Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som känner till Strongbox

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-13, 22:47 #21
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Citat:
Originally posted by allstars@Jun 13 2007, 20:25
Ok, nu är det en del som klankat ner på att de kallar det begränsat med filutrymme och blah blah, men är det någon som testat dem ordentligt och har en åsikt om servrarna är stabila och att installerade komponenter fungerar som de skall samt om kontrollpanelen är något att ha?
Hittills har sidan jag flyttat dit fungerat utan problem. Flyttade den 3 april.

Kontrollpanelen är ganska buggig, och jag hittar inget MySQL-admininstrationsprogram som går att starta.

Som tur är går det dock att installera PHPterm.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-15, 21:58 #22
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Good to know. Tack!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-19, 01:51 #23
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
Vi har använt oss av strongbox sedan mars och allt har fungerat ypperligt. Deras support har också varit väldigt tillmötesgående. Vi har exempelvis fått dem att ändra ett flertal inställningar i PHP, något som jag trodde skulle vara helt omöjligt att få igenom. Jag har då fått intrycket att dom lyssnar på sina kunder och gör sitt yttersta för att hjälpa till i den mån dom kan.
znap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-22, 22:43 #24
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 51
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 51
Dags och dra upp den här tråden lite tycker jag.

Någon mer som har åsikter kring strongbox? Tänkte nappa på deras gratiserbjudande under ett år och undrar om det finns nåt som kan vara bra att veta.
Flykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-22, 23:33 #25
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
Jag har kört en VPS hos strongbox sen i våras och har inget direkt att klaga på. Lite förvirrande med random reboots helgtid en gång i månaden ungefär, men annars klockrent.
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-23, 00:40 #26
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 51
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 51
Citat:
Originally posted by kers@Sep 22 2007, 23:33
Jag har kört en VPS hos strongbox sen i våras och har inget direkt att klaga på. Lite förvirrande med random reboots helgtid en gång i månaden ungefär, men annars klockrent.
Låter betryggnade.
Någon annan som har testat webbhotell?

Någon som ens sett gratiserbjudandet och nappat på det? Har inte hittat någon som har gjort det, än. (får nog inte länka)
Flykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-24, 08:09 #27
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 257
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 257
Har använt stronbox i et halvår nu, funkar utmärkt, svarar snabbt på support. Dock tar det en stund innan fakturan kom inte mig emot........
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-25, 14:23 #28
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Jag har använt de i snart en månad.
Jag nappade på gratiserbjudandet och det har inte varit några problem med det. Min faktura kom 1 vecka efter beställningen och allt fungerar som smort förutom att de har problem med subdomänerna för mig då jag inte vill att mina subdomäner ska riktas till en mapp i huvudomänen utan i en annan mapp i sub_domain foldern. Men de jobbar på det.
Suporten må vara seg (ca 2 dagar) men de gör det man vill och de har inga problem med att ändra inställningar osv, sådanna saker som inget annat webhotell skulle göra. Iaf inte web10 som jag har testat som inte orkade göra någonting.

Min hemsida var oerhört slö på web10 men på strongbox så fungerar den perfekt och laddar snabbt.

Jag har inte mött något negativt på strongbox. Man får en känsla av att kunna ändra allt, jag kör med windowskonto och kan ändra trust level osv.

Ang att man kan ladda upp hur mycekt man vill har jag inte heller märkt något utav. jag var tvungen att testa så jag la upp saker som gick över 50gig. Men det vart inget klagande på det.

Tack för mig.
/ Padchi
Padchi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-28, 00:30 #29
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 51
Flykt Flykt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 51
Citat:
Originally posted by Padchi@Oct 25 2007, 14:23
Jag har använt de i snart en månad.
Jag nappade på gratiserbjudandet och det har inte varit några problem med det. Min faktura kom 1 vecka efter beställningen och allt fungerar som smort förutom att de har problem med subdomänerna för mig då jag inte vill att mina subdomäner ska riktas till en mapp i huvudomänen utan i en annan mapp i sub_domain foldern. Men de jobbar på det.
Suporten må vara seg (ca 2 dagar) men de gör det man vill och de har inga problem med att ändra inställningar osv, sådanna saker som inget annat webhotell skulle göra. Iaf inte web10 som jag har testat som inte orkade göra någonting.

Min hemsida var oerhört slö på web10 men på strongbox så fungerar den perfekt och laddar snabbt.

Jag har inte mött något negativt på strongbox. Man får en känsla av att kunna ändra allt, jag kör med windowskonto och kan ändra trust level osv.

Ang att man kan ladda upp hur mycekt man vill har jag inte heller märkt något utav. jag var tvungen att testa så jag la upp saker som gick över 50gig. Men det vart inget klagande på det.

Tack för mig.
/ Padchi
Du nappade på gratiserbjudandet alltså men fick räkning efter en vecka?
Antagligen för du beställt domännamn eller liknande eller?
Flykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-28, 08:32 #30
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Jag ställer mig av vana skeptisk till "obegränsade" erbjudanden, men om det visar sig att Strongbox kan leverera på sikt så kan jag mycket väl komma att omvärdera min inställning. Så låt oss veta hur det går
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017