Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips på bra annonsörer till min site

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-05, 22:26 #1
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Standard Tips på bra annonsörer till min site

Tjena!

Jag undrar om någon har tips på vad jag kan testa för reklam på min site (ni hittar den i min signatur).

Jag har provat CDON och liknande, men tyvärr är det inte jättelätt att få folk att köpa musik idag med Spotify och allt. Kör Adsense nu samt några affiliateprogram för online gitarrlektioner. Adsense funkar skapligt från och till men genererar inga stora pengar alls. Går åtminstone inte back på adsense i alla fall Gitarrkurserna ger i stort sett noll.
Har provat att visa annonser från Traderas musikavdelning via deras API men det gav inga större summor heller.

Tips på någon annan annonsör eller kanske en helt ny "approach" till det hela?

Har över 100.000 besök varje månad. Nästan 60.000 unika varje månad.

Alla tips är välkomna!
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-05, 22:59 #2
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
Hej!

En så välbesökt sida med en tydlig nisch borde kunna locka annonsörer för fast annonsering. Är det något du provat? Att kontakta musikaffärer t.ex. som kan erbjuda ett fint rabatterbjudande till dina besökare skulle ju vara en tanke. Eller att du antingen via TDs iTunes eller samarbete med något annat företag lägger till direktlänkar till låtarna så att besökarna enkelt kan köpa orginalet.

Annars kan du ju testa att anmäla till fler nätverk och testa lite andra annonser och inte bara koncentrera dig på annonser just för målgruppen. Då får du även mer annonser som ger betalt via leads och köp istället för klicks. Finns en hel del nätverk att välja mellan:
http://www.bard.nu/kompletta-lista-o...annonsnatverk/
PerD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-06, 07:47 #3
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Idén med att köpa just den låten gillar jag.
Jag kör med den iden på min sida med filmrecensioner. Det har förvisso inte gett något alls ännu, men sidan har inte varit igång så länge, och har fortfarande ganska liten trafik.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-06, 21:03 #4
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Tjena

Tack för svaren!

Nja, har testat liite med direktförsäljning men det var ett tag sen och inte något jätteintresse precis. Har ju varit lite taskig konjunktur så kan ju ha med det att göra också.

Att sälja låt direkt har jag provat med CDON eller vilka det nu var som erbjöd djuplänkar direkt till enskilda låtar. Kanske var Megastore? Hur som helst så gick det inget vidare.
iTunes försökte jag med men lyckades inte då direktlänka till låtar. Körde via TD och det fanns någon länk-generator för iTunes men man jag lyckades inte få till någon auto-generering. Vill ju helst inte sitta och lägga in iTunes länkar till 3500 låtar för att inse att det inte ger något. En auto-länk till en sökning på Artist & Låt vore ju bra. Men ändå lite tveksam till om folk verkligen köper enskilda låtar sådär när det mesta finns på spotify t.ex. Men det kanske är jag som är lite insnöad?

Att ägna mig åt direktförsäljning har jag dock inte så mycket tid till på en månad i alla fall. Galet mycket med kandidatarbete o skit för tillfället. Men sedan ska jag försöka ge mig på det lite seriösare också.

Mina besökare verkar inte så lättflirtade för leads/sales tyvärr. Eller jag har inte lyckats hitta något dom nappar på än. Försökte med gitarrtidningar men det fanns inga banners för just dom intressanta tidningarna, så jag kontaktade företaget direkt och de skulle fixa det. Det kom aldrig några.

Det är fan inte lätt när det är svårt.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-07, 08:17 #5
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Jag tycker ändå du ska ha så man kan köpa låtarna. Förutom att det KAN ge något, så kan det ju ses som en service till besökaren.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 20:24 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Ursprungligen postat av El bueno Visa inlägg
*EGENREKLAM*
1.) Det där är egenreklam, mer korrekt vore att tipsa trådskaparen om att göra annonser för datingsajter, men det känns inte jättenära gitarrtabbar, eller?

2.) 1% avslut kan man ju inte räkna på de 60k besökare han har, en del av hans besökare kommer att avstå från att klicka på reklamen.

Senast redigerad av Marcus den 2010-05-16 klockan 14:02 Anledning: Citerat inlägg med egenreklam.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 20:30 #7
El bueno El bueno är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 153
El bueno El bueno är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 153
1. Tja, *EGENREKLAM*...

2. Det var bara ett räkneexempel. Ta det inte så allvarligt

Senast redigerad av Marcus den 2010-05-16 klockan 14:04 Anledning: Egenreklam
El bueno är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-12, 20:34 #8
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Läs reglerna.

Citat:
§3 Reklam
- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
Ett korrekt förfarande hade i detta fallet varit att snällt tipsa om en konkurrent inom samma branch.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-13, 16:07 #9
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Jag tycker ändå du ska ha så man kan köpa låtarna. Förutom att det KAN ge något, så kan det ju ses som en service till besökaren.
Sant, sant. Får försöka fixa något sådant när jag får lite tid över.

Fler tips uppskattas alltid
____

Ang. datingsiter så tror jag inte att så många av mina besökare är intresserade.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-14, 00:58 #10
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Länka till "lär dig spela gitarr"-grejer vetja!

AdLibris har väl affiliateprogram hos TD, djuplänka till bra gitarrböcker.

Minkurs.se har gitarrkurser, prata någon därifrån och se om du kan få betalt för att skicka dom besökare. http://www.wn.se/member.php?u=10558

Jag tror att många som kollar på dina tabbar gör det när dom lär sig spela gitarr.

Anpassa reklamen efter hur svår låten är, enklare låtar = grundkurser i gitarr, svårare låtar = avancerade gitarrkurser

Att räkna ut hur svår en låt är borde du kunna göra med någon formel, det finns ju lätta och svåra ackord, och så kan låtarna ha olika många ackord, du har ju informationen...

Föresten, en funktion som jag saknat på ackord-sidor är möjligheten att fylla i de ackord man kan, och få förslag på vilka låtar man kan spela med dom ackorden, vilka låtar som kräver att man lär sig ett ackord till samt vilka låtar som kräver att man lär sig två ackord till t.ex.

Kontakta nordicstrings.com, dom kanske är intresserade av att synas. Googla på gitarrsträngar, kolla vilka sajter som betalar för att ligga på topp bland sponsrade länkar, dom kanske är intresserade av att synas hos dig?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017