Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jajja spammar igen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-04, 10:06 #41
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 39
www.ericssonstrading.se www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 39
Samuel> Jag liksom många andra här väntar på din kommentar ang sakfrågan, dvs om ni anser att era spambloggar är ok inom SEO eller ej.
www.ericssonstrading.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 13:15 #42
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
Citat:
Jag kanske bara har haft otur men tro mig jag har försökt x antal gånger utan att få någon aha känsla.
Jag baserar min kunskap på detta område på dina och andras erfarenheter.

Av denna kunskap kan man dra slutsatsen att Google väljer att inte ha kontakt med allt och alla som vill ha kontakt med dom. Samtidigt är tonläget i många trådar att det går att lura Googles sökmotor med flera... på ett eller annat vis.

Man utgår från att världens ledande företag inom området inte läser forum som detta! :-)

Det tycker jag är fascinerade!
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:08 #43
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Jädrar vad pisk Jajja har fått i denna tråd.

Nu ska jag göra er alla besvikna. ALLA, jag menar ALLA, seo-företag jobbar på likvärdiga sätt med spam-bloggar, länkkataloger, köpta länkplaceringar etc, etc ... alla håller på med Black Hat metoder men INGEN vill gå ut öppet med detta.

Tror ni att företag som Guava (f.d. SEO Logik), GetUpdated, iProspekt m fl är mer seriösa än Jajja? Då är ni i er egen drömvärld. Vakna upp och se sanningen i vitögat. Alla konkurrerar med varandra, inom samma nischer med olika kunder, här gäller resultat mot kund. Inga egna länkfarmar, inga bra placeringar. Så ser tyvärr verkligheten ut. Skulle "allt göras" manuellt skulle INGEN ha råd att köpa in SEO-tjänster, och kanske vore det det bästa.

/Patrik
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:11 #44
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Ett plus är att Jajja ger ut för mycket information när de ringer upp sina eventuella prospects. Till mig gav de ut flera bra sökbegrepp, och det har hänt flera gånger. Speciellt när man lagt upp en ny site och fått den att börja ranka. Vips ser någon seo-säljare en ny site och ringer upp ägaren. Pang får man en offert med priser på de viktiga sökorden och vips vet man hur man direkt kan börja sitt bygge ...

TACK JAJJA för ovärderlig information som ni gett mig det senaste året

/Patrik
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:19 #45
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by MrWize@Sep 5 2008, 15:08
Jädrar vad pisk Jajja har fått i denna tråd.

Nu ska jag göra er alla besvikna. ALLA, jag menar ALLA, seo-företag jobbar på likvärdiga sätt med spam-bloggar, länkkataloger, köpta länkplaceringar etc, etc ... alla håller på med Black Hat metoder men INGEN vill gå ut öppet med detta.

Tror ni att företag som Guava (f.d. SEO Logik), GetUpdated, iProspekt m fl är mer seriösa än Jajja? Då är ni i er egen drömvärld. Vakna upp och se sanningen i vitögat. Alla konkurrerar med varandra, inom samma nischer med olika kunder, här gäller resultat mot kund. Inga egna länkfarmar, inga bra placeringar. Så ser tyvärr verkligheten ut. Skulle "allt göras" manuellt skulle INGEN ha råd att köpa in SEO-tjänster, och kanske vore det det bästa.

/Patrik
hmm jag mistänker starkt att många mindre SEO konsulter lär säga att du har fel om hur dem arbetar med sina kunder.
Kan dock bara tala för egen räkning när jag säger att vi jobbar inte så dock.
Det finns tillika företag som lägger betydligt större summor på SEO än vad du vet eller tror, men de brukar också vilja egenanställa kunskaperna inhouse om de är så stora.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:28 #46
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Finns ju ingen som öppet skulle erkänna att de jobbar på det sättet. ALLA jobbar med att på ett eller annat sätt få inlänkar till sina kunders siter, på mer eller mindre tvivelaktiga sätt.

Att seo-konsulter ofta säger att de INTE vill säga hur de jobbar är p g a affärshemligheter, att andra skulle kunna duplicera det de gör .. sure, men så där värst banbrytande är inte SEO, eller komplicerat, när man väl lärt sig grunderna och hur det fungerar.

Skulle dock vara intressant att se någon av era kunder och arbetet ni utfört för att få deras siter att ligga bra till i serp:en, för det räcker inte enkom med on-page justeringar, inlänkar behövs. Och det är HUR man skapar dessa inlänkar "av värde" som är intressant att kika på.

/Patrik
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:31 #47
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Eclipse@Sep 5 2008, 13:15
Citat:
Jag kanske bara har haft otur men tro mig jag har försökt x antal gånger utan att få någon aha känsla.
Jag baserar min kunskap på detta område på dina och andras erfarenheter.

Av denna kunskap kan man dra slutsatsen att Google väljer att inte ha kontakt med allt och alla som vill ha kontakt med dom. Samtidigt är tonläget i många trådar att det går att lura Googles sökmotor med flera... på ett eller annat vis.

Man utgår från att världens ledande företag inom området inte läser forum som detta! :-)

Det tycker jag är fascinerade!
Då kan jag lyfta frågan ytterligare lite till genom att säga att vi har byst med kontaktpersoner på Google men att de har inte behörighet eller så är det helt enkelt inte deras bord eller så är det något annat.
Och att de tittar på detta forumet har du helt rätt i och det ser man ju i en hel del trådar här på WN med.

Och ärligt så tror jag att man får bästa uppmärksamhetsvärdet här där det blir då publikt och inte via dem trevliga kontaktpersonerna man nu pratar med.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:35 #48
AirWair AirWair är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 18
AirWair AirWair är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 18
Citat:
Originally posted by MrWize@Sep 5 2008, 15:08
Jädrar vad pisk Jajja har fått i denna tråd.

Nu ska jag göra er alla besvikna. ALLA, jag menar ALLA, seo-företag jobbar på likvärdiga sätt med spam-bloggar, länkkataloger, köpta länkplaceringar etc, etc ... alla håller på med Black Hat metoder men INGEN vill gå ut öppet med detta.

Tror ni att företag som Guava (f.d. SEO Logik), GetUpdated, iProspekt m fl är mer seriösa än Jajja? Då är ni i er egen drömvärld. Vakna upp och se sanningen i vitögat. Alla konkurrerar med varandra, inom samma nischer med olika kunder, här gäller resultat mot kund. Inga egna länkfarmar, inga bra placeringar. Så ser tyvärr verkligheten ut. Skulle "allt göras" manuellt skulle INGEN ha råd att köpa in SEO-tjänster, och kanske vore det det bästa.

/Patrik
Läs på, gör om, gör rätt..

iProspect har inga egna spambloggar och använder heller inte andras. Vi köper inga skumma länkar och vi har inga egna länkkataloger eller länkfarmar. Om några länkkataloger används i dagsläget, så är det mest troligt KTHNOC eller sega DMOZ. Inte heller använder vi oss av parkerade domäner som tillhör något webbhotell i företagsgruppen.. Vi kör inte med vilseledande placeringsgarantier som t ex inkluderar sökmotorer som det är busenkelt att bli topprankad på (men som knappt någon använder) eller utgår från sökord och -fraser vi själva väljer men som ingen söker efter. Det finns heller inga halvdolda sitemaps som knyter ihop alla våra kunder...

Vad andra aktörer gör får stå för dem (och ja, vi vet vilka som fular sig), men blanda inte ihop oss på iProspect med vad andra gör, tack. :-)
AirWair är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:41 #49
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
he, he ... nej just ja ...

Finnmera,

Vad säger du om användandet denna domän då?

publicaddress . se

Inget som ni sysslar med? Värre keywordstuffing har man sett, men vad för syfte har den domänen om INTE i att skapa inlänkar till era kunder? Har ni möjligen missat att lägga på en noindex på den "taggsidan"

/Patrik
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-05, 15:42 #50
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av AirWair
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
Jädrar vad pisk Jajja har fått i denna tråd.

Nu ska jag göra er alla besvikna. ALLA, jag menar ALLA, seo-företag jobbar på likvärdiga sätt med spam-bloggar, länkkataloger, köpta länkplaceringar etc, etc ... alla håller på med Black Hat metoder men INGEN vill gå ut öppet med detta.

Tror ni att företag som Guava (f.d. SEO Logik), GetUpdated, iProspekt m fl är mer seriösa än Jajja? Då är ni i er egen drömvärld. Vakna upp och se sanningen i vitögat. Alla konkurrerar med varandra, inom samma nischer med olika kunder, här gäller resultat mot kund. Inga egna länkfarmar, inga bra placeringar. Så ser tyvärr verkligheten ut. Skulle "allt göras" manuellt skulle INGEN ha råd att köpa in SEO-tjänster, och kanske vore det det bästa.

/Patrik
Läs på, gör om, gör rätt..

iProspect har inga egna spambloggar och använder heller inte andras. Vi köper inga skumma länkar och vi har inga egna länkkataloger eller länkfarmar. Om några länkkataloger används i dagsläget, så är det mest troligt KTHNOC eller sega DMOZ. Inte heller använder vi oss av parkerade domäner som tillhör något webbhotell i företagsgruppen.. Vi kör inte med vilseledande placeringsgarantier som t ex inkluderar sökmotorer som det är busenkelt att bli topprankad på (men som knappt någon använder) eller utgår från sökord och -fraser vi själva väljer men som ingen söker efter. Det finns heller inga halvdolda sitemaps som knyter ihop alla våra kunder...

Vad andra aktörer gör får stå för dem (och ja, vi vet vilka som fular sig), men blanda inte ihop oss på iProspect med annat löst folk, tack. :-)
Och era partners?

/Patrik
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017