Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Testa en ny mobiltjänst

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-04, 22:14 #11
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Ursprungligen postat av DeadC
Jag försökte registrera mig men när jag ska svara på första SMS:et så får jag att det inte går att skicka sms:et till 72456.
Försökt allt, statat om mobilen, extra kollat din site och grejer allt verkar stämma men jag kan inte skicka, kan vara min operatör (Telenor) som har problem just nu men alldrig varit med om något liknande.
Annars en helt okej tjänst verkar det vara, även om jag en gång i veckan använder Sony Ericssons prorgam för att synka kalender och kontakter med vista så verkar detta vara en ytterligare säkerhet.

Det låter som om du har stött på ett känt problem som bara inträffar med väldigt få, specifika telefon- och operatörskombinationer. Det är tyvärr inget vi kan göra något åt utan är ett problem hos operatören. Den enkla lösningen är att istället för att svara på SMS:et skapa ett nytt som du adresserar till 72456. Dokumentationen ska uppdateras med detta under morgondagen.

Citat:
Ursprungligen postat av freakalis
Får man något mer på er betaltjänst jämfört med tex en gratistjänst som http://zyb.com ?
Svaret är ett klockrent nja. Zyb är en jättebra tjänst, men att använda den för telefonboksbackup är lite som att använda Facebook för bildbackup - det går att göra, men man använder det inte på rätt sätt. Bookback är en tjänst som är speciellt anpassad för backupsyftet, och ska också vara enklare att använda och förstå. Men om du känner till och orkar skaffa Zyb så tillhör du inte riktigt målgruppen
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 09:23 #12
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
MMC: ni borde implementera en TAC-search istället för att man ska klicka sig fram i en lista Väldigt mkt tuffare, men knappast smidigare :P
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 16:52 #13
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Originally posted by digitalUnit@Aug 5 2008, 09:23
MMC: ni borde implementera en TAC-search istället för att man ska klicka sig fram i en lista Väldigt mkt tuffare, men knappast smidigare
Det kanske inte vore fel - jag lägger till det på listan Om man inte vet vilken telefon man har mer än att "det är en Nokia" så kanske det är enklare att följa instruktioner och fylla i lite siffror än att leta upp telefonmodellen. Vi får testa.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 19:47 #14
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Varför kan ni inte bara ha det gratis och intigrera en sms tjänst också, för det är relevant enligt min mening. Tjäna pengar på reklamen och låt tjänsten vara gratis.
Kanske med tiden får ni flera ideer till funktioner och då har ni eventuellt byggt upp ett stort antal medlemmar och kan då debitera.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 22:16 #15
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Citat:
Ursprungligen postat av MMC
Citat:
Ursprungligen postat av digitalUnit
MMC: ni borde implementera en TAC-search istället för att man ska klicka sig fram i en lista Väldigt mkt tuffare, men knappast smidigare
Det kanske inte vore fel - jag lägger till det på listan Om man inte vet vilken telefon man har mer än att det är en Nokia så kanske det är enklare att följa instruktioner och fylla i lite siffror än att leta upp telefonmodellen. Vi får testa.
Som du skriver måste nog de flesta följa instruktioner isf, man kanske inte ens ska kalla det för TAC utan låta besökaren fylla i hela sitt IMEI. Sen kanske några korta förklaringar på hur de hittar sitt IMEI på olika telefoner
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 23:02 #16
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Aug 5 2008, 19:47
Varför kan ni inte bara ha det gratis och intigrera en sms tjänst också, för det är relevant enligt min mening. Tjäna pengar på reklamen och låt tjänsten vara gratis.
Kanske med tiden får ni flera ideer till funktioner och då har ni eventuellt byggt upp ett stort antal medlemmar och kan då debitera.
Därför att allt på Internet inte måste vara gratis

Jag är mer inriktad på att bygga tjänster som är tillräckligt bra för att de som kan och vill betala för den gör det, istället för att försöka få så mycket trafik som möjligt med allt gratis för att sedan i efterhand lista ut ett sätt att monetisera sajten. Jag vet att det inte är alla som tänker så, men det gör jag och många med mig.

Dessutom är en tjänst av den här typen inte särskilt lämpad för att ge bort gratis och tjäna pengar på annonsering etc., eftersom backup inte är särskilt sticky. Ska man gå den vägen får man göra som Zyb och skapa fler anledningar för besökarna att återkomma, men då behöver du bygga ett mycket större system och få mycket mer trafik för att nå lönsamhet.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 01:03 #17
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Ursprungligen postat av MMC
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Varför kan ni inte bara ha det gratis och intigrera en sms tjänst också, för det är relevant enligt min mening. Tjäna pengar på reklamen och låt tjänsten vara gratis.
Kanske med tiden får ni flera ideer till funktioner och då har ni eventuellt byggt upp ett stort antal medlemmar och kan då debitera.
Därför att allt på Internet inte måste vara gratis

Jag är mer inriktad på att bygga tjänster som är tillräckligt bra för att de som kan och vill betala för den gör det, istället för att försöka få så mycket trafik som möjligt med allt gratis för att sedan i efterhand lista ut ett sätt att monetisera sajten. Jag vet att det inte är alla som tänker så, men det gör jag och många med mig.

Dessutom är en tjänst av den här typen inte särskilt lämpad för att ge bort gratis och tjäna pengar på annonsering etc., eftersom backup inte är särskilt sticky. Ska man gå den vägen får man göra som Zyb och skapa fler anledningar för besökarna att återkomma, men då behöver du bygga ett mycket större system och få mycket mer trafik för att nå lönsamhet.
Ni gör precis som ni vill
Lycka till.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-07, 11:05 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag tycker ni väljer rätt väg. Hoppas allt fler går emot den gällande normen att allt som finns på nätet ska vara gratis. Har ni utvecklat en bra och attraktiv tjänst så ta betalt för den. Lycka till!
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-07, 13:45 #19
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Jag har testat tjänsten och allting fungerar som det ska. Det enda jag saknar är möjligheten att ladda hem min telefonbok till datorn.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-12, 09:19 #20
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
En riktig liten pluttgrej...

Uppe i högra hörnet vill jag alltid ha en "Startsida"-länk, klickar alltid på en sån när jag har kollat igenom hela webbplatsen.
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017