Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Affiliate till Apple - Appar i Apple Store

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-16, 10:49 #1
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Standard Affiliate till Apple - Appar i Apple Store

Är det någon som har erfarenhet att vara affiliate till Apple och länka till appar i App Store?

Jag har ansökt om att bli affiliate via TradeDoubler men undrar hur jag gör för att vara säker på att få betalt.

Om jag länkar besökare till apples sida för appen dyker det ibland upp en popup som frågar om man vill starta itunes. är detta bra eller dåligt för mig som affiliate? Får jag betalt oavsett?

Det normala torde väl annars vara att jag länkar korrekt, men besökaren själv söker upp appen i App Store-appen på telefonen. Och då förlorar jag ersättningen helt - eller?

Någon som har några tips?
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-20, 21:18 #2
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
För iOS-appar är väl affiliating rätt värdelöst då användare som du säger själva söker upp appen i App Store direkt på enheten.

För Mac App Store finns väl lite mer potential, men det tycks vara lite sådär med spårningen. Dels verkar den fallera helt till och från när iTunes ska öppnas. Dels är det bara det första köpet användaren gör som du får provision på, inte några efterföljande. Förståerligt upplägg sett till App Stores natur men med tanke på vilka små ordersummor det rör sig om blir det inte mycket pengar...

Gör man en riktigt bra App-navigator med någon form av reward-system (tillåtet?) kanske man kan lyckas.

Står en del matnyttigt i denna tråd:
http://www.affiliates4u.com/forums/a...-work-you.html

Edit: Ser nu att Resume kör lite iOS App Store-affiliating på sin sajt. Direkt under kommentarerna slumpas en banner för "Mille och Max" ut då och då. Kan det vara någon som faktiskt klickar sig vidare istället för att bara knappa in namnet direkt på iPhonen?

Senast redigerad av Adestro den 2011-08-22 klockan 21:26
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-29, 14:40 #3
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Intressant. Tack för länken till affiliates4u. Synd att informationen på TD är så dålig.
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017