Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny Kamerexperten-scam?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-02, 16:26 #1
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
En websida och fysisk butik kallad Playzone har nydligen gjort stora annonser i rikstäckande tidningar om att de har kanonerbjudanden.

Det säljs TV-apparater, Spel & spelkonsoller etc. långt under inköpspriserna hos tillverkarna. Det finns stora likheter med kamerexperten som innan jul lyckades göra ett mångmiljonbedrägeri.

Fakta - Källor inom parantes

-Företaget har precis bytt ägare (Bolagsverket)
-Alla möjligheter att betala i efterhand har plötsligt tagits bort (Websidan)
-Priserna ligger långt under inköpspriser (Prislistor och egna kontakter på Nordisk film - Sony, PAN-Vision - Microsoft etc)
-40% dras inte från slutpriser som påstått, du debiteras fulla summan. (Websidan)
-Föreraget är spärrade hos alla svenska leverantörer, alltså kan de INTE köpa nya produkter (Bergsala, PAN-Vision etc)
-Lagret de har köpt från tidigare ägare innehåller inte de produkter som säljs (Fysiska butiken)
-Ingen leverantör, journalist eller kund kan få tag på de nya ägarna (Säljare hos alla Svenska spelleveverantörer, Journalister från IDG och kunder)
-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)

Bedöm själv, jag har redan kommit fram till min slutsatts =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 16:31 #2
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Läskigt som fan. Har du tipsat någon om detta?
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 16:35 #3
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag mailade BBB abuse. Såg ut att ligga på en privatlina.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 16:35 #4
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
"Playzone firar ny butik som öppnas i malmö den 1a april"
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 16:38 #5
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
Citat:
Originally posted by b_andersson@Mar 2 2009, 17:35
"Playzone firar ny butik som öppnas i malmö den 1a april"

-Butiken i Malmö var i förra veckan öppnad enligt deras websida, nu plötsligt så SKA den öppna istället (Mig själv)
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 17:03 #6
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Intressant, jag tänkte precis samma sak när jag läste annonsen i Metro idag...ändå en snygg research och slutsats!! (sen kommer det ju iofs stunder i populära produkters "livscykel" då dessa genombrott sker, men det verkar väldigt konstigt med tanke på att kronan är väldigt svag, men tar man TV apparaterna som exempel så är det ju no-name produkter, MediaMarkt var och tangerade på dessa priser under julhandeln...)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 17:03 #7
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...howtopic=227920

Jonas is on the case, skönt :-)
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 17:08 #8
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Kan det vara så att det är sista månaden som Playzone har öppet innan det är dags för konkursen tro, lagom till den 1 april. Känns lite som det ska låta tryggare för kunden när de har en fysisk butik och ska öppna en till men nu vill man casha in de sista pengarna innan. Enligt uppgifter jag fått så ska ägaren vara född 89 och bosatt i Oxelösund.

Ja vi får hoppas att folk en gång för alla lär sig av det som tidigare har hänt, billigt är som sagt inte det bästa alltid
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 17:26 #9
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 277
Jag undra lite över detta inlägget, jag undra mer om det eftersom jag vet att du är i samma bransch som playzone.

Citat:

Jag försvarar inte Playzone på något sätt men måste ställa mig frågande till delar utav det du påstår då jag fått delvis helt andra uppgifter? Jag ringde till PAN Vision och där sa man att man inte har spärrat vare sig företaget, leveranser eller deras kundkort. Det enda var att man inte hade levererat dessa Xbox-paketen som reas ut utan där trodde man att det rör sig om så kalld gråimport. Passade också på att ringa Bergsala och Nordisk Film och på Bergsala sa man att man inte ger ut uppgifter som dessa så hur kan du veta det du påstår? Hos Nordisk film var företaget spärrat. *
EDIT: fick mitt svar på minhembio.com nu där danski ha svarat på det! tack!
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-02, 17:34 #10
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Originally posted by xpower@Mar 2 2009, 18:26
Jag undra lite över detta inlägget, jag undra mer om det eftersom jag vet att du är i samma bransch som playzone.
Citat:

Jag försvarar inte Playzone på något sätt men måste ställa mig frågande till delar utav det du påstår då jag fått delvis helt andra uppgifter? Jag ringde till PAN Vision och där sa man att man inte har spärrat vare sig företaget, leveranser eller deras kundkort. Det enda var att man inte hade levererat dessa Xbox-paketen som reas ut utan där trodde man att det rör sig om så kalld gråimport. Passade också på att ringa Bergsala och Nordisk Film och på Bergsala sa man att man inte ger ut uppgifter som dessa så hur kan du veta det du påstår? Hos Nordisk film var företaget spärrat.
Jag har valt att inte säga för mycket då som du vet, själv är i branschen och vill inte blanda mig mer än att det blir utrett. Att leverantör inte kommenterar sin kund är inte konstigt... ganska självklart faktiskt när jag tänker på det =)

Det finns mycket mycket mer som är konstigt efter den 12e Februari så stryk mitt utsago om leverantörerna, spelar inte så stor roll i det stora hela ändå.

Om nya ägarna valt att teckna massor av nya abonnemang, köpa dyra annonser, köpa in så mycket som möjligt och fått igenom allt detta mot faktura är det inte så konstigt. Företaget har bra kreditvärdighet och varit välkänt länge i branschen som en reko spelare. Om de nya ägarna nu väljer att betala dessa eller inte låter jag bli att kommentera.

Gör en egen bedömning helt enkelt... )=
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017