Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tuffare villkor hos iZettle från 2013-08-05

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-06, 13:50 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Standard Tuffare villkor hos iZettle från 2013-08-05

iZettle har från igår på eget bevåg infört nya regler som ger dem oinskränkt rätt att skuldsätta sina kunder och företrädare för företagskunder och bereda sig tillträde till kundernas lokaler.

Detta är enligt mig helt oacceptabelt och lagstridigt!!! Dessutom får jag veta detta en dag EFTER att reglerna träder i kraft!!!

Citat:
33. Borgensåtagande

33.1 Om Användaren inte är en fysisk person kan iZettle efter eget gottfinnande, före eller efter iZettles beslut enligt punkten 3.5 ovan, begära att en företrädare för Användaren till fördel för iZettle utfärdar ett borgensåtagande för Användarens fullgörande av sina skyldigheter enligt Avtalet. Villkoren för ett sådant borgensåtagande ska vara i den form och med det innehåll som iZettle finner tillfredställande och måste utfärdas inom den tidsperiod som iZettle bestämmer.

34. Revision

34.1 Användaren samtycker till att iZettle ska ha rätt att, före eller efter iZettles beslut enligt punkten 3.5 ovan, själv, eller genom tredje part utsedd av iZettle, genomföra revision av Användarens verksamhet (vilket inkluderar revision av Användarens lokaler) in den utsträckning och på det sätt som iZettle anser nödvändigt för att kunna säkerställa fullgörande av sina skyldigheter enligt tillämpliga lagar och regler, regler utfärdade av iZettles inlösande bank eller Nätverken och/eller detta Avtal.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 16:19 #2
jonas.o jonas.o är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 32
jonas.o jonas.o är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 32
På vilket sätt skulle iZettle kunna skuldsätta sina kunder i praktiken?

Ser inte detta framför mig (inte med systemet de har idag), därav har jag inte heller några problem med de nya kraven. Men det är nog bara jag...

Skall man tro iZettle är den nya villkoren för att följa gällande lagar och krav från banker (som inte brukar vara snabbast med ny teknik):

"Merparten av ändringarna har gjorts för att göra informationen i villkoren tydligare och enklare att förstå. Vi har också tagit bort vissa delar som varit upprepande, och gjort några ändringar för att säkerställa att vi följer olika legala krav, samt krav från våra inlösande banker och kortnätverk."

Inget känns så allvarligt att man ska sluta använda tjänsten. Då den är bland de bästa som hänt den "ta betalt - branschen". Själv hade jag inte klarat mig utan IZettle idag.
jonas.o är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-06, 18:16 #3
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Lite underligt formulerat i avtalet men det refererar ju till att göra en kontroll när man tror att en Användare stridigt mot 3.5.
3.5 behandlar "rootad" utrustning som då teoretiskt kan användas för bedrägerier. Ändringen är säkerligen för att säkerställa att man kan gå in och kontrollera utrustning vid misstanke om bedrägeri.
Ser det inte som jätteupprörande, vanligt att man tar i lite extra i avtalen för att inte hamna i gråzoner om vad som får och inte får göras senare.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017