Kom ihåg mig?

Är detta forum spam eller inte? Marknadsförings ide

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-09-25, 07:53 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lightbulb Är detta forum spam eller inte? Marknadsförings ide

Hej,

Ok så jag letar efter billiga/gratis sätt att marknadsföra sig på till målinriktade potentiella kunder.

I mitt fall är det offline verksamheter så som tandläkare, frisörer, advokatbyråer osv.

Jag kom precis på en sak, många av dessa brancher har branch specifika forum på engelska där företagarna diskuterar med varann. Förutom dessa finns det också företagar forum där många av dessa företagare med offline verksamheter deltar och ställer frågor.

Jag erbjudar något alla dessa företagare behöver.

T.ex på detta forum WN.se behöver alla "hosting" och "domäner".
Jag har sett att en del har sina erbjudanden i sina signaturlänkar.

Men i mitt fall så finns det inga signaturlänkar på flesta branch specifika forum.

Så jag undrar om det skulle ses som spam om jag startade nytt inlägg i dessa forum där jag ger bort min tjänst till 1-3 personer helt gratis i utbyte mot referenser, säga att vi behöver referenser.

Och min förhoppning och mål är att alla andra som inte fick gratis tjänsten faktiskt blir intresserade och betalar för tjänsten, kan till och med skriva tillbaka och säga "tyvär erbjudandet om gratis tjänst är redan tagen, men här får du 30% rabatt".

Om jag skall ta ett exempel:
Någon här på forumet säljer hosting.

Den startar ett nytt tråd med titeln:
"Gratis hosting till 3 personer"

I beskrivningen står det:
Citat:
Hej,
Vi behöver referenser för vår verksamhet, så just nu ger vi bort hosting i 1 år till 3 personer/företagare i utbyte mot kundreferens som vi kan använda på vår hemsida.
Jag tror ni förstår.

Vad tror ni, jag tänker det är effektivt och värt att testa särskillt om forumet är välbesökt.

Men jag ser också en möjlighet där antingen hela trådet raderas som spam, eller att länken till tjänsten/hemsida raderas.

En annan fördel är att alla som fick gratis tjänsten sprider ordet vidare och man får kunder långsiktigt på så vis också. Plus att efter gratis perioden så kommer dessa gratis kunder mest troligen betala. I mitt fall är det inte som hosting, de är bundna att fortsätta abonnera just hos mig för att kunna ha tillgång till samma unika tjänst.

Osäker på om det är spam eller ej, någon kanske testat liknande metod?
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017