Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


MVVM med modulärt tänk? (Reusable)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-18, 12:58 #1
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 513
Standard MVVM med modulärt tänk? (Reusable)

Hej!
Jag bygger en webbapplikation som använder mycket ajax och javascript. Det är inte en "single page app" utan varje vy har sin egen html.
Applikationen består av poster i flera nivåer:

- Nätverk
| - Grupp
| | - Post
| | | - Underpost

På Poster och Underposter kan jag lägga en eller flera Schedules oberoende av varandra. När jag går in på en grupp vill jag i samma vy (vyn "Redigera grupp") kunna redigera Gruppen, alla dess Poster och Underposter. Går jag in på bara en enskild post (vyn "Redigera enskild post") vill jag kunna redigera den Posten och dess underposter.
Finns det något JS-ramverk där jag kan definera logiken för Post för att sedan i modellen "Grupp" lägga en array av "Post" som i sin tur innehåller en array av "Schedule" och en array av "Underpost" som i sin tur innehåller en array av "Schedule"?
Jag vill att alla dessa "modeller" skall vara fristående och inte byggas i en "ViewModel" per vy.
Har kollat på Knockout.js och Angular.js men vid första anblick verkar de inte göra riktigt vad jag önskar.

Det jag vill främst i detta är att undvika kodduplicering.

Tips?
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017