Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bäst logga

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Alternativ 1 7 35.00%
Alternativ 2 13 65.00%
Antal röster: 20. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-13, 11:01 #11
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 123
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 123
I alternativ 1 ser jag alltid siffran 4! Varje gång jag tittar på den så ser det ut som att det står något med 4
krille83 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-13, 11:26 #12
ZirTiger ZirTiger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 4
ZirTiger ZirTiger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 4
Håller med krille83 jag såg 7400t i ettan tills jag såg tvåan.
ZirTiger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-13, 12:13 #13
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Om detta ska vara en webbtidning som riktar sig mot grafiska formgivare så tror jag att ni kommer att bli tvugna att jobba avsevärt mycket mer på logon. Kolla kerningen på 2:an t.ex. :/
Bejjan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-13, 12:41 #14
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Loggor ska vara enkla men sofistikerade inte simpla och komplicerade imo. Satsa på att göra om den och ha symboliken i åtanke mer.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-13, 12:57 #15
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Vågar nästan inte posta kommentar eftersom loggan hos oss inte är något att skryta med precis...

Men, håller med de flesta andra om att nr 1 är lite svårläst. Och nr 2 är lite för enkel, eller åtminstone dåligt kernad mm.

Nu ska ni ju bara ha loggan på nätet vilket gör att ni kan leka mer. Det där bladmönstret är ju väldigt modernt just nu. Det ska vara ornament, medaljongmönster mm på tapeter, webbsidor, tallrikar, kläder och precis överallt. Om 2 år kommer det nog kännas gammalmodigt och omodernt.

Varför inte leka med en variabel logga? Dvs en där själva texten Zpot alltid är den samma, men ni har en ny bakgrund/utsmyckning varje år? 2007 ornament, 2008 kanske strama ränder eller vad som är modern då, 2009 kanske det ska vara psychadeliska cirklar eller rutor i neonfärger, vem vet? Igenkännande blir då alltid grundloggan som ni kan trycka i svart utan "utsmyckningen" om det skulle behövas.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-13, 20:58 #16
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av kallgard
Citat:
Ursprungligen postat av superstoffe
Första ser man som sagt inte vad det står, dels för att den är rörig men också på grund av färgerkombinationen. Nu är förmodligen färgerna något som redan är bestämt men, om möjligheten finns överväg att tänka igenom färgvalet igen. Tycker även det ifyllda Oet ser lite lustig ut?
En av huvudsakerna när man designar logotyper är ju enkelhet, dels för den ska fungera i olika format och storlekar, men också ska vara ikoniskt lätt att komma ihåg. Även färgseperationer vid eventuellt tryck är ju en viktig aspekt också.
En annan bra riktlinjer är att logotyp alltid ska fungera i svart/vitt. Att föredra är ju att alltid börja i svart och vitt och sen utgå från det när du väl väljer färger. Och då gäller gärna max 4 färger.
Nu är ju inte det här en logga i den bemärkelsen att den ska tryckas och användas på fler ställen. Den ska bara sitta på framsidan av tidningen. Tidningen ska bara vara synlig på näet och kommer aldrig att tryckas.
En dag ska ni ha loggan på brevpapper och fakturor, sen en montervägg på en mässa och helt plötsligt en dag får ni en deal som innebär papperstidning ni inte kan säga nej till.

Säg aldrig aldrig, är min poäng
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017