Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


TLDs på Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-16, 19:07 #11
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Fast nog bygger det väl på ett antal antaganden, även om jag säkert skulle kunna gissa att siffran som sådan kan vara fullt rimlig?

/pJ
På vad sätt skulle det vara antaganden?
Menar du att registrenas egna siffror inte stämmer eller att och namnservrarna "gömmer" domäner? eller var skulle det vara antaganden menar du?
Till att börja med måste man väl definiera begreppet "svensk", dom som har svensk nationalitet? Dom som finns i Sverige? Svenskar i världen? Sen bygger det väl också på att alla domäner har korrekta ägaruppgifter, jag har inget minne av att jag brukar fylla i att jag är av svensk nationalitet när jag registrerat domäner och absolut inte av att det isf kontrollerats vara sant. Utan att ha ägnat nån direkt eftertanke åt det skulle jag nog spontant säga att det måste vara snudd på omöjligt att ge någon exakt siffra med dom förutsättningarna. Jag skulle däremot gissa att den antagligen ligger ganska nära det du säger.

/pJ
improwise är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 19:25 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Vad är det som skulle skilja dig, och andra mindre sanningsenliga Svenska registranter från andra nationaliteters registranter - kring detta ?
Eller menar du att Svenskar bluffar mer än Amerikaner? Eller uppger Svenskar att vi är norrmän i högre utsträckning än tvärtom? Utveckla gärna!

Som jag skrev bygger mitt påstående på uppgifter som på olika sätt fått tillgång till, men inget jag ser nån anledning att redovisa i detalj.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 19:41 #13
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Aug 16 2008, 19:25
Vad är det som skulle skilja dig, och andra mindre sanningsenliga Svenska registranter från andra nationaliteters registranter - kring detta ?
Eller menar du att Svenskar bluffar mer än Amerikaner? Eller uppger Svenskar att vi är norrmän i högre utsträckning än tvärtom? Utveckla gärna!

Som jag skrev bygger mitt påstående på uppgifter som på olika sätt fått tillgång till, men inget jag ser nån anledning att redovisa i detalj.
Vänligen förtydliga varför du anser mig vara en av de "mindre sanningsenliga Svenska registranter" tack och vilka belägg du har för det påståendet.

I övrigt så ser jag inte hur inkorrektheten hos andra länders invånare skulle påverka korrektheten i de påståenden du gör, ett fel rättar väl knappast ett annat. Dessutom har jag ingen som helst kunskap beträffande hur ärligheten hos svenskar står i en internationell jämförelse så jag avhåller mig från att spekulera i ämnet. Ser heller ingen anledning att du måste redovisa dina uppgifter i detalj, annat än att du vill backa upp ditt eget påstående. Som jag nämnt ovan, jag tror själv att den siffra du angett mkt väl kan stämma, men utan redovisade bakomliggande fakta ser jag det mer som ett antagande än ett faktum. Dessutom känner jag att min nyfikenhet för frågan nu är mättad

/pJ
improwise är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 19:42 #14
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Är det verkligen så att Binero bara kan hantera de TLDs som finns på deras hemsida, dvs ett ganska blygsamt antal? Synd isf för det omöjliggör för oss att använda dem då vi har en del udda domäner som är registrerade bara som skydd.
/pJ

Dom domäner som finns här: http://www.binero.se/doman är dom vi har möjlighet att registrera, du kan dock exempelvis registrera en .NO domän hos en annan leverantör och peka den mot våra namnservrar.
Tack för klargörandet!

/pJ
improwise är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 19:55 #15
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by improwise@Aug 16 2008, 19:41
Vänligen förtydliga varför du anser mig vara en av de "mindre sanningsenliga Svenska registranter" tack och vilka belägg du har för det påståendet.
Citat:
Sen bygger det väl också på att alla domäner har korrekta ägaruppgifter, jag har inget minne av att jag brukar fylla i att jag är av svensk nationalitet när jag registrerat domäner och absolut inte av att det isf kontrollerats vara sant.
Eftersom såväl ccTLDer som gTLDers register kräver ditt godkännande och acceptans av att de uppgifter du lämnar är med sanning överensstämmande samt att samtliga register (och då i förlängningen respektive reseller och deras subresellers) efterfrågar såväl kontaktuppgifter som adress och Land eller i vissa förekommande fall istället landskod .
Då du säger dig inte ha minne av att ha uppgett detta vilket då endera torde tyda på sämre närminne, ingen erfarenhet eller att du uppgett andra uppgifter vid registrering - pick a choice!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 20:04 #16
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Som exempel skulle jag utan större problem kunna få din registrering av improwise.com annulerad på en vecka - vill du slå vad? :huh:

Domain Name: IMPROWISE.COM
Registrant:
ImproWise
----
abc, none 12345
SE
12345
Citat:
Updated Date: 16-aug-2008
Citat:
..eller i vissa förekommande fall istället landskod
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 22:43 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Vad är problemet? Skaffa ett konto på eNom, köp domäner där och bara peka de till webbhotellet.
Att det är praktiskt för en som har mer ont om tid än pengar (läs företag) att ha allt på ett ställe, och att det då talar för ett alternativ till Binero snarare, då jag antar att den typen av tjänster som de säljer erbjuds av många andra som kan hantera fler TLD:er (t.ex. Loopia). Om det nu inte är så att Binero kan hantera fler TLD:s än de uppger på sin hemsida.
/pJ
Pengar kan alltid omvandlas till tid om man så önskar, det handlar bara om balans och värderingar men men. Det är ju inte så att det handlar om ens flera timmar i månaden =) Visst kan man tycka att Loopia är smidigare i vissa fall men jag är själv ofta i behov av den utökade funktionalitet som Binero erbjuder.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017