Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Försäljning av en riktigt stor sida. Vem vänder jag mig till?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2018-02-07, 19:20 #1
Deffe Deffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
Deffe Deffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
Standard Försäljning av en riktigt stor sida. Vem vänder jag mig till?

Hej!

Jag äger idag några stora sidor, varav En av dessa utmärker sig att vara en av dom största i sin nisch (i storleksordning av en medelstor online nyhetssida tex vafinans.se eller 99mac.se).
Den är ganska starkt nischad och en mycket stark influencer; det finns mao stor möjlighet att påverka folks åsikter och tankar inom politik och ekonomi. Jag tänker gå så långt och säga att den kan mätbart påverka det kommande valet faktiskt, om än i relativt liten skala.

Jag fick sidan värderad till 3M SEK av en förmedlare(som skulle ta 5% i förmedlingskostnad) för lite över 2 år sedan och hade en köpare som visade intresse. Tyvärr blev det inget av den affären, och kanske tur är det eftersom sidan idag vuxit till mer än dubbla storleken.

Nu närmar sig valet och jag överväger återigen att sälja sidan. Men var kan jag hitta en vettig förmedlare som med rätt kontakter kan kontakta rätt folk?

Orsaken till att jag vill sälja är rent ekonomiskt, jag tjänar en del på sidan idag men den kan vara så oerhört mycket mer värd för någon större aktör och jag skulle gärna bli skuldfri....

Har ni något förslag på vem jag kan vända mig till?
Självklart kan jag kontakta många större mediahus själv, och det överväger jag att göra, men det finns även förmedlare som redan har byggt upp förtroende och genvägar till dom som tar beslut i just dessa frågor.

Senast redigerad av Deffe den 2018-02-07 klockan 19:27
Deffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-02-09, 10:22 #2
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
Jag är också intresserad av detta.

För engelska sidor så finns ju https://feinternational.com/ och https://empireflippers.com/.
Tror inte dom tar sig ann uppdrag för att sälja svenska sidor.
matsmaatson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 4 (0 medlemmar och 4 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017