Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med uppsägning av host-avtal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-03-19, 00:56 #1
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
Hejsan!

Jag har tänkt säga upp ett hostingavtal jag har hos B-One! Jag har flera orsaker till det, för det första har jag slutat att använda mig utav deras tjänst, flyttat allt till andra hoster. För det andra så är dom i mitt tycke värdelösa, men det hör inte hit!

Iaf, jag skickade denna fråga:
Citat:
Hej!

Jag har tidigare skickat en förfrågan om att säga upp XXXXX.com och medföljande webbhosting... Har inte fått något svar men idag fick jag en räkning!

Önskar att säga upp, men vet ej hur jag ska gå till väga!

Mvh Lorens
Deras svar:
Citat:
Hej,

En uppsägning av abonnemanget skall ske skriftligen till oss, denna skickas till oss via fax/posten (se nedan). I din uppsägning anger ni order- eller fakturanr, domännamn, datum, domännamn samt din underskrift och en bekräftelse på att du vill säga upp abonnemanget hos oss! Om du vill behålla domänen och peka om denna så skall vi först mottaga din uppsägning. Vi har 3 månaders uppsägningstid.

Med vänlig hälsning / Best Regards
Då svarade jag:
Citat:
Hej igen!

Tack för det, ska skicka in en uppsägning snarast!

Tänkte fråga, om jag betalar för ett år framöver, och sedan säger upp det (med 3 månaders uppsägningstid), betalar ni tillbaka dom övriga 8-9 månaderna som då är betalda men inte kommer att nyttjas?

Mvh Lorens Johansson
Deras svar:
Citat:
Hejsan,

Vi återbetalar inga förutbetalda abonnemang.

Med vänlig hälsning / Best Regards
Och mitt svar som jag precis skickade var följande:
Citat:
Hej!

Så ni finner det troligt att jag betalar för ett år framöver för att jag vill säga upp avtalet och har 3 månaders uppsägningstid.. Varför ska jag då betala för 12 månader framöver om det ändå stängs av om 3 månader och dom resterande 9 månaderna inte betalas tillbaka?

Mvh Lorens

Som ni märker börjar jag minst sagt bli arg på hur dom behandlar mig... Jag vill göra det rätta och betala de månader som uppsägningstiden är, dvs, 3 månader... Men jag känner inte för att betala för 12 månader när abonnemanget ändå kommer att stängas inom 3-4 månader..

Det handlar inte om stora summor pengar, utan är mer en principsak för mig!

Finns det någon som kan rekommendera hur jag ska gå till väga?

Ska jag helt enkelt låta bli att betala räkningen?

Tacksam för svar!

//Lorens
lorens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-19, 01:09 #2
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Tror att deras avtal ligger den §-en. Vill man inte betala för tid efter så måste man enligt avtal säga upp tjänsten 3 månader innan avtalet förlängs.

Står detta i avtalet är det inte så mycket att göra åt, särskillt inte när det gäller små belopp går ju inte åberopa oskäliga villkor....
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-19, 01:51 #3
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
Jag förstår inte vad du klagar på. Jag har faktiskt en domän på B-One bara för att använda mig av mailen och eftersom det är småpengar, så orkar jag inte flytta den.

Hur som helst så måste du ha läst deras regler. En uppsägning hos de går till hur enkelt som helst, men du måste veta reglerna. Ville du inte baetala för de månader borde du ha sagt upp 3 måander tidigare. Det är bara att betala och det går inte göra någonting åt.

Nästa gång: läs reglerna innan du godkänner de!
MrBig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-29, 16:25 #4
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
Citat:
Originally posted by MrBig@Mar 18 2004, 23:51
Jag förstår inte vad du klagar på. Jag har faktiskt en domän på B-One bara för att använda mig av mailen och eftersom det är småpengar, så orkar jag inte flytta den.

Hur som helst så måste du ha läst deras regler. En uppsägning hos de går till hur enkelt som helst, men du måste veta reglerna. Ville du inte baetala för de månader borde du ha sagt upp 3 måander tidigare. Det är bara att betala och det går inte göra någonting åt.

Nästa gång: läs reglerna innan du godkänner de!
Jag hade läst reglerna! Mitt problem var att jag hade skickat en fråga till dem för ett bra tag sedan om hur jag skulle gå till väga för att säga upp avtalet...

Har aldrig haft problem med deras support förr, alltid inom 24 timmar, men den frågan fick jag inget svar på!

Förstår att jag inget val har förutom att betala, men tyckte bara det var lite dålig stil på dem...
lorens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-29, 17:16 #5
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
För att du skulle få rätt var du tvungen ju att skicka uppsägningen 3 månader innan det var dags att betala den nya räkningen, eller hur?

Menar du att du skickade frågan till de för 3 månader sedan, fick inget svar och väntade hela 3 MÅNADER på svaret?? Tror inte det.

Vill inte vara oförskämd, men det verkar snarare att du upptäckte det här med uppsägning för sent och försöker skylla ifrån dig och få rätten på din sida. Tyvärr fungerar det inte på detta sätt utan så får man betala om man missar datum för uppsägningar!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-30, 23:12 #6
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
Citat:
Originally posted by MusikGuru@Mar 29 2004, 14:16
För att du skulle få rätt var du tvungen ju att skicka uppsägningen 3 månader innan det var dags att betala den nya räkningen, eller hur?

Menar du att du skickade frågan till de för 3 månader sedan, fick inget svar och väntade hela 3 MÅNADER på svaret?? Tror inte det.

Vill inte vara oförskämd, men det verkar snarare att du upptäckte det här med uppsägning för sent och försöker skylla ifrån dig och få rätten på din sida. Tyvärr fungerar det inte på detta sätt utan så får man betala om man missar datum för uppsägningar!
Nej nej, försöker inte bortförklara något...

Jag har sagt upp avtalet och betalat det jag ska (för ett år framöver)...

Det jag gjorde var för flertalet månader sedan skickade jag en fråga om hur jag skulle gå till väga för att säga upp avtalet, sen tänkte jag inte mer på det förän jag fick en räkning för förlängning... Och då var det hela för sent...

Som sagt, vet att dom har rätt, tycker bara att det var lite dålig stil... Har dessutom inget på den domänen och den har stått oanvänd i kanske 6 månader...
lorens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-31, 04:06 #7
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
Det var trist. Det är bara att lära sig av misstaget, tyvärr.
MrBig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017