Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SKRÄCKSLAGEN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-04, 23:05 #31
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by alltinggratis@Dec 19 2006, 12:52


Vi har uppmärksammats på att ogiltiga klick eller visningar har
förekommit på Google-annonserna på din(a) webbplats(er) via användare
av tredjepartsprogram som har betalat eller uppmuntrats att besöka din
webbplats. Detta inkluderar men är inte begränsat till exempelvis
autosurfprogram, program som ger betalt för att surfa, läsa e-post
eller klicka på annonser.
Google har berättat för dig vad som är fel.
Det är inte du som själv klickat på dina annonser, det är nån slags autosurfprogram eller liknande som du eller nån annan har använt som Google har hittat spår av när de analyserat din trafik.
Så rannsaka dina kontakter, och sidor som länkar till dej, och tänk efter om din sida är med i något konstigt länkbytesprogram.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-05, 11:57 #32
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Följdfråga, varför ska det vara så svårt för Google att ge exempel på ipadress så man kan hitta det i loggen? Någon som vet hur man ska fråga utan att de snoppar av en?

Jag har inte råkat ut för sånt här men jag har försökt hjälpa andra och Google är synnerligen obehjälpliga.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-05, 14:30 #33
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Originally posted by elprisguiden@Jan 5 2007, 00:05

Google har berättat för dig vad som är fel.
Det är inte du som själv klickat på dina annonser, det är nån slags autosurfprogram eller liknande som du eller nån annan har använt som Google har hittat spår av när de analyserat din trafik.
Så rannsaka dina kontakter, och sidor som länkar till dej, och tänk efter om din sida är med i något konstigt länkbytesprogram.
Vad gör jag om en av mina konkurrenter har lagt till min sida i ett autohits-program? (Nu är inte fallet så, men bara en fråga.)
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-06, 12:03 #34
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Om du märker att du finns med i ett program som inte är bra enligt Google så är det väl naturligt att försöka gå ur det genom att kontakta den som administrerar programmet.
Om Google anser att du håller på att bryta mot avtalet kan det vara bra för din relation till dem att du informerar dem löpande om vilka steg du tar för att försöka uppfylla din del av det avtal som du ingått med Google.
Märk väl att det är frivilligt att ingå avtal med Google och att de inte betalar ut pengar för nöjes skull. Bakom varje cent i annonspengar finns en annonsör som är glad för att Google på ett aktivt sätt söker upp och förhindrar användning av annonssystemet på ett sätt som det inte är avsett för.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-06, 15:02 #35
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
En nackdel med Google AdSense är att de kickar folk på falska grunder. Det är inte säkert att han eller hon har brutit mot reglerna utan Google AdSense kan ha valt att kicka honom eller henne i alla fall.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-06, 15:07 #36
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by elprisguiden@Jan 6 2007, 13:03
Om du märker att du finns med i ett program som inte är bra enligt Google så är det väl naturligt att försöka gå ur det genom att kontakta den som administrerar programmet.
Om Google anser att du håller på att bryta mot avtalet kan det vara bra för din relation till dem att du informerar dem löpande om vilka steg du tar för att försöka uppfylla din del av det avtal som du ingått med Google.
Märk väl att det är frivilligt att ingå avtal med Google och att de inte betalar ut pengar för nöjes skull. Bakom varje cent i annonspengar finns en annonsör som är glad för att Google på ett aktivt sätt söker upp och förhindrar användning av annonssystemet på ett sätt som det inte är avsett för.

Du får det att låta så lätt, utan några konkreta lösningar.

Att rensa länkar osv gör väl inte att en konkurrent som satt en autohits bot på sidan försvinner?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-07, 16:30 #37
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by Wojt@Jan 6 2007, 16:07

Du får det att låta så lätt, utan några konkreta lösningar.
Att rensa länkar osv gör väl inte att en konkurrent som satt en autohits bot på sidan försvinner?

Det kanske låter lätt, men den ursprungliga frågan var hypotetiskt och allmänt ställd, så svaret måste bli ospecificerat.
Om man sig själv ovetande blivit tillagd i ett allmänt tillgängligt autohits-program, så borde det kanske gå att via administratören få sig själv borttagen.
Det kan ju ockås hända att Google med tiden ändrar uppfattning om ett program som tidigare man låtit passera.

Om det olyckliga inträffar att man är utsatt för en personligt inriktad attack där något skapat ett autohits-program enkom för att skada ens egen sajt är det kanske svårare att få personen bakom att upphöra med det, det är jag den förste att hålla med om. Men det var inte det som var frågan om till att börja med. Alltinggratis har inte påstått att något sådant har inträffat.

Allmänt sett anser jag att det är för mycket ospecificerat gnällande på att Google ingriper mot sajter som Google har anledning att tro att de fuskar.
Google är utsatt för ständiga bedrägeriförsök som om de lyckas både drabbar Google och deras kunder, annonsörerna. Genom att ingripa på ett tidigt stadium ser de till att hålla förtroende uppe för internet som annonsmedium. Det tjänar alla seriösa aktörer på i längden, både de som köper mediautrymme, är med i Adsense eller de som säljer annonser inom egna program.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-21, 23:15 #38
j3rk3rs avatar
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
j3rk3rs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
Citat:
Originally posted by alexzien@Jan 21 2007, 19:24
Jag brukar klicka på mina egna ibland för att jag är intresserad av annonsen i fråga. Ska nog sluta med det direkt
Adressen till annonsen står ju alltid? Bara att skriva in.

Väldigt osmart att skriva att du klickar på dina egna annonser när du dessutom har dina sidor i din signatur...
j3rk3r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-22, 12:31 #39
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Jag har full förståelse för att det inte är en "rättighet" att ha avtal med G och att dom har mycket jobb med att stoppa bedrägerier.

MEN
Att som dom dra in betalning på upp till 2 månaders GILTIGA klick i efterhand och bara kommentera det med att "ogiltiga klick" har förekommit är sjukt fel.
Det förkommer ju med all säkerhet (vet jag av egen erfarenhet) att man blir avstängd utan att ha gjort något medvetet fel. Det enda rätta är då att betala ut intjänat belopp (minus avdrag för det dom anser vara oglitigt) och SEDAN avsluta avtalet. Att dra in betalning för giltiga klick anser jag är bedrägligt...

bara min åsikt..
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 10:20 #40
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Det är hårda bud. men om annonsör 1 får reda på att en pubicist blivit avstängd och annonsör 2 krediterats för ogiltiga klick från denna publicist men inte annonsör 1, så blir annonsör 1 nog rätt så misstänksam och vill gärna ha sina klick krediterade han också. Då blir det omvänd bevisbörda för Google som ska bevisa att annonsörs 1:s klick är giltiga medans annonsör 2:s klick är ogiltiga. Det tror jag blir svårt.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017