Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Entrepreneur Diet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-11-04, 13:51 #31
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
KG är en viktmått Och silikon är sådant kvinnor gillar stoppa in under bröstet
Jaha, det är klart man vet vad KG är

Trodde att "kg silikon" var ett märke eller variant på silikon som endast rika har

Tycker själv om investering i bostäder, inte köpa och sälja men hyresintäkter och det går alltid att sälja bostäder man äger senare om man så vill för mycket högre belopp än det man köpt för. Det bästa med hyresintäkter tycker jag är att hyrorna höjs med tiden, beroende på var det är kan hyrorna öka ganska mycket per år och underhåll/reperationer brukar inte kosta mycket om det är bra kvalitet från början och hyresgästerna inte är allt för dåliga.

Jag tror det är smartast att köpa en hel bostadshus med många lägenheter i, därmed går det att sänka priset per lägenhet avsevärt. Desto större investering, desto mindre styckpris per lägenhet.

Har en hel del bekanta som gillar att köpa mark och sedan bygga bostadshus och hyra ut dessa. Kanske det här är smartaste sättat att gå till väga?
Men detta kräver att man har kontakter som sköter själva byggandet så det går rätt till, vad jag förstått kan det dröja eller så blir det dålig material och annat om man inte har koll på hur det skall gå till. Att man har en som kan vara projektledare som kan allt i minsta detalj.
Beror nog också på vart man köper mark troligen, Dubair är ju ett litet land lär vara dyrt att köpa mark där?

Nu när jag tänker efter, kanska bästa investeringen är att köpa/bygga ett hotell med lägenheter i och om turister slutar komma kan man alltid enkelt omvandla det till hyreslägenheter.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-11-04 klockan 13:56
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-04, 23:23 #32
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
..., men är av orsak alkoholen så dyr är i Dubai. Så börjat tycka onödigt bränna ...
Intressant lördagsläsning :-) Men får jag fråga varför valet föll på Dubai då valet av bostadsort var aktuellt?
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 08:42 #33
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Bintang Visa inlägg
Intressant lördagsläsning :-) Men får jag fråga varför valet föll på Dubai då valet av bostadsort var aktuellt?
Har bott i Dubai i flertal år korta perioder, typ 4 års period rest till Dubai 2-3 gånger per år. Så varit här 1-2 månader per år innan.


Men Dubai uppfyller alla grundläggande krav 0% skatt, modernt, hög levnadsstandard, bra infrastruktur etc, extremt säkert.

Stor hub till flygplats då jag reser till 6-8 länder per år så smidigt ha Emirates / Ethiad, Singapore Airlines och alla premium bolag som har första klass. Och ännu bättre kan få direkt flyg till hela världen mer eller mindre.

Och inget slår ju bo i världens högsta byggnad med så hög service och levnadsstandard.

Sedan man man ju ta upp med man även bor utanför EU vilket gör man inte behöver följa EU lagar och regler. Vilket viss fördel när man sätter upp lösningar åt klienter.

Sedan slipper man ju bo i EU som är på väg under med alla flyktingar och ekonomiska problem som ökar.

Men frågan är inte att jag är låst till Dubai oavsett, om jag vill resa iväg 6 månader till annat land kan jag göra det.

Och har faktiskt kvar bostad i Malta så kan åka dit på sommaren.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 13:35 #34
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jaha, det är klart man vet vad KG är

Trodde att "kg silikon" var ett märke eller variant på silikon som endast rika har

Tycker själv om investering i bostäder, inte köpa och sälja men hyresintäkter och det går alltid att sälja bostäder man äger senare om man så vill för mycket högre belopp än det man köpt för. Det bästa med hyresintäkter tycker jag är att hyrorna höjs med tiden, beroende på var det är kan hyrorna öka ganska mycket per år och underhåll/reperationer brukar inte kosta mycket om det är bra kvalitet från början och hyresgästerna inte är allt för dåliga.

Jag tror det är smartast att köpa en hel bostadshus med många lägenheter i, därmed går det att sänka priset per lägenhet avsevärt. Desto större investering, desto mindre styckpris per lägenhet.

Har en hel del bekanta som gillar att köpa mark och sedan bygga bostadshus och hyra ut dessa. Kanske det här är smartaste sättat att gå till väga?
Men detta kräver att man har kontakter som sköter själva byggandet så det går rätt till, vad jag förstått kan det dröja eller så blir det dålig material och annat om man inte har koll på hur det skall gå till. Att man har en som kan vara projektledare som kan allt i minsta detalj.
Beror nog också på vart man köper mark troligen, Dubair är ju ett litet land lär vara dyrt att köpa mark där?

Nu när jag tänker efter, kanska bästa investeringen är att köpa/bygga ett hotell med lägenheter i och om turister slutar komma kan man alltid enkelt omvandla det till hyreslägenheter.
Finns garanterat olika märken och kvalitet på silikon, men aldrig hört någon fråga en tjej vilket märke dom har på sin silikon. Det hade bara känns som en skum sak.

Hyresmarknad är bra i länder som inte är helt reglerad som Sverige, så finns många länder med bra möjligheter.

Bygga hela höghus eller kvarter krävs ju miljarder för så inget man gör bara så där om man inte är miljardär då.

UAE / Dubai får inte utlänningar äga mark / hus förutom på områden myndighet gett godkännande för. Så kallade freehold områden. Men glöm ens tanken på mark här.

Dock växande bostadsmarknad med väldigt låga priser fortfarande på dom nya områden som byggs. Går få en studio under en miljon och 1 sovrum från 1-1.5 miljoner.

Flesta erbjuder avbetalningsplaner man betalar 5-20% bokning och 10-30% när färdigbyggd sedan betalar av på 5-10 år resten.

Så betyder att man antingen väljer lång avbetalningsplan eller kombinerar med banklån, då man endast får låna 70% av bostaden. Så 70% banklån sedan 30% avbetalningsplan från byggbolag.

Så ändå ett sätt man kan bygga upp stor bestånd av bostäder man kan hyra ut utan banklån ens med största delen på avbetalning man betalar med hyresintäkt.

Längre investeringar så är det bra i Afrika eller Balkan länder.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 14:18 #35
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Bygga hela höghus eller kvarter krävs ju miljarder för så inget man gör bara så där om man inte är miljardär då.
Tror man kommer billigare undan med att köpa/bygga höghus utanför storstäderna.

Viktigaste är att det skall alltid finnas hyresgäster som är i behov av hyreslägenheter, så den bästa investeringen är nog på mindre städer men att bostaden ligger ganska centralt till.

Ligger det centralt till har du alltid folk som jobbar på:
skolor
sjukhus
polisen
statliga arbeten
osv.

Kommer alltid gå att hitta hyresgäster om det ligger centralt till och ganska bra kvalite på fastigheterna.

Tittade snabbt på blocket nu och hittade 53st lägenheter för 24 miljoner kronor i Jönköping:
https://www.blocket.se/jonkoping/Fas...6.htm?ca=7&w=3



Nu är det bara ett exempel, men har man en bra bit pengar helst tiotals miljoner kronor, så är det inte svårt att hitta bra objekt i mindre städer.

Bästa dealen i USA inom bostäder och mark skedde under "the great depression" då gick smarta in och köpte upp massa saker billigt då alla behövde pengar.

Det gäller att investera (se möjligheterna) när det ser mörkt ut.

Under krisen i Grekland läste jag i en artikel att man kunde köpa lägenheter i Athens förorter för endast 5,000 euro. Så tror Grekland är ett riktigt bra land att investera i just nu.

Man får också försöka bedöma risken, då menar jag hur stabilt ett land är. Grekland är med i EU och ganska liten chans kommande 50 åren att den går i krig. Många faktorer, men fattigare och stabila länder är att föredra.
Visst kanske det rör sig om mindre hyresintäkter, men jämför man mot rikare länder och hur dyrt det är, så blir det mycket smartare att investera i dessa länder.

När det gäller mindre städer, får man titta på tillväxtprognosen. Samma med olika länder.
Mindre städer blir stora städer med tiden och fattiga länder blir rika länder.
Kolla bara på rika EU länderna under andra världskriget, dem var ganska fattiga då. Städer och länder utvecklas hela tiden, inget står stilla.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-11-05 klockan 14:32
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 14:52 #36
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
På tal om bostadsinvestering så finns det möjlighet just nu i Sverige.

Flyktingar, dem behöver någonstans att bo. Man har ju sett på tv att det är brist på boende för flyktingarna. Jag tror det är staten/kommunerna som hyr lägenheter.

Hur som helst så finns möjligheterna omkring oss hela tiden, gäller att kunna se dem och ta ett välkalkylerad risk där man jämför för och nackdelar.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 15:13 #37
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
På tal om bostadsinvestering så finns det möjlighet just nu i Sverige.

Flyktingar, dem behöver någonstans att bo. Man har ju sett på tv att det är brist på boende för flyktingarna. Jag tror det är staten/kommunerna som hyr lägenheter.

Hur som helst så finns möjligheterna omkring oss hela tiden, gäller att kunna se dem och ta ett välkalkylerad risk där man jämför för och nackdelar.
Jag tror att behovet har minskat (tack och lov!!!)
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...la-asylboenden
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 17:31 #38
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Tur att det finns mods som styr upp när trådar går off-topic. Synd, var ett intressant ämne. Men men..
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 17:45 #39
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Tur att det finns mods som styr upp när trådar går off-topic. Synd, var ett intressant ämne. Men men..
................
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-06, 12:11 #40
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Tur att det finns mods som styr upp när trådar går off-topic. Synd, var ett intressant ämne. Men men..
Fast det är lite av charmen med trådar i off-topic, tycker jag.
Att de kan utveckla sig lite grann åt olika håll.

Från diet till alkohol, från alkohol till Patriks Dubai och nu är det affärsmöjligheter som är på tapeten.
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017