Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Köpta Facebooklikes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-03, 20:06 #11
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Vad jag känner med en Facebook sida är att det kan se bra ut på sidan genom att lägga upp en liten "GILLA" knapp där och dom som besöker min sida ser hur populär den är.
Säg att Olle gå in på datingsidan.se och den har 50 likes och sedan går han in på DatingSajten.se och den har 2500 likes på sin Facebook sida då tror jag han föredrar den som verkar vara mest populär.
Rbin är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-09, 08:07 #12
Loffys avatar
Loffy Loffy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 61
Loffy Loffy är inte uppkopplad
Medlem
Loffys avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 61
Winje, du glömde citattecknen. ;D
Loffy är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-09, 13:34 #13
Onpu Onpu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 63
Onpu Onpu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 63
Frågan är vad denna tråd gör i denna forumavdelning. Mig veterligen finns det inget direkt samband mellan Facebook-likes och högre ranking på sökmotorer. Vill minnas att Magnus Bråth på Sökmotorkonsult/Pineberry ganska nyligen skrev om att inga tester de gjort visat på högre ranking.

Därmed inte sagt att det inte funkar som marknadsföring.
Onpu är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-11, 20:06 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Är det skillnad på ett "like" och ett "fan" och i så fall vad är skillnaden?

Jag har aldrig riktigt fattat hur det där med fanpage och likes hänger ihop. Den där like-knappen är för en enskild undersida och inte för en hel domän eller ett företag? Att klicka på like/gilla är inte detsamma som att bli ett fan? Är det likes eller fans ni köper och vad är skillnaden?

Jag använder inte Facebook privat. Jag har ett konto, men det fungerar bara som en inbox för inbjudningar till fester och middagar.
Gustav är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-12, 04:20 #15
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Hej, nej det är ingen skillnad. Ett fan som gillar din sida blir ett fan av din sida.
Om en sida har fler fans visar det att flera personer gillar den och gör att Facebooks medlemmar får upp ögonen för sidan.

34 447
gillar detta


Står det på din sida till exempel, inte typ "denna sidan har 34 447 fans".
Rbin är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-13, 19:34 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av ADRTCK Visa inlägg
Vi köpte från getfansnow.com, vi kontaktade sajten individuellt och vad det verkar så var det iaf 90% svenska likes. Vid slumpmässiga kontroller såg kontona äkta ut, så tror inte det rörde sig om fejkkonton.
Är det någon annan som har köpt likes via denna sida? Jag överväger att köpa likes, men får lite dåliga vibbar. Deras egen sida hade 17 likes igår och idag har den 6. Verkar lite skumt för en sida som arbetar med just likes.


Edit: Jag är ute efter svenska fans. Inte i syfte att sälja till dem. Men jag tror inte att det skadar att se populär ut på facebook om någon kund skulle trilla in där.

Senast redigerad av Gustav den 2012-01-13 klockan 19:41
Gustav är inte uppkopplad  
Oläst 2012-01-13, 21:10 #17
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Är det någon annan som har köpt likes via denna sida? Jag överväger att köpa likes, men får lite dåliga vibbar. Deras egen sida hade 17 likes igår och idag har den 6. Verkar lite skumt för en sida som arbetar med just likes.


Edit: Jag är ute efter svenska fans. Inte i syfte att sälja till dem. Men jag tror inte att det skadar att se populär ut på facebook om någon kund skulle trilla in där.
Helt ärligt så vill jag avråda dig från att köpa likes ifall du är ute efter Svenska personer. Det allra vanligaste, som de mest populära tjänsterna oftast också klargör, är att de äger flera stora hemsidor där besökarna måste gilla kundernas sidor i utbyte mot innehållet på deras hemsida. Eftersom att det utan tvekan är störst utbrett internationellt så är risken stor att du får otroligt få Svenska likes (om ens några). Även om du köper utav en Svensk aktör så bör du vara försiktig ändå då tjänsten antagligen outsourcar det till en internationell leverantör i slutändan

Det förekommer också att mindre seriösa leverantörer helt enkelt äger tusentals "fakekonton" på facebook som de på något sätt får att gilla kundernas facebooksidor.
Dakota är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017