Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lexbase.se lanseras!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-02-21, 18:37 #101
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenflykt Visa inlägg
Självklart bör man stå för sina fel, men de som har t.ex blivit friad av hovrätten men ändå finns med på sidan är bara helt fel.. Och sen kartfunktionen var som sagt inte heller riktigt genomtänkt..

Sen sidan i sig har jag inget emot alls, väldigt bra tjänst tycker jag.
Och det är precis som de säger att den tjänsten är som sagt efterfrågad av många och jag tror inte alls att de kommer vara några problem alls att fortsätta driva bolaget utan problem.

Men men, vi ser väl som sagt hur detta slutar ..
Exakt, om folk har överklagat och då står det i domarna man begär ut eller hur eftersom dom har blivit fälda innan.?
Skulle nog säga att det är de svenska folket som inte vet hur våra egna system fungerar och därav skapar ett större problem, det är inte sidan som gör.

Kollar man en karta på nätet där någons hus är markerad med rött sedan dömer denna person själv, hög IQ på dessa? nja skulle inte tro det.
Troligen vänsterextremister.
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 18:59 #102
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av gotserved Visa inlägg
Exakt, om folk har överklagat och då står det i domarna man begär ut eller hur eftersom dom har blivit fälda innan.?
Skulle nog säga att det är de svenska folket som inte vet hur våra egna system fungerar och därav skapar ett större problem, det är inte sidan som gör.

Kollar man en karta på nätet där någons hus är markerad med rött sedan dömer denna person själv, hög IQ på dessa? nja skulle inte tro det.
Troligen vänsterextremister.
Har man blivit friad så har man blivit friad, då ska personen i sig inte bli uthängd där tycker jag.
Liksom, är du friad från brottet(Brotten) av hovrätten eller något liknade så varför lägga ut en dom där han först blev fälld för? Helt oacceptabelt!
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 19:04 #103
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av gotserved Visa inlägg
Exakt, om folk har överklagat och då står det i domarna man begär ut eller hur eftersom dom har blivit fälda innan.?
Skulle nog säga att det är de svenska folket som inte vet hur våra egna system fungerar och därav skapar ett större problem, det är inte sidan som gör.

Kollar man en karta på nätet där någons hus är markerad med rött sedan dömer denna person själv, hög IQ på dessa? nja skulle inte tro det.
Troligen vänsterextremister.
Att svenska folket inte vet hur våra egna system inte fungerar här kan jag faktiskt hålla med om.
Och sen förstår jag inte riktigt vad ens IQ har men saken att göra? Är ett hus markerad med rött så är det väl självklart att man tror att det är de som bor just där nu har gjort brottet, de är så det funkar i vårt samhälle tyvärr.
Och att lansera en sån funktion då blir bara helt fel!
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 19:08 #104
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Brotts-registret.se, lillebror?
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 19:17 #105
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Naturligtvis är det här en förkastlig verksamhet driven av människor med högst tvivelaktig människosyn. Hela det etablerade Sverige kommer göra vad de kan för att stoppa sådana tjänster så jag har svårt att se att de ska kunna driva tjänsten särskilt länge. När inte ens Bahnhof vill ta i företaget längre så har man knappast gjort någonting rätt
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 19:25 #106
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenflykt Visa inlägg
Att svenska folket inte vet hur våra egna system inte fungerar här kan jag faktiskt hålla med om.
Och sen förstår jag inte riktigt vad ens IQ har men saken att göra? Är ett hus markerad med rött så är det väl självklart att man tror att det är de som bor just där nu har gjort brottet, de är så det funkar i vårt samhälle tyvärr.
Och att lansera en sån funktion då blir bara helt fel!
Handlar en hel del om IQ, eftersom stor del av kritik kommer från idioter som inte vet att det är offentliga handlingar och det finns i svensk lagstiftning.

Så dom kritiserar fel part från början.

Självklart var det dåligt att ha en karta som visar alla typ av brott, även friande och som kan vara tidigare adress för något. Men ett större problem är att folk är dumma boskap och inte gör någon vidare fakta kontroll innan dom tänker. Utan tror alla är värsta brottslingarna utan ens dubbelkolla något.

Men en korrekt karta hade nog folk uppskattat när man ska välja område, stad och så. Alla fall om man kunde filtrera efter typ av brott på kartan med. Kanske rätt ointressant ha karta över folk som fått någon löjligt fortkörning man drivit.

Senast redigerad av patrikweb den 2014-02-21 klockan 19:35
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 20:01 #107
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Bör också påpekas att detta är deras "slogan", Offentlig sökmotor för lagförda personer.

DVS en rödmarkering behöver inte betyda brott, det betyder att personen är lagförd.
Detta stod med STOR text rakt på skärmen över sökfältet på Lexbase, kan man inte läsa svenska bör man nog gå till skolan.
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 20:46 #108
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av gotserved Visa inlägg
Då har du inte mycket koll på vad Cloudflare faktiskt gör.
Har man gjort ett brott bör man stå för det.
Jo att ta in en extern cachande proxy framför något som kräver datasäkerhet är ju en lysande idé ...
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-21, 20:57 #109
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Jo att ta in en extern cachande proxy framför något som kräver datasäkerhet är ju en lysande idé ...
Du vet att den inte cachar betaltjänsten va eftersom den ligger på extern server?
Är du så jävla grön eller?
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-22, 13:43 #110
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av gotserved Visa inlägg
Du vet att den inte cachar betaltjänsten va eftersom den ligger på extern server?
Är du så jävla grön eller?
Jag är iallafall tillräckligt grön för att inte alls förstå vad du försöker säga om du inte byter ut extern mot dess motsats intern. Vidare så är jag så grön att jag benämner huvudfunktionaliteten hos en aktör som erbjuder en betaltjänst som hela sin affär ... som just det ... betaltjänsten.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017