Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Testa en ny mobiltjänst

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-04, 01:46 #1
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Hej,

jag skulle vilja be er på WN att testa en ny tjänst som gör backup på din mobils telefonbok: Bookback. Jag är nog inte ensam om att ha råkat ut för att ha förstört en mobiltelefon under en utekväll, och då blivit av med alla mina nummer. Bookback låter dig enkelt göra en kopia på din telefonbok till en säker server. När du sedan på ett eller annat sätt blir av med din mobil, kan du snabbt hämta ner alla dina nummer igen.

Titta runt på sajten, testa tjänsten. Känns sajten trygg? Är beskrivningarna bra? Kan något göras tydligare?

Fungerar tjänsten bra med er telefon? Skriv gärna till mig, speciellt om ni stöter på problem någonstans på vägen, och berätta vad ni har för nummer och vilken mobiltelefon och operatör ni använder.

Alla här på forumet får självklart ett fritt konto i 12 månader. Skicka bara ert mobilnummer till mig i ett PM här på sajten, så fixar jag det. Det är bara att ignorera snacket om månadsavgiften, första veckan är kostnadsfri för alla så så länge som ni skickar mig ert nummer samma dag som ni beställer så hinner jag lugnt lägga in er gratisperiod.

För övrigt så är jag fullt medveten om att det finns massor med andra sätt att åstadkomma samma sak som Bookback. Det här är ingen teknisk landvinning, bara en enkel och smidig paketering av en tjänst som gör nytta.

Om ni har nån bra idé för samarbeten kring marknadsföring av den här tjänsten så är det så klart välkommet. Skicka gärna ett PM med er kontaktinfo så kan vi snacka vidare.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 07:46 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Vad är det för målgrupp, uttrycket "supersäker" antar jag vänder sig mot 12-16 åringar, fast i villkoren är det 18+, så en språkgenomgång vore inte fel.

Jag blir lite misstänksam när det inte står vilket företag som är bakom sidan, inget telefonnummer, bara ett anonymt kontaktformulär. Vill jag verkligen lämna ut alla mina kontakter till "anonym" bakom sidan? inte så troligt även om det är en bra ide.
Sidan ser bra ut i mina ögon och behov för tjänsten finns.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 08:43 #3
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
Er funktion för att ta reda på om besökarens mobiltelefon stödjer er tjänst fungerar inte i Internet Explorer.
Om jag väljer "Sony Ericsson" i första kolumnen så använder ni jQuery för att läsa in modellerna med hjälp av ajax.

Javascriptet som gör denna inläsning ser ut så här:
"$('#instructions').load('./ds_instructions.php?instruction=' + e.target.id);"

"e.target" fungerar dock inte i IE.
Ta dig en titt på denna sida:
http://www.webinmind.net/2006/06/02/...rnet-explorer/

Smart idé annars!

Håller dock med najk:
När man skall lämna ut så pass mycket information om sig själv, så vill jag åtminstone veta företagsnamn, org.nr, sekretesspolicy, säkerhet på era servrar, hur länge ni behåller min data om jag säger upp tjänsten m.m. innan jag vågar prova.
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 08:49 #4
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Bra initiativ, men ställ dig själv frågan: Vad gör er bättre än Storegate
Varför ska man välja er?

Supersäkra server?
Bara du kommer åt den?

Vill en professionell intrångskanin ta sig in i eran db så gör kaninen det
Omformulera texten!
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 10:54 #5
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Tack för er snabba feedback!

Ja, det är så klart förståeligt att man vill veta vilket företag som ligger bakom en tjänst av den här typen. Information om detta och sekretessvillkor etc. är på gång, det är lite juridik som måste ordnas.

Språkbruket bör också bli mer konsekvent och kanske lite seriösare, även om poängen är att inte skrämma bort icketekniska användare med för torrt språk.

objx:
Tack för att du är såpass engagerad att du tittar i koden Jquery tillhandahåller target-attributet i alla webbläsare, men det hjälper ju inte om man inte använder jquery-wrappern för elementen! Det bör fungera i IE nu.

pokerstjärna:
Han får gärna försöka Ingen dator är 100% säker men upplägget vi använder är definitvt tillräckligt för den här typen av information. Mer info kommer under veckan.

En informell undersökning:
För en sådan här tjänst, föredrar ni X kr / mån eller Y kr för ett helt år? För värden av Y: X < Y < X*12
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 11:49 #6
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
Väldigt suddig text, alltså där ni beskriver de "tre stegen".
Jag skickar ett PM till dig med mitt mobilnummer, är intresserad av att testa
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 12:00 #7
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Det verkar som om jag uttryckte mig dåligt i mitt första inlägg. Om ni vill testa tjänsten så är det alltså bara att registrera er som vanligt på sajten och därefter skicka ert telefonnummer till mig så förlänger jag ert abonnemang i ett år. Jag vill gärna att ni testar tjänsten som en vanlig användare och därför vill jag ogärna skapa kontot själv. Hoppas att det klargjorde lite

Tack alla som prövar tjänsten, ni är guld värda!

KarlRoos:
suddig text? Menar du att texten är oskarp, eller att den är otydlig/svår att förstå?
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 12:29 #8
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
Citat:
Originally posted by MMC@Aug 4 2008, 12:00
suddig text? Menar du att texten är oskarp, eller att den är otydlig/svår att förstå?
Oskarp, helt klart läslig men bara oskarp - enligt mig så ser det lite o proffsigt ut.
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 19:27 #9
freakaliss avatar
freakalis freakalis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 224
freakalis freakalis är inte uppkopplad
Medlem
freakaliss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 224
Får man något mer på er betaltjänst jämfört med tex en gratistjänst som http://zyb.com ?
freakalis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-04, 21:46 #10
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Jag försökte registrera mig men när jag ska svara på första SMS:et så får jag att det inte går att skicka sms:et till 72456.

Försökt allt, statat om mobilen, extra kollat din site och grejer allt verkar stämma men jag kan inte skicka, kan vara min operatör (Telenor) som har problem just nu men alldrig varit med om något liknande.

Annars en helt okej tjänst verkar det vara, även om jag en gång i veckan använder Sony Ericssons prorgam för att synka kalender och kontakter med vista så verkar detta vara en ytterligare säkerhet.
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017