Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


3DTV.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-22, 13:49 #41
7AAA7 7AAA7 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 50
7AAA7 7AAA7 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 50
Lånar tråd lite nu när TS bestämt sig lite,

En fråga!

Vad tror ni om 3d domäner? eller 3d industrin överhuvudtaget.

man läser om sastningar inom sportkanaler o.s.v.

Kommer det att bli mycket kändare och användas mer och mer??

Har nämnligen hittat vad JAG tror hyfsat bra namn inom 3d på .se och .com men vet inte om jag ska köpa eller ej


Uppskattar alla svar/tips/ideér!
7AAA7 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-22, 13:59 #42
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av 7AAA7 Visa inlägg
Lånar tråd lite nu när TS bestämt sig lite,

En fråga!

Vad tror ni om 3d domäner? eller 3d industrin överhuvudtaget.

man läser om sastningar inom sportkanaler o.s.v.

Kommer det att bli mycket kändare och användas mer och mer??

Har nämnligen hittat vad JAG tror hyfsat bra namn inom 3d på .se och .com men vet inte om jag ska köpa eller ej


Uppskattar alla svar/tips/ideér!
Köp om du tror det är en bra domän. 200kr per år är inget att tveka över.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-22, 15:02 #43
7AAA7 7AAA7 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 50
7AAA7 7AAA7 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 50
Jag håller på att "lära" mig eller försöker lära mig så mycket som möjligt för att kunna skilja mellan "bra" och "dåliga" domännamn.

Sant det du säger, kommer nog att köpa dessa.
Men det jag bekymrar mig över rent generellt är att man vill minimera risken o bli "en som som samlar på sig massa kassa domäner".

eller är det en fas av felbedömningar alla nybörjare gör?

några tips?

Tack för svar!
7AAA7 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-22, 23:45 #44
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Rent generellt (enligt min åsikt) så finns det en skara som verkligen studerar namnen, tänker till ordentligt innan dom registrerar ett namn och vet att man åtminstone får 20 ggr mer tillbaka av det man satsade. Dels genom att kolla adwords (som du skrev i en annan tråd) och sedan tänker längre fram, skulle detta kunna komma? Skulle det vara en succe?

Sen finns det den otroliga stora skara som registrerar namn hej vilt med alla slags kombinationer av 2 ord, vilket förmodligen bara leder till en förlust, eller max 5 ggr insatsen, om ens det.

Kollar man bara på Namepros så sattes det igång ett riktigt hamsterhjul så fort en 3d-domän hade sålts. Folk registrerade hej vilt och jag gissar på att det är 1 av 15 namn som säljes vidare.

Varför? Jo för överflödet av dessa skitdomäner aldrig kommer utvecklas, tack vare att ingen kommer komma ihåg namnet, om man inte pumpar in en massa stålar på branding eller liknande. Vem satsar helhjärtat på en webbsida där namnet består av 3d***slump*** om det nu inte är riktigt riktigt passande? (3dshow, 3dview, 3dtv, 3tvs etc)

Ett hett tips är också att tänka, hur länge håller detta namn, är det en produkt så kanske produkten är inaktuell om 2 år, och har du då ett halvtaskigt namn kanske det inte är värt att satsa på?

(Ber om ursäkt för att jag svarade i denna säljtråd)
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 03:09 #45
jeeboy jeeboy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 39
jeeboy jeeboy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 39
Intressant läsning.
Ingen fara att du svarade här denna försäljning gäller inte här längre.
Jag har bett om att stänga denna eftersom budgivningen inte gäller längre.
För de som vill komma i kontakt med mig får skicka PM eller ta det via hemsidan
www.3dtv.se
Domänen är till salu men endast till det pris som jag anser att domänen är värd.

/Jonny
jeeboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 20:27 #46
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Kan vara en intressant domän, speciellt framöver.
Samsung kör en kampanj på http://www.3dled-tv.se
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 21:27 #47
Gstar Gstar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 51
Gstar Gstar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 51
Problemet med en teknologi som 3d TV är att den snart är standard. Då återgår det till att heta TV ingen kommer om 4 år söka på 3dTV då alla apparater kommer vara 3d.

Har man ett sådant domännamn bör man sälja det med en hyfsad vinst innan det svalnar för visst finnas ett värde rätt använt när hypen börjar.

Framför allt så kan någon 3dTV tillverkare som vill bli the 3dTV brand använda sig av ett sådant domännamn i kampanjer osv.

Det är dock ovanligt att de gör detta, delvis för att marknasföringsfolk och chefer ofta är illa utbildade i domännamn, ofta nästan helt ovetandes samt att budgetten främst går åt till att pusha för det egna brandet eftersom detta spiller över till deras andra produkter.
Gstar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 22:28 #48
jeeboy jeeboy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 39
jeeboy jeeboy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 39
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Kan vara en intressant domän, speciellt framöver.
Samsung kör en kampanj på http://www.3dled-tv.se
Samsung kontaktade mig 2009 men jag tackade nej till deras usla bud.
Vill inte skriva här vad som erbjöds men det var defenitivt för lågt tror inte att någon här skulle sälja denna domän till det priset och produkter som erbjöds.
jeeboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 22:43 #49
7AAA7 7AAA7 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 50
7AAA7 7AAA7 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 50
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs Visa inlägg
Rent generellt (enligt min åsikt) så finns det en skara som verkligen studerar namnen, tänker till ordentligt innan dom registrerar ett namn och vet att man åtminstone får 20 ggr mer tillbaka av det man satsade. Dels genom att kolla adwords (som du skrev i en annan tråd) och sedan tänker längre fram, skulle detta kunna komma? Skulle det vara en succe?

Sen finns det den otroliga stora skara som registrerar namn hej vilt med alla slags kombinationer av 2 ord, vilket förmodligen bara leder till en förlust, eller max 5 ggr insatsen, om ens det.

Kollar man bara på Namepros så sattes det igång ett riktigt hamsterhjul så fort en 3d-domän hade sålts. Folk registrerade hej vilt och jag gissar på att det är 1 av 15 namn som säljes vidare.

Varför? Jo för överflödet av dessa skitdomäner aldrig kommer utvecklas, tack vare att ingen kommer komma ihåg namnet, om man inte pumpar in en massa stålar på branding eller liknande. Vem satsar helhjärtat på en webbsida där namnet består av 3d***slump*** om det nu inte är riktigt riktigt passande? (3dshow, 3dview, 3dtv, 3tvs etc)

Ett hett tips är också att tänka, hur länge håller detta namn, är det en produkt så kanske produkten är inaktuell om 2 år, och har du då ett halvtaskigt namn kanske det inte är värt att satsa på?

(Ber om ursäkt för att jag svarade i denna säljtråd)
väldigt intressant det du skriver, något jag tänkte på nyligen var just detta med hur lätt det är särskilt som nybörjare att hamna i sån "shoppingspree" och bara köpa köpa köpa utan att reflektera lite.

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Intressant läsning.
Ingen fara att du svarade här denna försäljning gäller inte här längre.
Jag har bett om att stänga denna eftersom budgivningen inte gäller längre.
För de som vill komma i kontakt med mig får skicka PM eller ta det via hemsidan
www.3dtv.se
Domänen är till salu men endast till det pris som jag anser att domänen är värd.

Ja, ursäkta!
Tänkte att denna tråd kan vara intressant för dig(även andra), den leder i sin tur till en annan tråd som har med 3D namn att göra.

http://www.dnforum.com/f34/3d-domain...ad-438452.html

Hitta den av en slump Tyckte det var intressant iafall.

/Jonny
Citat:
Ursprungligen postat av Gstar Visa inlägg
Problemet med en teknologi som 3d TV är att den snart är standard. Då återgår det till att heta TV ingen kommer om 4 år söka på 3dTV då alla apparater kommer vara 3d.

Har man ett sådant domännamn bör man sälja det med en hyfsad vinst innan det svalnar för visst finnas ett värde rätt använt när hypen börjar.

Framför allt så kan någon 3dTV tillverkare som vill bli the 3dTV brand använda sig av ett sådant domännamn i kampanjer osv.

Det är dock ovanligt att de gör detta, delvis för att marknasföringsfolk och chefer ofta är illa utbildade i domännamn, ofta nästan helt ovetandes samt att budgetten främst går åt till att pusha för det egna brandet eftersom detta spiller över till deras andra produkter.
Du och t ex. AnOnYmUs tänker ju helt rätt, då ni verkar tänka steg efter steg 1 o steg 2.

Långsiktigt helt enkelt. verkar vara väldigt lätt o drömma bort sig och inte ha kvar fötterna på jorden i detta.

Tack igen för svar!
7AAA7 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-30, 06:11 #50
beachhouse beachhouse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 45
beachhouse beachhouse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 45
3Dteve.se
TreDTV.se

Är lediga... bara regga för TV-entreprenör
beachhouse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017