Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Värdering av svenska domännamn

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-11, 12:24 #31
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
I slutändan är det ju ändå hur säljande websiten är och speciellt hur säljande produkten är, är det en skitprodukt med en skitsite så kvittar det hur många type-ins och besökare som väller in.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-11, 14:37 #32
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Zed7@Nov 11 2003, 10:24
I slutändan är det ju ändå hur säljande websiten är och speciellt hur säljande produkten är, är det en skitprodukt med en skitsite så kvittar det hur många type-ins och besökare som väller in.
jo fast det är ju mindre intressant hur ett företag väljer att lansera sin specifika produkt. det är ju något som ligger några steg efter själva värderandet av domännamnet som sådant, känns det som.

men jo, ett domännamns värde varierar ju självklart efter hur ägaren väljer att sköta den. men som sagt, det är ju något som händer efter att domänen blivit köpt osv.

var mer domännamnets grundvärde jag syftade på när jag startade tråden. alltså vilka aspekter man kunde fundera på om man ska köpa ett domännamn.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-11, 18:44 #33
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 11 2003, 12:37
var mer domännamnets grundvärde jag syftade på när jag startade tråden. alltså vilka aspekter man kunde fundera på om man ska köpa ett domännamn.
Ok, själv har jag några få svenska domäner som jag får några type-ins på, ca 5000 i månaden, pekar jag alla mot min site där jag säljer ringsignaler så märker jag en skillnad i försäljning. Skulle dessa domäner istället leverera utländsk trafik så skulle det ju inte blivit nån skillnad eftersom det jag säljer bara riktar sig till svenskar...riktad trafik även om det är type-ins tycker jag därför är helt ok. Dock tror jag man skulle få ut mer "köp" av 1000 personer som klickade på en länk som pekar till en (om länken är informativ) än om 1000 pers skulle komma direkt till siten vid en felstavning, men för den sakens skulle behöver det inte betyda att man skulle tjäna mer på det, då kostnaden för den länken skulle förmodligen varit högre än type-ins. Skillnaden skulle ju dock minska ju mer likheter det finns på den "typo" domänen och den man säljer varan på.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017