Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Aleborg värnar om konsumenter

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-28, 09:54 #41
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
jokkoapa > Medlemmarna i Ombudsföreningens styrelse är personvalda, inte företagsvalda. Så länge styrelsemedlemmen ifråga arbetar för ett ombud som är medlem i Ombudsföreningen så är en övergång som den jag gjorde i sin ordning. På vårt senaste årsmöte, där den nuvarande styrelsen valdes in, informerade jag även samtliga medlemmar om att jag planerade att lämna Loopia för ett annat ombud, detta för att eventuella oklarheter inte skulle kunna uppstå.

Ombudsföreningen har givetvis ett stort antal ytterligare medlemmar utöver de som är representerade i styrelsen. Vi har en ny hemsida under konstruktion där våra medlemmar tydligare kommer att framgå. Om du följer våra mötesprotokoll så lär du känna till detta.

Jag ser inga problem med mitt engagemang i Ombudsföreningen och det faktum att Aleborg ska anmäla webbhotell som bryter mot svensk lagstiftning och ignorerar konsumenternas rättigheter. Vi sitter inte och håller varandra om ryggen bara för att vi värnar om ett kollegialt förhållande.

Avslutningsvis så ser jag givetvis inte mig själv som en moralens riddare. Jag ser istället ett omfattande problem som måste belysas och förhindras. Detta är någonting jag har brunnit för under en längre tid och en av de bidragande faktorerna till att jag fortfarande är verksam inom webbhotellsbranschen. Jag har sett alldeles för många kunder som drabbats av webbhotellens övergrepp och alldeles för många webbhotell som medvetet utnyttjat det mörker som funnits. Det är dags att vår bransch rensas upp och att vi får en positiv och seriös stämpel på den verksamhet vi bedriver.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 09:59 #42
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Jonathan: Man ser dig titt som tätt på IDG nu när du "flyttat" till Aleborg... Varför såg man dig inte så mycket under Loopia tiden? Allting händer efter att du "flyttat"...
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 10:10 #43
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Allting händer nu eftersom jag har en avsevärt större rörelsefrihet nu. Även om jag ville göra detta redan under min tid på Loopia så var jag tyvärr förhindrad att göra det. Det ni ser nu är ett utlopp av de saker som vi inte fått göra sedan 2005. Tro mig, jag har mycket mer på lager
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 11:19 #44
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Japp det kommer nog hända en del hos Aleborg men just nu står att "
Sidan du sökte finns inte! " när man klickar på beställning av domännamn.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 14:19 #45
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Aleborg Aleborg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 82
Webm@ster -> Jag höll på att uppdatera sidan med en ny uppdaterad version som förhoppningsvis ska lösa tidigare nämnda problem. Eftersom felet med att sidan inte kunnat visas, bara har uppstått då och då samt både i IE och FF (inte lika ofta i sistnämnda webbläsaren) så har det varit krångligt att hitta orsaken. Jag har tagit bort AJAX och nu bör sidan fungera korrekt.
Aleborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 17:52 #46
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Jonathan, varför är ingen intresserad av standardiserade allmänna villkor? Det framfördes för länge sen i annan tråd men responsen var minst sagt iskall. Det fungerar för BURF m.fl. så det borde fungera precis lika bra för hostingföretag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 18:52 #47
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Kan inte minnas att jag har sett en tråd om standardiserade avtalsvillkor, har du möjligtvis en länk? Sökfunktionen gav mig ingenting. Rent spontant så låter det som ett bra idé.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017