Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Företagssida

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-14, 07:59 #1
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Hej!

Jag gjorde en design åt ett företag som ägnar sig åt att sälja datorer och dyl. http://www.alcyone.se/ är deras hemsida. Eftersom det första man ser är en hemsida från typ -95 tänkte jag att man kan ju göra en ny.

Så jag gjorde: http://wellox.com/alcyone/

Mailade dem och frågade om de ville köpa för typ 500 spänn, kodad och klar. Dock nekade mig och sa att de var nöjd med sin nuvarande. Iofs är inte bannern så snygg, och de ville ha kvar sin gamla och sina färgera sa de.

Nu till frågan, vad gjorde jag för fel? Borde jag ha piskat upp dem rejält ang. deras nuv. webb och alla de 1000 punkter varför den är så FEL?

OBS, kolla inte på koden då den är FAIL
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 09:05 #2
spider spider är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 47
spider spider är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 47
Beror kanske på vem som gjorde deras sida, kanske kontaktade du han som gjort den?
Sen har du ju gjort om designen totalt, utan att tänka på hur den såg ut innan. Färgerna t.ex. är kanske något som är viktigt för dem? Kanske har de en grafisk profil eller har tryckt logon på en massa saker... Kanske vill de sticka ut mer?

Är alltid svårt att designa något till någon man inte känner, smaken är ju som baken!
spider är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 09:51 #3
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
Det kan ju faktiskt vara så att de säljer bra även om deras hemsida inte är den snyggaste. Amazon.com är ju t.ex. inte världens snyggaste sida men jag skulle gissa att det är den sida i världen som är mest optimerad för försäljning. Att ha en snygg logotyp gör mycket lite. Försäljning har så mycket mer med andra faktorer, som storlek och placering av element, att göra.

Sen kan det vara som spider och weaZear säger.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 10:17 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Är det inte bättre att du letar kunder först och jobbar sedan? Leta upp någon som faktiskt vill ha det du producerar.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 11:52 #5
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Ärligt talat så vet jag inte om den du gjort är så mycket bättre än deras. Sedan är det ju som alla andra säger, det är svårt att sälja din design när du inte alls vet vilka krav de har på sin webbsida. Tycker det är ett jättekonstigt sätt att jobba av dig Om du nu ska designa på detta sättet säg till företaget innan. Du kan fråga om de krav de har på webbsidan, sedan designa något. Berätta att de inte behöver köpa sidan om de inte gillar den. Skulle nog bli mer framgångsrikt än din nuvarande arbetsmetod.
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 12:10 #6
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Jag tycker deras gamla hemsida är mysigare :-)
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 12:10 #7
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Ifrågasätt inte mina metoder att jobba tack, jag gjorde sidan på typ 15 min eftersom jag ville göra om deras fula -95 design :P Tro inte att jag remakar alla sidor jag ser och tror 100% på att dom vill köpa.

Men de klart, borde väl kanske kontaktat först och kollat vilka behov de behövde!
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 12:26 #8
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Eftersom du frågade
Citat:
Nu till frågan, vad gjorde jag för fel? Borde jag ha piskat upp dem rejält ang. deras nuv. webb och alla de 1000 punkter varför den är så FEL?
så skrev jag vad jag tyckte du gjorde fel, vilket var arbetssättet. Eftersom du tar som exempel
Citat:
Borde jag ha piskat upp dem rejält ang. deras nuv. webb
som också är ett arbetssätt.
Ville bara försvara mig lite. Men lycka till med kommande projekt, keep up the work!
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 17:25 #9
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Kan också bero på att det oftast ringer massor av företag och vill erbjuda designade hemsidor, gratisprylar, hosting osv (vi har väl inte glömt Y-Reg redan?) och man blir som företagare ganska misstänksam när det dyker upp företag eller privatpersoner som vill erbjuda något man inte efterfrågat.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-14, 20:13 #10
spider spider är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 47
spider spider är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 47
Citat:
Originally posted by htiawe@Jul 14 2008, 17:25
Kan också bero på att det oftast ringer massor av företag och vill erbjuda designade hemsidor, gratisprylar, hosting osv (vi har väl inte glömt Y-Reg redan?) och man blir som företagare ganska misstänksam när det dyker upp företag eller privatpersoner som vill erbjuda något man inte efterfrågat.
Måste hålla med, skulle kännas konstigt om någon kontaktade mig med en nästan gratis design. Om du nu är ute efter att förbättra Internet så gör en ordentlig design och skicka över PSD:n alternativt HTML koden, kanske inte så troligt att de implementerar det men ändå en kul idé. Vore faktiskt kul att starta en Webbsida, rädda webben! Där folk kan skicka in länkar till fula sidor, sen får folk på communityt göra design, kodning etc. Och efteråt ger bort lösningen... hmm... ska nog fundera på att slänga ihop något
Borde väl nästan kunna få EU-bidrag för det :P
spider är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017