Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Säljer site som tjänar någon hundralapp i månaden.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-17, 20:35 #1
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Standard Säljer site som tjänar någon hundralapp i månaden.

Hej!

Dags att sälja en affiliatesajt som jag inte jobbat på så mycket den senaste tiden. Inte haft lust eller tid till just denna sidan, så inga länkar har byggts på över flera månader. Har inte så jätte bra placeringar i serpen men de kan förbättras med lite tid och investeringar.

Har inte trackat trafiken genom analytics eller så, utan har bara ett plugin på hemsidan. Så jag vet faktiskt inte hur många besökare sidan har haft totalt men just är det kanske ett tiotal besökare per dag. Vet inte vart dessa kommer ifrån men jag antar att jag är länkad på någon sida med många besökare.

Inkomsterna är från affiliate och som mest har det legat på 300-500 kr i månaden, men snittet är någon hundralapp per månad.

Finns goda möjligheter för att tjäna ännu mer på sidan. Domännamnet har lite år på nacken och inlänkar finns så det gäller bara att någon har tid och lust med den, för att tjäna mer på den.

Jag säljer domännamnet och alla filer som är nödvändiga för sajten tillkommer. Länkar som jag byggt till sidan kommer jag inte ta bort!

Budgivning startar på: 2499 kr.
Köp nu pris: 4999 kr.

Säljes som privatperson. Auktionen pågår tills Tisdag 22/4 kl 13:00. Eventuella överlåtelseavgifter för domänen står köparen för.

Frågor tas helst via PM så den hålls ren. Kontakta mig på PM för att få URL.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-20, 00:34 #2
gamer gamer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 9
gamer gamer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 9
Standard Kan vara intressant

Tar det på PM

Senast redigerad av gamer den 2014-04-20 klockan 00:35 Anledning: blev fel...
gamer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-22, 15:52 #3
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Auktionen förlängs till 2014-04-28 kl 14:00.
Köp nu pris: 3999 kr.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 14:39 #4
gamer gamer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 9
gamer gamer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 9
Saknar svar via PM
gamer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 15:10 #5
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Tycker det ska gå att låta bli att skriva i tråden när jag frågar om det. Jag ser när någon skriver ett PM till mig.

Att jag inte svarar på ditt PM så beror det på att jag inte är intresserad av att sälja en sajt till en nyregistrerad medlem på WN. Varför? Jo, för att jag har en känsla av att många bara är intresserade av att veta ens sajter, och inte för att köpa dem. Sen vet jag ingenting om personens bakgrund. Det är oftast bättre, ur min synvinkel, att man gör affärer med någon medlem som man vet har en bakgrund på WN. Sen kanske dessa nystartade konton ägs av en person som återigen, bara är intresserad av niche och url, fast de vill inte skriva från sitt riktiga konto.

Det kanske är bara jag som tycker så här på forumet, men jag väljer att skicka information till de jag själv anser som potentiella köpare.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 19:00 #6
gamer gamer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 9
gamer gamer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 9
Citat:
Tycker det ska gå att låta bli att skriva i tråden när jag frågar om det. Jag ser när någon skriver ett PM till mig.
Kanske inte konstigt när man inte får några svar via PM.

Citat:
Att jag inte svarar på ditt PM så beror det på att jag inte är intresserad av att sälja en sajt till en nyregistrerad medlem på WN.
Nyregistrerad medlem ? Har varit medlem i över ett år.

Citat:
Varför? Jo, för att jag har en känsla av att många bara är intresserade av att veta ens sajter, och inte för att köpa dem. Sen vet jag ingenting om personens bakgrund.
Svårt att köpa något om man inte vet vad det är som säljs kan jag tycka.
Sen att inte svara över huvud taget kan ju vara dumt...Vill man veta vad personen i fråga har för intresse eller bakgrund kan man ju som säljare ställa frågan tillbaks till kunden.

Citat:
bara är intresserad av niche och url
Ser inte hur detta skall vara ett problem häller...Du skall sälja sidan för den e för dig inte aktuell längre...
gamer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 19:15 #7
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 367
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 367
Jag har varit registerad i några år men inte får jag något svar heller.

Kan du åtminstone skriva vilken niche det är så man vet om det är intressant eller ej då en domän som drar in nån hundring är så extremt hemlig?

Äh skit i det, du är registerad på wn så många år efter mig så du känns inte som en seriös säljare, tack ändå.

Senast redigerad av Piraten den 2014-04-23 klockan 19:17 Anledning: orka...
Piraten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 20:34 #8
Swag Swag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 32
Swag Swag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 32
Jag håller inte med dig, det hör till artighet att svara även om svaret är ett kort "Nej tack". Att inte svara är ett tecken på nonchalans och bidrar till att personer väljer bort dig i eventuella andra framtida situationer. Tyvärr har jag själv råkat ut för allt för många som inte svarar på PM här och det verkar vara en vanlig variant på "Nej tack", jag tycker snarare att det är ett barnsligt beteende.

Dessutom hänvisas det i detta fall till att folk bara vill veta ens sajter, du berättar ju inte mer än om den sajten du säljer, som i detta fall drar in en hundring ungeför/månad, det är inte direkt ett jättescoop.

Att jag ens kommenterar detta är att jag tycker fler ska svara varandra, ett kort svar är allt som behövs, och det är bättre med ett "Inte intressant men tack för visat intresse" än inget svar alls.

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg

Det kanske är bara jag som tycker så här på forumet, men jag väljer att skicka information till de jag själv anser som potentiella köpare.
Swag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 22:06 #9
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av gamer Visa inlägg
Kanske inte konstigt när man inte får några svar via PM.



Nyregistrerad medlem ? Har varit medlem i över ett år.



Svårt att köpa något om man inte vet vad det är som säljs kan jag tycka.
Sen att inte svara över huvud taget kan ju vara dumt...Vill man veta vad personen i fråga har för intresse eller bakgrund kan man ju som säljare ställa frågan tillbaks till kunden.



Ser inte hur detta skall vara ett problem häller...Du skall sälja sidan för den e för dig inte aktuell längre...
Uttryckte mig lite luddigt märker jag. Jag menar nyregistrerad i form av inlägg. På 1 år så tycker jag att man bör ha skrivit lite mer än ynka några posts bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Jag har varit registerad i några år men inte får jag något svar heller.

Kan du åtminstone skriva vilken niche det är så man vet om det är intressant eller ej då en domän som drar in nån hundring är så extremt hemlig?

Äh skit i det, du är registerad på wn så många år efter mig så du känns inte som en seriös säljare, tack ändå.
Du skrev tilll mig vid lunchtid, förvänta dig att det kan ta ett par timmar. Jag hade faktiskt tänkt att skicka iväg URL till dig men verkar som att du inte är intresserad.

Det handlar inte om att den omsätter någon hundrig och är extrem hemlig, eller om den drar in tusenlappen eller så, det är principen. Jag vet av av andra försäljningstrådar jag haft, att många bara är intresserade av URL. Jag skickar URL och all nödvändig info till ett par personer, sedan får jag inte ens ett PM tillbaka.

Dessutom hade ni två kunnat skicka ett PM till mig. Piraten, du borde iaf avvaktat några timmar istället för att skriva i tråden.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 22:10 #10
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av Swag Visa inlägg
Jag håller inte med dig, det hör till artighet att svara även om svaret är ett kort "Nej tack". Att inte svara är ett tecken på nonchalans och bidrar till att personer väljer bort dig i eventuella andra framtida situationer. Tyvärr har jag själv råkat ut för allt för många som inte svarar på PM här och det verkar vara en vanlig variant på "Nej tack", jag tycker snarare att det är ett barnsligt beteende.

Dessutom hänvisas det i detta fall till att folk bara vill veta ens sajter, du berättar ju inte mer än om den sajten du säljer, som i detta fall drar in en hundring ungeför/månad, det är inte direkt ett jättescoop.

Att jag ens kommenterar detta är att jag tycker fler ska svara varandra, ett kort svar är allt som behövs, och det är bättre med ett "Inte intressant men tack för visat intresse" än inget svar alls.
Visst är det bättre med ett litet kort svar? Jag tycker att alla jag någonsin ska skickat information till om sajter jag sålt, som inte svarat, borde ha svarat.

Men det tillhör artigheten också, att kunna låta bli skriva i en tråd när trådskaparen efterfrågan att man ska ta allt i PM.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017