Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bättre lösning för min sajt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-31, 12:30 #1
lisa lisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 9
lisa lisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 9
Standard Bättre lösning för min sajt?

Jag måste bygga om min sajt för att lättare kunna fylla på med nya sidor. Det är en infosajt och jag vill den ska vara uppbyggd ungefär som dn.se, alltså med massor av undersidor och artiklar som man lätt ska kunna hitta. Jag vill samtidigt ha en ny och fräsch design. Sidan är nu byggd i Dreamweaver, som jag behärskar hyfsat. Någon har föreslagit att göra om den i Joomla eller Wordpress. Är det rätt tänkt? Finns bättre alternativ?
lisa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-31, 12:51 #2
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av lisa Visa inlägg
Jag måste bygga om min sajt för att lättare kunna fylla på med nya sidor. Det är en infosajt och jag vill den ska vara uppbyggd ungefär som dn.se, alltså med massor av undersidor och artiklar som man lätt ska kunna hitta. Jag vill samtidigt ha en ny och fräsch design. Sidan är nu byggd i Dreamweaver, som jag behärskar hyfsat. Någon har föreslagit att göra om den i Joomla eller Wordpress. Är det rätt tänkt? Finns bättre alternativ?
Tidningssajterna du nämner är baserade på diverse CMS system med ett stort antal egenutvecklade moduler eller rentav modifieringar gjorda i kärnan (antigen av de själva, konsulter eller tillverkaren).

Som några exempel kan nämnas Escenic som körs på Aftonbladet, Episerver som numera körs på Expressen (gått ifrån Polypoly) eller Teknomedia Edge som NT m.m. kör.

Att utveckla ett eget CMS system med artiklar, puffar, listutmatningar osv. kan vara extremt jobbigt och tidskrävande, jag skulle rekommendera att du främst tittar på WordPress då den är relativt enkel att komma in på, populärare än Joomla! och antagligen redan har allt du letar efter, till ett pris som är svår att slå Teman är inga problem heller, finns en hel drös gratisteman samt sajter som säljer dessa för en liten peng.

Senast redigerad av jayzee den 2011-08-31 klockan 12:55
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-31, 15:05 #3
lisa lisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 9
lisa lisa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 9
Jag är mest ute efter att mina artiklar ska vara ordnade i olika teman (som DN:s "Kultur", "Stockholm" o s v) och därmed vara lätta att hitta, och att jag lätt ska kunna fylla på med nytt material hela tiden. Puffar och listutmatningar vore skoj men är inte prioriterat alls.
lisa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-31, 16:18 #4
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Jag skulle säga wordpress för att det är open source, extremt lätt att komma igång och finns mycket hjälp att få i form av artiklar på nätet och utvecklare som man kan anlita.

För utseendet finns det också extremt många wordpress mallar man kan utgå ifrån också som inte kostar många hundralappar.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 19:50 #5
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 185
Upprepar det de andra sa: Wordpress!

Med wordpress kan du publicera artiklar som du sedan kan kategorisera enkelt.
www.wordpress.org hittar du själva applikationen
- tusentals gratisteman(dvs färdigdesignade sidmallar)
- minst lika många plugins(insticksmoduler som du enkelt installerar från wordpressgränssnittet för extra funktioner på siten.)
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
design., joomla, wordpress


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017