Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på streaming tjänst...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-21, 10:24 #31
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av ric
Citat:
Originally posted by -youheardit@Jul 21 2009, 08:40
Jag försökte få fram det, men FAN visste inte jag man skulle kunna bli olaglig pga Länkning.


Du behöver inte ens tänka på de lagliga/olagliga aspekterna gällande länkning, då du visar filmerna på din sida (sedan hur de visas rent tekniskt, är orelevant).
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit
Och om du nu är intresserad så jag vi har fått ett antal kunder redan, och vi har gratisfilmer med dem ända som kostar är dem nya filmerna, men efter 7 dagar så kan alla se dem.
tack för råden
Den här VIP-sektionen såg jag inte sist jag kollade på sidan, är det något du lagt till efter att du fått veta att detta inte är lagligt?
Saxat från sidan:
Men VIP kan du som medlem se alla premiär filmer direkt vilket innebär filmer som är nya på markanden och nyligen publiserade på Streamat.
Du som VIP slipper även se reklambanners och du får tillgång till backstage pass och får se i förväg vilka filmer vi på streamat planerar att lägga in och även när dem kommer dyka upp.
Hur köper jag VIP?
Du köper enkelt VIP som varar i 30 dagar genom ett SMS som endast kostar 10kr
När du har skickat in ett SMS så får du direkt ett svars SMS med en verifieringskod som du ska skriva in här

Du gör alltså något som Voddler försöker göra? Reklamfinanserat för ickebetalande och avgift för dem som vill se nyutkomna filmer.
Problemet är att du inte har några avtal med filmbolagen, stoppar pengarna i egen ficka och blir en direkt konkurrent till Voddler som försöker göra det på laglig väg.
Hela den här tråden skulle mycket väl kunna vara dig till nackdel i en rättegång.
Jag skulle råda dig till att stänga ner sidan direkt. Varför är det så intressant att riskera miljonböter och ev. fängelsestraff?
VIP hade jag i tankarna ända sen jag startade tjänsten då man måste ha någon vinstkälla.

Jag håller med dig, Från början visste jag inte det var olagligt med länkning till streamat fråns jag googlade till 31 åringen.

Ska stänga sidan direkt! men har ni några tips till dem som betalat 10kr för VIP vilket innebär 5 st? vad ska jag göra med dem?
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 11:06 #32
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
JAJA, Löste det! Sidan är stängd!

jag vill bara tacka alla ni som stoppade mig innan jag kunde gått för långt och riskerat för mycket!
tack än en gång!

Nu kan någon moderator/admin låsa tråden kanske? :P
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 11:49 #33
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Citat:
Originally posted by youheardit@Jul 21 2009, 11:06
JAJA, Löste det! Sidan är stängd!

jag vill bara tacka alla ni som stoppade mig innan jag kunde gått för långt och riskerat för mycket!
tack än en gång!

Nu kan någon moderator/admin låsa tråden kanske? :P
Bra gjort! Nu har du lärt dig något i alla fall, ska man ut på lite djupt vatten bör man ha 150% koll på läget, 100% räcker inte ens!
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 12:08 #34
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.an
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit
JAJA, Löste det Sidan är stängd
jag vill bara tacka alla ni som stoppade mig innan jag kunde gått för långt och riskerat för mycket
tack än en gång
Nu kan någon moderator/admin låsa tråden kanske?
Bra gjort Nu har du lärt dig något i alla fall, ska man ut på lite djupt vatten bör man ha 150% koll på läget, 100% räcker inte ens
Okej, Tack! ska tänka på det frammåt!
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017