Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ocean-models.com, ocean-models.se + web till salu!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-17, 16:45 #11
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by Istrijan@Nov 17 2006, 17:26
Reagerade på exakt samma sätt. Potentiella kunder försvinner direkt till en konkurrent.
Han länkar ju bara till sin andra verksamhetssida, som då tydligen går bättre eftersom den inte är till salu..!?

"© Copyright 2006 Modelnation.se – ett Hicast Productions företag"
står det längst ner på sidan och Hicast produktion är såvitt jag kan se en enskild firma

Så antagandet: "Det som egentligen säljes är en domän med tillhörande design?" känns ju rätt.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-17, 16:50 #12
Istrijan Istrijan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 59
Istrijan Istrijan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Citat:
Ursprungligen postat av Istrijan
Reagerade på exakt samma sätt. Potentiella kunder försvinner direkt till en konkurrent.
Han länkar ju bara till sin andra verksamhetssida, som då tydligen går bättre eftersom den inte är till salu..!?

"© Copyright 2006 Modelnation.se – ett Hicast Productions företag"
står det längst ner på sidan och Hicast produktion är såvitt jag kan se en enskild firma

Så antagandet: "Det som egentligen säljes är en domän med tillhörande design?" känns ju rätt.
Japp, exakt. Potentiella kunder för den nya ägaren
Istrijan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-17, 17:30 #13
Hicast Hicast är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 12
Hicast Hicast är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 12
Som argument för saker som ni forumnissar hittar ...

Sidan som är upplagd för försäljningen är inte tanken att genera någon trafik till andra sidor. Hänvisningen som fanns kvar längst ned på sidan var tanken att den skulle tas bort vilket har fallit bort i vår glömska. Modelnation.se är ett annat projekt vi kör och i det beslutstagande skede om att lägga ned verksamheten för Ocean Models, lade vi upp information då denna hänvisning fanns med till den andra sidan.
Hicast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-17, 22:17 #14
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Antingen är borttagningen av länken till modelnation en efterhandskonstruktion eller så är du ärlig med vad du skriver. Jag har iaf den inställningen att ställa relevanta frågor. Du har annonserat ut din produkt och kanske finns det någon som slantar 25k utan att blinka, medan det finns andra som vill ha mer information. Om det gör mig till "forumnisse" eller inte är jag osäker på om det är menat som en komplimang eller förolämpning.

Frågan kvarstår dock, är det hemsidan du säljer eller inkråmet dvs verksamheten?
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-18, 02:26 #15
Hicast Hicast är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 12
Hicast Hicast är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 12
Citat:
Originally posted by 1337pm@Nov 17 2006, 23:17
Antingen är borttagningen av länken till modelnation en efterhandskonstruktion eller så är du ärlig med vad du skriver. Jag har iaf den inställningen att ställa relevanta frågor. Du har annonserat ut din produkt och kanske finns det någon som slantar 25k utan att blinka, medan det finns andra som vill ha mer information. Om det gör mig till "forumnisse" eller inte är jag osäker på om det är menat som en komplimang eller förolämpning.

Frågan kvarstår dock, är det hemsidan du säljer eller inkråmet dvs verksamheten?
Svar: Alltid är jag helt ärlig. Behandlar andra så som jag själv vill bli behandlad. Tog bort länken nu i efterhand då jag inte vill ha den där för att göra någon förvirrad (hade helt enkelt glömt att ta bort den). Givetvis ger jag mer information till de som vill, på saker som jag t ex inte tänkt på.

För att göra det hela mer klart, så är det design med all kodning och tillhörande bildmaterial som ingår i försäljningen.
Bilder på modeller ingår ej dock.

Forumnisse i min mening är inget ont, men själv försöker jag hålla mig borta från forum, då jag vet vänner/kunder och andra bekanta som blivit nedtryckta av folk som tar sig friheten att uttrycka sig mer på Internet. Har förhoppning att detta inte sker på en sådan här sida som verkar vara mycket seriös.

Själv blev jag tipsad om denna sida och tänkte ge det ett försök att försöka sälja det jag vill få sålt. Om det blir sålt, kommer jag troligtvis bara att återvända för att sälja något annat, beroende på resultatet av detta.
Hicast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-18, 02:27 #16
Hicast Hicast är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 12
Hicast Hicast är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 12
Tillägg: Det är ju ingen verksamhet längre, men allt som har hört till säljs tillsammans med hemsidan.
Hicast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017