Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Seo-påverkan av adwords

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-14, 15:15 #11
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Förlåt Stefan!

Jag var otydlig! nu har jag markerat meningen som jag svarade på. Hoppas det är tydligt nog!

Olika besökare är olika viktiga i olika sammanhang.

Vad gäller ämnet tycker jag det är väldigt tydligt svarat på i det första svaret. Detta var mer en utsvävning... men de kan man kanske vara utan!?

I all välmening! :-)
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-14, 15:38 #12
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
Men samtidigt, Google kan ju inte mäta hur många som skriver in URL i adressfältet, eller klickar på ett bokmärke... Det kan dom aldrig mäta, men för dessa personer och besökare finns andra analysverktyg. (Inte Analytics alltså.)
Google-DNS gör ju att de i teorin ska kunna mäta just detta också =)

Adwords är ingen SEO, däremot så kan man ofta förklara de SEO-testar som hävdar motsattsen med att det blivit en bieffekt av Adwords.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-14, 16:44 #13
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Google-DNS gör ju att de i teorin ska kunna mäta just detta också =)

Adwords är ingen SEO, däremot så kan man ofta förklara de SEO-testar som hävdar motsattsen med att det blivit en bieffekt av Adwords.
Ja, ja... "Google kan" och "Google kan"...

Google kan scanna och indexera ditt arbetsliv, ditt kärleksliv och ditt underliv...

Personligen låter jag andra människor ta täten i detta indexeringsrace... Jag har aldrig månat om att dränka min identitet eller mitt liv i godtyckliga Googleverktyg och denna strategi har för min del knappast avtagit med tiden!

Men det står alla och envar fritt att själv avgöra vad som anses lämpligt.
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-15, 18:14 #14
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
Nej, dom vet inte hur exakt det är, men tänk omvänt; Om 200 pers klickar på en AdWords -annons och sen 100% av dessa klickar igen på någon Google -sida inom "google-domänen" (kan vara sökresultat, annan adwords, eller nytt sökresultat) så ger det en vink om just denna webbplatsens värde.

Eller snarare, saknad av värde, värdelös! :-)

Det kanske inte går att mäta folks intresse, men folks ointresse går att mäta.

Men samtidigt är det så, SEO, eller google som sökmotor är inte till för just dessa personer, de som klickar på bokmärke, eller de som skriver in adressen i adressfältet...

Tänk på denna sidan! Alla som postar på daglig basis! Min gissning är att de flesta klickar på ett bokmärke eller skriver wn.se i adressfältet. Inte söker i sökmotorn för att komma till just denna webbplatsen...

Men för just denna webbplatsen är de trogna, de återkommande besökarna de viktiga besökarna! :-)
Jag är med på noterna och håller med här. Avvisningsfrekvensen (bounce rate) är ju fullt möjligt att mäta och ger dem en bra fingervisning hur relevansen i sökresultatet är. Om sajten på position ett på ett sökord helt plötsligt börjar få en hög avvisningsfrekvens är det naturligt att denna sajt flyttas ner.

Det jag menade var mer exakt besöksstatistik. WN som nämndes har en hel del extra besökare som inte syns för Google. De som skriver in adressen, har WN som speeddial eller bokmärke m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
Men samtidigt, Google kan ju inte mäta hur många som skriver in URL i adressfältet, eller klickar på ett bokmärke... Det kan dom aldrig mäta, men för dessa personer och besökare finns andra analysverktyg. (Inte Analytics alltså.)
Jag kom att tänka på Google Toolbar, med det borde Google kunna se vilka adresser som manuellt skrivs in i adressfältet.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-15, 18:23 #15
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Google-DNS gör ju att de i teorin ska kunna mäta just detta också =)

Adwords är ingen SEO, däremot så kan man ofta förklara de SEO-testar som hävdar motsattsen med att det blivit en bieffekt av Adwords.
Precis som med Analytics så använder inte 100% av världens webbplatser detta, vilket gör att de inte får helt tillförlitliga siffror. Jag hoppas verkligen inte Google särbehandlar de som är flitiga användare av andra Google-tjänster.

De har riktlinjer vilket är helt ok, men dessa riktlinjer ska (borde) inte vara beroende av att man använder någon annan Google-tjänst. T.ex. sitemaps i Webmaster Tools som enligt mig inte är särskilt nödvändigt om man har en bra och tydlig länkstruktur på sajten.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017