Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är min text säljande?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-25, 22:19 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag kör mobilt bredband 7 MBit från Tele2.

Skillnaden var mycket tydlig på denna wwebbsida, att den går extremt segt att ladda, har testat detta vid några tillfällen förut med samma resultat.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 22:30 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Sidan tar en evighet att ladda.

Det märks tydligt att sidan är gjord av någon som inte är van att leverera professionella webbsidor till företag. Det är för mycket lull-lull som tar tid att ladda, det tog en halvminut innan jag fick upp sidans text, enda anledningen jag väntade var att jag var intresserad att ge mina synpunkter, annars hade jag brutit tidigare och aldrig återvänt till sidan.

Mitt tips är att förenkla sidan och ta bort allt vad flash och anat skit heter så sidan blir snabb och effektiv att använda. Du vinner inga kunder på att smälla på med det segaste som finns att uppbringa.

Jag kör internet explorer 8 och det är trots allt den vanligaste webbläsaren, testa att köra den innan du släpper ut webbsidan i nästa version.

Jag orkade inte kolla på resten, det kanske nån annan gjort.
Går inte segt här. Med tanke på att din egen sida ser ut som att den är gjord för en gammal Commodore så kanske man ska köra dina synpunkter genom ett filter Jag är själv programmerare och ganska taskig på form och färg och hade inte alls dragit upp detta om du inte varit obefogat elak i din kritik. Vad jag förstått så är design det viktigaste i företaget och då ska man givetvis också visa upp detta "lull-lull". Sedan är visserligen flash långt ifrån optimalt i alla lägen men det är en annan femma.

IE8 är för övrigt inte den vanligaste enskilda webbläsarversionen, Firefox (3.6) har varit förbi länge nu och till och med Chrome (9.0) har gått om i år (internationell statistik). Chrome kommer förmodligen sammanlagt att passera IE under årets gång.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 22:40
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 22:36 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Går inte segt här. Med tanke på att din egen sida ser ut som att den är gjord för en gammal Commodore så kanske man ska köra dina synpunkter genom ett filter Jag hade inte dragit upp detta om du inte varit obefogat elak i din kritik.
Hehe, du får mitt pris för dagens bästa orsak till ett riktigt gott gapskratt
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 22:56 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag jobbar inte med webbdesign och har aldrig gjort det, jag är i grund och botten systemutvecklare.

Jag har aldrig sålt webbdesign, jag fokuserar på vad som är viktigt med systemutveckling, och det är inte grafiskt lull-lull på webbsidan. Det få andra pyssla med, jag har jobbat mest med skräddarsydda databaser och kodning av moduler till skräddarsydda affärssystem.

Jag framför synpunkter som är viktiga att TS får veta så denne inte slösar bort sin egen tid på oväsentligheter som ingen kund bryr sig om. Kunderna vill ha webbplatser som är lätta att navigera och som "säljer" inte vinner pris i grafik- och PR-byråernas interna skönhetstävlingar.

Vad som är viktigt för profenionella företagskunder är bland annat:

- Snabb laddning av sidan
- Tydligt budskap
- Ska gå snabbt att fatta vad företaget gör och vilken nytta kunden kan ha av detta
- Bra att knyta an till kundens branch eller verksamhetsområde

- Att ange priset på förstasidan brukar vara mycket negativt (till företagskunder), det stöter bort kunder innan de hunnit se vad företaget kan erbjuda för värde till kunden.

Kunden ger ofta en webbsida 15-20 sekunder (inklusive laddtid) innan de bryter och går vidare, om användaren inte hittat något intressant för dess.

Rätt använt kan bilder visst snabba upp processen att begripa innehållet, men dryga flashanimationer och långa ovidkommande beskrivningar av företaget ger inte kunden något av värde. Berätta vad TS kan göra för kunden, i stället för att klappa sig för bröstet.

Man måste hela tiden fokusera på det som kan knyta an till kunden och leverera ett värde till kunden.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-25 klockan 23:14
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 22:59 #15
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag jobbar inte med webbdesign och har aldrig gjort det, jag är i grund och botten systemutvecklare.

Jag har aldrig sålt webbdesign, jag fokuserar på vad som är viktigt med systemutveckling, och det är inte grafiskt lull-lull.

Det få andra pyssla med, jag har jobbat mest med skräddarsydda databaser och kodning av moduler till skräddarsydda affärssystem.

Jag framför synpunkter som är viktiga att TS får veta så denne inte slösar bort sin egen tid på oväsentligheter som ingen kund bryr sig om. Kunderna vill ha webbplatser som är lätta att navigera och som "säljer" inte vinner pris i grafik- och PR-byråernas interna skönhetstävlingar.
Nu har jag inte sett sidan och uttalar mig inte om "lull-lull" jag anser dock att snygg grafik är bra då det fungerar som en eyecatcher för folk som surfar förbi, dock får det inte gå ut över funktionalitet.

Sidan laddar otroligt segt för mig med.. så att du upplevde att det tog så lång tid verkar inte vara relaterat till sidan i sig, jag har väntat i 2min nå på att få se sidan
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 22:59 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Sidan laddar iaf superfint från Madrid, där jag för tillfället befinner mig.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 23:06 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag framför synpunkter som är viktiga att TS får veta så denne inte slösar bort sin egen tid på oväsentligheter som ingen kund bryr sig om. Kunderna vill ha webbplatser som är lätta att navigera och som "säljer" inte vinner pris i grafik- och PR-byråernas interna skönhetstävlingar.
Det stämmer inte. Det finns kunder där en flashig design inte är det minsta passande samtidigt som det finns kunder där designen är allt. Det är omöjligt att göra något som passar alla. Kampanjsidor - som blivit väldigt vanliga på senare tid - innehåller exempelvis mestadels "lull-lull" medan raka motsatsen gäller för myndigheter. Sedan finns kunder i alla former och färger däremellan. Det som du anser vara "oväsentligheter" är enormt viktigt i vissa branscher. I det här fallet talar TS om för kunden att de kan göra sajter som syns där fokus ligger på design. Precis som du säger så är det första intrycket väldigt viktigt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 23:12
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 23:13 #18
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det stämmer inte för fem öre. Det finns kunder där designen inte är särskilt viktig samtidigt som det finns kunder de där designen är allt. Det är omöjligt att göra något som passar alla. Kampanjsidor - som blivit väldigt vanliga på senare tid - innehåller exempelvis mestadels "lull-lull" medan raka motsatsen gäller för myndigheter. Sedan finns kunder i alla former och färger däremellan. Det som du anser vara "oväsentligheter" är enormt viktigt i vissa branscher.
Ställer mig enig här. "lull-lull" designer visar ju ofta också hur kreativ byrån är, och vilken form av grafisk kompetens dom besitter.

Dessutom, sidan ifråga innehåller ju inte speciellt mycket lull-lull, det enda är väl den headern med roterande bilder, men ingen av bilderna ser ut att vara spec stor (i filstorlek) eller tungladdad.


Jag vågar påstå att det är något nätrelaterat fel som gör sidan tungladdad för mig och Conny.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 23:25 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Ok, tog mig friheten att testa med http://www.webpagetest.org

Från Frankfurt med IE8 ger: First View (17.981s) http://www.webpagetest.org/result/110325_SQ_890S/

Så något verkar inte stå rätt till.

Samma test mot wn ger: First View (9.169s) http://www.webpagetest.org/result/110325_2V_8910/

Ett okänt test mot okänd site ger First View (9.059s) :http://www.webpagetest.org/result/110325_1N_8916/

Senast redigerad av Danielos den 2011-03-25 klockan 23:31
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-25, 23:56 #20
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag roade mig med att testa min gamla sida som ni "fulingar" skrattar åt, men snabb är den (jag mätte från Frankfurt med IE8):

http://www.webpagetest.org/result/110325_QP_8943/ (2,646 sekunder för full load).

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-26 klockan 13:39
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
förstasida, hemsida, sälj, texer


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017