Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Första vs andra svar hos support

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-11, 22:35 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Jag kan citera många kunder som kallar oss Sveriges bästa Support, det är självfallet inte vi själva som bara sagt detta. Det är ju bara kika, kolla svarstiderna, hur många sätt du kan komma i kontakt med oss och tillgängligheten. Nu som sagt kör vi stenhårt på vår amerikanska support och utbildar dom hela tiden, har du exempel på något som du vet direkt dom inte kan får du gärna förmedla det så vi kan bli bättre, du har min mail och kan skicka dom till mig direkt eller via PM här, vi vill ju inget annat än att bli bättre!

Mvh
Fredrik
Supporten blir inte bättre för att man har fler sätt att kontakta kundtjänst. Man kan ju erbjuda support genom ett konto på Match.com eller genom en person som står på Sergels torg 14-22 varje dag också ifall man tycker det är kul Vad gäller den amerikanska supporten och svarstider så handlar det inte direkt om utbildning, kan de ändå inte bistå med något utöver vad man själv kan göra eller som kan informeras om på hemsidan så spelar det ingen som helst roll ifall de svarar inom en minut eller ett dygn.

Jag hade för övrigt inte klagat det minsta på er support ifall ni inte hade marknadsfört er som "Sveriges bästa support". Den är som sagt var helt okej sett till vad man betalar som kund.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-12, 00:12 #12
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Vad menar du med att vår amerikanska support är helt värdelös? Tänk på att dom sitter på nätter och kvällar och har ingen tekniker dom direkt kan kika med om det skulle vara något mer tekniskt avancerat problem. Dom har bara arbetat för Crystone i 1 månad och som vi alla vet är denna branschen väldigt speciell och inte helt lätt att lära sig direkt. Vi jobbar hårt med att utbilda dom och hoppas dom inom en snar framtid ska klara sig helt självständigt.

Mvh
Fredrik
Nu minns jag inte riktigt omständigheterna, men en kompis ville komma i kontakt med er support någon halvkonstig tid. Han ser att ni har support dygnet runt, när han ringer kommer han till engelsk support, vilket iofs inte är så konstigt. När han väl kommer fram, får han svaret att supporten inte kan hjälpa honom med något vanligt ärende ang. domäner, minns inte vad. Istället ombeds han maila. Sveriges bästa support, som inte ens kan svara på en enkel fråga i telefonen?
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-12, 17:44 #13
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Vad menar du med att vår amerikanska support är helt värdelös? Tänk på att dom sitter på nätter och kvällar och har ingen tekniker dom direkt kan kika med om det skulle vara något mer tekniskt avancerat problem. Dom har bara arbetat för Crystone i 1 månad och som vi alla vet är denna branschen väldigt speciell och inte helt lätt att lära sig direkt. Vi jobbar hårt med att utbilda dom och hoppas dom inom en snar framtid ska klara sig helt självständigt.

Mvh
Fredrik
När jag läste detta så var jag bara tvungen att kommentera.
Du säger att supporten sitter kvällar och nätter MEN HAR INGEN TEKNIKER?
Då citerar jag direkt från er hemsida under menyn "Kundtjänst"

Crystone har supporttekniker 24/7 för att lösa eventuella problem eller frågor som kan uppstå.
Med andra ord så ljuger ni och har fel information på hemsidan?

OFF: De dära domänerna du skulle fixa åt mig som låg under "Föreberedda" resulterade i att du tog bort 4 av domänerna jag hade betalt för så att de låg öppna för allmänt köp! Och inte minst sagt blev jag dumförklarad på supporten om att jag inte hade registrerat 15 domäner utan bara 11 stycken. Efter mycket dumförklarande tillbaka så hitta ni mailen som hade gått ut till mig där det stod exakt vad jag hade beställt.

Att det ska ta så lång tid för er innan polletten trillar ner!
WordpressMan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-12, 23:29 #14
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Vad menar du med att vår amerikanska support är helt värdelös? Tänk på att dom sitter på nätter och kvällar och har ingen tekniker dom direkt kan kika med om det skulle vara något mer tekniskt avancerat problem. Dom har bara arbetat för Crystone i 1 månad och som vi alla vet är denna branschen väldigt speciell och inte helt lätt att lära sig direkt. Vi jobbar hårt med att utbilda dom och hoppas dom inom en snar framtid ska klara sig helt självständigt.

Mvh
Fredrik
Där tycker jag verkligen att ni skjuter er själva i forten. Att sätta några nya arbetare som inte har så mycket koll själva på supporten under natten är ju bland det dummaste jag hört. Jag väntar mycket hellre till morgonen eller förmiddagen därpå om jag då kan få ett vettigt svar ifrån någon som har koll än att få ett goddag yxskaft-svar mitt i natten.
Det är väldigt svårt att få till bra support dygnet runt och har man inte tillräckligt med duktig och välutbildad personal. Det måste ju alltid vara någon som kan ta de mer avancerade problemen om ni ska ha supporten öppen annars är det bättre att ha stängt. Det måste bli en långsiktig satsning där man ökar personalstyrkan och utbildar fler tekniker INNAN man börjar köra med support dygnet runt och det blir ju såklart en kostnadsfråga i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Jag kan citera många kunder som kallar oss Sveriges bästa Support, det är självfallet inte vi själva som bara sagt detta. Det är ju bara kika, kolla svarstiderna, hur många sätt du kan komma i kontakt med oss och tillgängligheten. Nu som sagt kör vi stenhårt på vår amerikanska support och utbildar dom hela tiden, har du exempel på något som du vet direkt dom inte kan får du gärna förmedla det så vi kan bli bättre, du har min mail och kan skicka dom till mig direkt eller via PM här, vi vill ju inget annat än att bli bättre!

Mvh
Fredrik
Inget av det där du säger har något att göra med kvaliteten på supporten och det är det är den i särklass viktigaste delen för att ha en bra support. Givetvis är det viktigt med hög tillgänglighet och korta svarartider, men det spelar i slutändan ingen som helst roll om man inte kan få bra svar.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 08:35 #15
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Inget av det där du säger har något att göra med kvaliteten på supporten och det är det är den i särklass viktigaste delen för att ha en bra support. Givetvis är det viktigt med hög tillgänglighet och korta svarartider, men det spelar i slutändan ingen som helst roll om man inte kan få bra svar.
Ni måste skilja mellan support och tekniker, tänk på att 99% av alla som ringer en webbhotellssupport (Inte folk här på WN alltså) har enkla frågor om domäner, sina konton och fakturor, samtliga personer i vår supportavdelning kan besvara på dessa frågor utan problem.

Är det så att frågorna är väldigt tekniskt riktade så kan vi självfallet fråga en tekniker och sen besvara frågan, men sitter man själv på natten kanske man inte alltid kan besvara en sådan fråga. Då skickar våra supporttekniker detta vidare till våra tekniker så får personen i frågan oftast svar direkt på morgonen, och har då fått väntat några timmar.

Nu har denna tråd blivit något i stil med: "Vi drar upp dåliga exempel mot Crystone" och jag är nästan säker att vi inte är det enda webbhotellet som har en 1st och 2nd line samt en teknikavdelning i Sverige i Webbhoellsbranchen.

Har ni vidare problem med vår kundtjänst får ni gärna kontakta mig direkt på [email protected] så kan vi diskutera detta vidare.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 11:15 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Nu har denna tråd blivit något i stil med: "Vi drar upp dåliga exempel mot Crystone" och jag är nästan säker att vi inte är det enda webbhotellet som har en 1st och 2nd line samt en teknikavdelning i Sverige i Webbhoellsbranchen.
Absolut inte men ni är de enda som påstår att ni har "Sveriges bästa support"? Själv fick jag engelsk support häromdagen trots att klockan bara var strax efter 17

Dock tycker jag det är riktigt fult av ITisGood.se att hoppa på er. Han arbetar i praktiken åt City Network. Det är bara ett av många exempel på hur illa flera webbhotell betett sig mot konkurrenter de senaste två åren - trots att det var det City Network själva beklagade sig över här på WN för inte alltför länge sedan
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 11:23 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Dock tycker jag det är riktigt fult av ITisGood.se att hoppa på er. Han arbetar i praktiken åt City Network.
Det spelar väl ingen roll att han jobbar i praktiken åt City Network, han är ju webmaster själv och måste väl kunna uttala sig som webmaster. Han behöver väl inte representera CN bara för detta hela tiden.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 11:41 #18
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Absolut inte men ni är de enda som påstår att ni har "Sveriges bästa support"? Själv fick jag engelsk support häromdagen trots att klockan bara var strax efter 17
Dom börjar kl 16.00 svensk tid och kör lite extra, så hinner vi köra 3 timmar utbildning med dom varje dag. Så ibland plockar dom även samtal om någon kö skulle uppstå.

Senast redigerad av Frebjo den 2012-12-13 klockan 11:44
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 11:43 #19
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det spelar väl ingen roll att han jobbar i praktiken åt City Network, han är ju webmaster själv och måste väl kunna uttala sig som webmaster. Han behöver väl inte representera CN bara för detta hela tiden.
Klart det spelar roll? Vad får du ut av att gå in och skriva ner en konkurrent? Har du samband med ett annat webbhotell och jobbar/konsultar för dom så skriv inte ner konkurrenter. Vi olika representanter för Webbhotell ska kunna hålla en god ton mot varandra oavsett om vi är konkurenter eller inte.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 11:45 #20
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det spelar väl ingen roll att han jobbar i praktiken åt City Network, han är ju webmaster själv och måste väl kunna uttala sig som webmaster. Han behöver väl inte representera CN bara för detta hela tiden.
Med tanke på att han arbetar just med social media åt City Network så är det kanske inte så lämpligt. Hur som helst så bör de som läser kommentarerna från honom göras medvetna om detta faktum.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017