polisen goda förhoppningar om att återfå servrarna inom kort. Vi hoppas vara igång snart!"
skulle vilja veta vem de prata med
Patrick är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 12:33 #15
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Man kan ju faktiskt tänka sig att beslaget gjorts för att de prylar som man tagit antas vara brottsverktyg. Brottverktyg får beslagtas om de kan antas bli förverkade. Därför har man kanske också tagit switchar, routrar och annat än bara servrar.

Att oskyldiga drabbats beror med stor sannolikhet på bristande information, säkerligen också till viss del bristande samarbetsvilja eller samarbetsförmåga, men det är en ren spekulation - man brukar normalt inte slå i blindo mot oskyldiga, även om polisen framställs som fullständigt inkompetenta här så är nog verkligheten den raka motsatsen i detta fall. Likaså är aktuell åklagare en av landets främsta, eller den främste, vad gäller it-relaterad brottslighet.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 12:35 #16
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Det bästa man göra u, om man oskyldigt drabbats, är att omgående begära beslagsförhandling hos den tingsrätt som angivits på beslagsblanketterna som den man skall klaga till. Med stor sannolikhet är det i de flesta fallen Stockholms tingsrätt.

Har man drabbats av beslag skall man informeras om det och man har rätt att ta del av blanketten som skall ange allt som tagits och från vem och var. Börja med att begära ut dessa uppgifter.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 12:38 #17
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ja, vi närmar oss Kina med raska steg. Det var tur det att jag inte flyttade min server till PRQ, för då skulle jag lida med er alla andra om sidorna skulle vara nere.
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 12:40 #18
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Från IDG:

"Polisen har lagt upp en webbsida där de uppmanar människor som fått sina servrar beslagtagna att ringa 08-401 04 11 eller faxa en beskrivning av servern och vad den innehöll till 08-401 04 14. Eftersom inte ens personalen som svarar i den telefonen vill säga vad tillslaget gällde är det svårt att veta vem som kan anse sig oskyldiga. Den som vill ha tillbaka sin egendom får ringa och hoppas på att inte vara misstänkt för upphovsrättsbrott."

Oxå mycket intressant om det stämmer:

"Enligt Port 80 som hade servrar från The Pirate Bay i sina lokaler stod det på polisens husrannsakningsorder att det var The Pirate Bay. Enligt en källa nära Henrik Pontén, som står bakom polisens tillslag, var målet i stället webbhotellet PRQ."

Från SVD:

"Gottfrid Svartholm säger att hans kunder kommer att lämna en grupptalan mot staten och kräva skadestånd för skadan på verksamheten. Ulf Göranzon säger dock att ingen ersättning betalas ut för sådana åtgärder."

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 12:46 #19
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 70
ccato ccato är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 70
Citat:
Originally posted by Terabyte@Jun 1 2006, 12:38
Ja, vi närmar oss Kina med raska steg. Det var tur det att jag inte flyttade min server till PRQ, för då skulle jag lida med er alla andra om sidorna skulle vara nere.
Eh, ja, det ringde ett par varningsklockor hos mig när de sa att de inte hade reservkraft. Då stoppade jag in mina servrar i en något driftsäkrare hall. Och tur var det tydligen.
ccato är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-01, 13:08 #20
Patrick Patrick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Patrick Patrick är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av ccato
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Ja, vi närmar oss Kina med raska steg. Det var tur det att jag inte flyttade min server till PRQ, för då skulle jag lida med er alla andra om sidorna skulle vara nere.
Eh, ja, det ringde ett par varningsklockor hos mig när de sa att de inte hade reservkraft. Då stoppade jag in mina servrar i en något driftsäkrare hall. Och tur var det tydligen.
driftsäkrare hall ? vad skulle det hjälpa mot att snuten beslagtar utrustning, var inte pga dålig lås de tog allt heheh

men visst,,,,en funderar
Patrick är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017