Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sms Frågor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-05-19, 06:34 #1
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Hej alla webmasters där ute.
Jag skulle vilja rådfråga lite angående sms och dess tjänster som finns på nätet.

Först så finns det en del företag som sysslar med detta som tex

Pay to cash
Mblox

Med flera

Min fråga är att vi är ett gäng som driver en sajt som just nu genomgår en ordentlig ombyggnad i form av helt ny design och helt nytt innehåll men mycket av alla funktioner som tidigare fanns ligger kommer att fortsätta på den nya omgjorda sajten.

Vi kommer att inom en snar framtid erbjuda samma som många andra Communityt gör dvs ett sk
"Backstagepass"

Köper man detta pass så kommer man att få en del extra saker som andra medlemmar inte har dessutom ska man kunna köpa sig till en del funktioner etc på sajten.

Nu pratar vi inget som typ Lunnar har utan ett litet annat upplägg.

Dessutom kommer vi erbjuda en webshop för medlemmar där dem kan köpa saker med Krogliv tryck till fina priser,Dock ska även icke medlemmar kunna nå shopen men då blir priserna lite annorlunda.

Vi sitter inte än med ett företag dock och det är lite här mina frågor kommer in.

Måste man ha företag för att ha ett samarbete med dessa sms företag eller går det att vara utan företag ?
Vad ligger det på per skickat sms från vår sajt om det kostar låt oss säga 1 krona för varje sms
vad får vi behålla av denna krona ?

Det erbjuds på vissa sajter även betala med sk 900 nummer är det nån som vet mer om dessa ?

Sen till sist kan jag väl berätta kort om krogliv

Krogliv startade i nov-2002 av mig ensam och där i communityt fanns det mesta ett vanligt community har numera med dagböcker,gästböcker,klotterplank,kompislista,inne & utelista,forum,FAQ,internt mess system.
Trevlig profil,avancerad sök funktion,Vykort,Blockeringsfunktion och mycket mycket mer.

Sajten riktar sig till målgruppen som gillar att gå ut och äta,dansa,dricka etc på krogen
Krogliv ska vara en samlingspunkt för dem som vill ha en gemensam plats att samlas på tex för att diskutera med andra om krogar,barer med mera.

Kunna stämma träff,skaffa sig en date,Medlem ska kunna hålla kontakt med sina vänner och bekanta & eventuella nya krogvänner.


Krogliv, efterfesten på internet

Nu sitter du där och undrar vad Krogliv egentligen är,
eller hur? Ja vad är det egentligen? Man skulle kunna
kalla det en stor efterfest på internet och där huvudfesten finns IRL (In Real Life). Du kanske känner igen dig i situationen att du träffar någon ute på krogen, pratar och pratar och sen dagen efter så sitter du och frågar dig själv - varför frågade jag inte efter telefonnummer? Fråga istället vad hon/han heter på Krogliv. Fortsätt sedan att prata här och är det något att ha så bestäm träffen då. Detta minimerar risken att gå på en dålig date.

Oj detta blev långt och utdraget men hoppas du orkade med att sätta dig in om krogliv.

Svara & Tipsa mig gärna om dessa sms tjänster så svarar jag dig snarast möjligt.


Mvh
Tomas Lindberg
Webmaster
Krogliv - Efterfesten på internet
[email protected]

Kontakta mig inte per ICQ då den sällan används
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-21, 01:40 #2
monopros avatar
monopro monopro är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 115
monopro monopro är inte uppkopplad
Medlem
monopros avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 115
Jag använder Clickatell för en del av mina SMS tjänster. Kostar mig mellan 0.033 och 0.044 euro per SMS. Kan även skicka logos och ringtoner.
monopro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-21, 02:08 #3
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Clickatell erbjuder inga reverse billing tjänster, iaf inte senaste gngen jag kollade & är därmed lite off topic. Krogliv efterfrågar en betalningslösning för deras community, inte möjligheten att skicka sms.

Rätta mig gärna om jag har fel

Mvh, Tobias
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-21, 02:55 #4
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Citat:
Originally posted by dm.se@May 21 2003, 12:08 AM
Clickatell erbjuder inga reverse billing tjänster, iaf inte senaste gngen jag kollade & är därmed lite off topic. Krogliv efterfrågar en betalningslösning för deras community, inte möjligheten att skicka sms.

Rätta mig gärna om jag har fel

Mvh, Tobias
Hej Tobias.
Du har helt rätt till 100 %
Clickatell är nog inte lösningen för oss

Tobias du har ett mail från mig
Returnera gärna mycket information om eventuellt samarbete.

Förslag,Tips etc emottages varmt

Behöver tid att diskutera detta sedan med de andra inblandade i teamet på krogliv Community.

Väntar på svar från dig

Mvh
Tomas Lindberg
Ansvarig utgivare
Krogliv.com
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-25, 17:47 #5
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Citat:
Originally posted by monopro@May 20 2003, 11:40 PM
Jag använder Clickatell för en del av mina SMS tjänster. Kostar mig mellan 0.033 och 0.044 euro per SMS. Kan även skicka logos och ringtoner.
Rätta mig om jag har fel, men clickatell leverar inte till Telia! (I alla fall inte när jag testade)
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-26, 06:11 #6
monopros avatar
monopro monopro är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 115
monopro monopro är inte uppkopplad
Medlem
monopros avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 115
Citat:
Originally posted by Neo@May 25 2003, 03:47 PM
Rätta mig om jag har fel, men clickatell leverar inte till Telia! (I alla fall inte när jag testade)
Clickatell och telia fungerar utmärkt.
monopro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017